Ik wil natuurlijk zeker weten dat het remsysteem in orde is. Vragen:
1) is dit gevaarlijk? Is er iets aan mijn remsysteem dat het aan het begeven is?
2) waar moet ik het eerst naar kijken, en hoe is het eventueel op te lossen?
groeten Jelle
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Ik zou vershoudfolie nemen.jandoe1000 schreef:Als je de trommels achter openmaakt, kun je je lager (dat immers voor de helft blijft zitten) beschermen door er aluminiumfolie omheen te vouwen. Dat voorkomt vuil en stof in het vet en je lager.
Met het oog op het milieu en het goede voorbeeld geven raad ik een broodtrommel aan.Tweety schreef:Ik zou vershoudfolie nemen.jandoe1000 schreef:Als je de trommels achter openmaakt, kun je je lager (dat immers voor de helft blijft zitten) beschermen door er aluminiumfolie omheen te vouwen. Dat voorkomt vuil en stof in het vet en je lager.
ben ik met je eens Deutz, maar waar komt die trilling vandaan?Het piepen vd achterremmen is vaak een gevolg van trillingen, veroorzaakt doordat de remsegmenten
tegen de ankerplaat aanliggen en die delen blank schuren.
Een likje kopervet tussen de remsegmenten en ankerplaat lost dit probleem op.
gr,Jan
Verglazing wordt veroorzaakt door oververhitting van de remvoeringdeutz schreef:Fons,
Waarschijnlijk door een verglazing van de remvoering door minimale werking van de achterremmen.
dat zeker !deutz schreef:Slechte afstelling kan ook een oorzaak zijn, in ieder geval komt het doordat de achterremmen niet volledig
werken door de remdrukbegrenzer/hoogteregelaar.
om de het piepende (schurende) geluid terug te dringen kan je ook af en toe de handrem gebruiken om af te remmen, verminderde werking daarvan komt dan ook aan het licht.deutz schreef:Helaas is die wel nodig, zou de auto achter te hard remmen bij een noodstop dan gaat de achterbumper voorop!
Regelmatig met een vracht achterin rijden en dan regelmatig eens goed remmen, dan blijven de achterremmen piepvrij en gaan de remzuigertjes minder snel vastzitten.
gr.Jan.