nou nou nou... Het klopt dat je niets wint zolang je electriciteit uit kolen haalt (of nog erger, wat Nederland doet, uit houtpellets die uit Canada worden geïmporteerd). Ik denk dat Nijpels, Samson en Klaver het liefste meteen zoveel mogelijk kolencentrales zouden sluiten (zie bijvoorbeeld https://www.nrc.nl/nieuws/2019/01/24/bu ... n-a3651675 ). Wat er mis is gegaan in het Klimaatakkoord is dat men zich teveel gelegen heeft laten liggen aan de landbouwlobby (lees: CDA) en de industrie / VNO-NCW (lees: VVD). Goed om met ze in gesprek te gaan, maar het heeft er wel toe geleid dat het Klimaatakkoord nu helemaal niets is. Het is toch apart dat een grote CO2-uitstoter als DSM pleit voor een taks op CO2-uitstoot, en dat De Boer van VNO-NCW dat weer probeert tegen te houden.jandoe1000 schreef: ↑vr jan 25, 2019 11:38 am Ik weet het, elektrische auto's zijn niet 'zero emission' omdat ze met kolencentrales worden opgeladen. Of nog erger, natte bruinkoolcentrales. Het zou goed zijn om dat ook eens uit te leggen aan de Nederlandse klimaatmafia onder leiding van Nijpels, Samson en Klaver!
ombouwkit naar elektrisch
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Hanz
- Berichten: 3138
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: ombouwkit naar elektrisch
-
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: ombouwkit naar elektrisch
Dat zal best maar helaas zijn ze vergeten te bedenken waar al die stroom dan vandaan moet komen. Misschien uit 'Disneyland'...Ik denk dat Nijpels, Samson en Klaver het liefste meteen zoveel mogelijk kolencentrales zouden sluiten
Enfin, onderweg van milieuzone naar milieuzone met een elektrische R4 decouvrable, lekker in het voorjaarszonnetje, kan daar in alle rust over nagedacht worden.
Re: ombouwkit naar elektrisch
Kun je eens iets verklappen over de motor en het accupakket? Een bereik van 250km is niet mis voor een elektrische auto. En bouw je zelf om of laat je het doen? Misschien iets verklappen over de kosten?
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
-
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: ombouwkit naar elektrisch
Ik laat het doen, want van elektra op dit niveau weet ik onvoldoende en het moet goed gebeuren want anders heb je nog niks. En RDW goedkeuring is verplicht anders mag je de weg niet op.
Goedkoop is het niet maar de bijtelling valt met 4 procent dan weer mee Een tweede hands Zoe of Leaf is goedkoper. Een Tesla heel veel duurder. Het voordeel van een viertje voor een behoorlijke actieradius is het lage gewicht als de motor, het koelsysteem, de kachel, de uitlaat en de benzinetank eenmaal zijn verwijderd. De v-bak blijft zitten en wordt gekoppeld met de elektromotor.
Specificaties:
Een standaard luchtgekoelde 30 kWatt
(110 Nm) AC Elektromotor, voorzien van pulsgever en
temperatuursensor. Uitgevoerd met EMC kabeldoorvoer
en 3x afgeschermde aansluitkabel 50mm2.
Accupakket 144VDC – 31,5 kwhr gebruikte Tesla modules + BMS,
bestaande uit een lithium polymeer accupakket, opgebouwd
uit gebruikte Tesla accumodules. Getest en uitgebalanceerd.
Accupack 6x gebruikte Tesla module 5,3 kwhr – 24 VDC
voorzien van custom BMS / EMUS printplaat.
Een complete control box met hierin de voorgeprogrammeerde 500 ampere
curtis 1239 motorcontroller voorzien van motorregeling en curtis 840 spyglas (display), 1
stuks gestabiliseerde dc-dc converter 144VDC –> 12 VDC, Hoofdstroomrelais en een curtis pb-
8 pedal box. Tevens voorzien van primaire kabelboom (alle bekabeling om de auto te laten
rijden).
Goedkoop is het niet maar de bijtelling valt met 4 procent dan weer mee Een tweede hands Zoe of Leaf is goedkoper. Een Tesla heel veel duurder. Het voordeel van een viertje voor een behoorlijke actieradius is het lage gewicht als de motor, het koelsysteem, de kachel, de uitlaat en de benzinetank eenmaal zijn verwijderd. De v-bak blijft zitten en wordt gekoppeld met de elektromotor.
Specificaties:
Een standaard luchtgekoelde 30 kWatt
(110 Nm) AC Elektromotor, voorzien van pulsgever en
temperatuursensor. Uitgevoerd met EMC kabeldoorvoer
en 3x afgeschermde aansluitkabel 50mm2.
