Pagina 1 van 1
Geplaatst: do mei 01, 2003 3:20 pm
door keessie
Hallo allemaal,
Op het moment ben ik mijn 850-blok aan het verwisselen met een 1100-blok, maar dat 1100-blok hangt nu toch wel erg schuin onder de auto. Het helt teveel over naar rechts (de Passagierszijde). Ik heb flink zitten tobben om de motorsteunrubbers in de motorsteunen, bevestigd aan het chassis, te krijgen. Na alles vastgedraaid te hebben, zijn de motorsteunrubbers gedeeltelijk afgeschoven, hetgeen betekent dat er teveel spanning op die rubbers stond. Ik heb het idee dat daarom de motorsteunen aan het chassis van een 850-blokkie toch anders is dan die van een 1100-blokkie? Wie,o wie kan mij daarover uitsluitsel geven?
Geplaatst: do mei 01, 2003 7:17 pm
door Alain Prost
Zo ver dat ik weet, motorsteunen van een 850cc, zijn toch anders dan een 1100cc.
Geplaatst: do mei 01, 2003 8:29 pm
door Supersuus
Ja die zijn anders ,heb het zelf ook ondervonden!Kan het ff navragen hoe dat precies zit.
Geplaatst: do mei 01, 2003 11:31 pm
door keessie
Als je dat wilt navragen, graag. Ik heb het 1100-blokkie eruit getild en ik ben erachter gekomen dat er tussen de linker- en rechter motorsteunrubber een hoogteverschil is van zo'n 3cm. Bij het 850-blokkie is dat gelijk. De boutafstand (tapeindafstand eigenlijk) tussen de linker- en de rechter motorsteunrubber is bij de 1100 anders dan bij de 850. Bij de 1100 heb ik 357 mm gemeten en bij de 850 375mm. 't Is raar maar waar; je zou verwachten dat die afstand bij de 1100 juist groter zou zijn. Ik heb Windclassics gebeld en die heeft ook gezegd dat de steunen aan het chassis bij een 1100 anders is dan bij een 850. Ik heb gevraagd of hij die steunen voor een 1100 had liggen. Had hij niet en hij vond het erg veel werk om dergelijke steunen van een slopertje te plukken. Ik denk dat ik de steunen van de 850 maar ga aanpassen. Als ik links 1,5 cm lager ga zitten en rechts 1,5 cm hoger en tussen het chassis en de motorsteunen een strip van zo'n 10 mm dik plaats, moet het volgens mij lukken. Ik zal echter wel nieuwe rubbers moeten bestellen. Maar ja, door schade en schande .........
Geplaatst: vr mei 02, 2003 11:04 pm
door Folkert
Je zou ook nog het clubmagazijn of de steunpunten kunnen proberen, tenzij je het echt leuk vindt om zelf iets te maken...
Geplaatst: za mei 03, 2003 12:59 pm
door Alain Prost
Moeilijk doen...

Geplaatst: za mei 03, 2003 2:14 pm
door keessie
Hoewel ik graag moeilijk doe, lijkt me het een goed idee van Folkert om het clubmagazijn of een steunpunt aan te sporen.
Ik ben er nl. achter gekomen dat de hoek van de motorsteunen van het 850-blokkie 45 graden is en die van de 1100 30 graden. Dat vergt toch wel teveel aanpassingen aan de steunen van de 850. Allereerst zal ik nog een oproep doen in het vraag-en aanbodrubriek. Ik dank jullie hartelijk voor jullie reacties.
Geplaatst: za mei 03, 2003 7:26 pm
door Alain Prost
Goed zoooooooooooooooooooo!!!

Geplaatst: ma mei 05, 2003 5:52 pm
door Supersuus
Ik heb t even nagevraagd.
Je hebt de steunen van een F6 nodig en dan past het precies.
De mijne zit ook zo.
Geplaatst: ma mei 05, 2003 7:21 pm
door Bas
ik las in het bericht over deurrubbers iets over een zaakje in duitsland. Bij het rondzoeken daar kwam ik deze uithouders tegen:
Motorsilentblock rechts alle Typen R 1128/210B/2370/239B/2430
Motorsilentblock links alle Typen R 1128/210B/2370/239B/2430
ik weet niet of dat de dingen zijn die je moet hebben?
hier is de link:
http://shop180-2.eoa.de/cgi-bin/shop.dl ... verteilt=1
dan onder Renault4->Motor->sonstiges
met dank aan Da-Goof (daar komt de link vandaan)