Accupakket 144VDC – 31,5 kwhr gebruikte Tesla modules + BMS,
bestaande uit een lithium polymeer accupakket, opgebouwd
uit gebruikte Tesla accumodules. Getest en uitgebalanceerd.
Accupack 6x gebruikte Tesla module 5,3 kwhr – 24 VDC
voorzien van custom BMS / EMUS printplaat.
Een complete control box met hierin de voorgeprogrammeerde 500 ampere
curtis 1239 motorcontroller voorzien van motorregeling en curtis 840 spyglas (display), 1
stuks gestabiliseerde dc-dc converter 144VDC –> 12 VDC, Hoofdstroomrelais en een curtis pb-
8 pedal box. Tevens voorzien van primaire kabelboom (alle bekabeling om de auto te laten
rijden).
- Hanz
- Berichten: 3138
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: ombouwkit naar elektrisch
Ik hoop dat het dashboard een beetje intact blijft?
-
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: ombouwkit naar elektrisch
Ja hoor, daar verandert in principe niets aan. De 12 volt installatie blijft intact. Er zit straks dus ook nog een gewone 12V accu in. Wel zullen alle gloeilampjes door Led worden vervangen. De werking van elektrische aandrijving is te zien en te volgen op een app op de telefoon, die uiteraard handsfree in een passende beugel wordt gemonteerd.
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: ombouwkit naar elektrisch
Kan je wat meer informatie geven;
Wie bouwt de installatie in, wat is de kostprijs, wat is de kw piek vermogen want 30 Kw is wat pover, wat is de verwachte topsnelheid.
Ik heb al enkele conversie bekeken maar tot hier toe heb ik er nog geen tegen gekomen die een ER4 vlot in het verkeer laat meerijden.De meesten halen geen topsnelheid van 120 Km/u en gedragen zich als verkeersremmers. Om daarvoor veel geld uit te geven is te gek. Als het elektrisch is, wil ik wel betere prestatie zodat het geen achteruitgang is.
Wie bouwt de installatie in, wat is de kostprijs, wat is de kw piek vermogen want 30 Kw is wat pover, wat is de verwachte topsnelheid.
Ik heb al enkele conversie bekeken maar tot hier toe heb ik er nog geen tegen gekomen die een ER4 vlot in het verkeer laat meerijden.De meesten halen geen topsnelheid van 120 Km/u en gedragen zich als verkeersremmers. Om daarvoor veel geld uit te geven is te gek. Als het elektrisch is, wil ik wel betere prestatie zodat het geen achteruitgang is.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: ombouwkit naar elektrisch
Ik heb mijn elektrische auto verkocht (was geen R4) maar, juist die Curtis was stuk gegaan.
2e hands Zapi H2 €1000 na 1 1/2 jaar stuk reparatie € 750 ok na half jaar weer stuk reparatie weer € 800.
Niet gedaan. Nieuwe Curtis kost € 1700 !!!
Dat was voor mij de doorslag om er helaas mee te stoppen. Van die prijzen wordt je niet blij.
Andere problemen zijn vaak 1 lithium stuk kan je niet zomaar 1 nieuwe tussen gezet.
Of ems storingkje ook dure grappen.Ik was er klaar mee
2e hands Zapi H2 €1000 na 1 1/2 jaar stuk reparatie € 750 ok na half jaar weer stuk reparatie weer € 800.
Niet gedaan. Nieuwe Curtis kost € 1700 !!!
Dat was voor mij de doorslag om er helaas mee te stoppen. Van die prijzen wordt je niet blij.
Andere problemen zijn vaak 1 lithium stuk kan je niet zomaar 1 nieuwe tussen gezet.
Of ems storingkje ook dure grappen.Ik was er klaar mee
- Hanz
- Berichten: 3138
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: ombouwkit naar elektrisch
Dan is R4F6GTXAutomaat spekkoper!jandoe1000 schreef: ↑vr jan 25, 2019 3:18 pmDat zal best maar helaas zijn ze vergeten te bedenken waar al die stroom dan vandaan moet komen. Misschien uit 'Disneyland'...
- Hanz
- Berichten: 3138
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: ombouwkit naar elektrisch
Is 4TLE eigenlijk niet een meer voor de hand liggende naam voor een Electrische 4?
-
- Berichten: 1686
- Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am
Re: ombouwkit naar elektrisch
Ja dat kan ook. Ik zal een muntje opgooien!Is 4TLE eigenlijk niet een meer voor de hand liggende naam voor een Electrische 4?
Re: ombouwkit naar elektrisch
Die 4% bijtelling is die over de nieuw waarde van de niet omgebouwde 4 of van de omgebouwde 4 ?
Als het over de nieuwbouw waarde is blijft het evengoed duur rijden.
Als het over de nieuwbouw waarde is blijft het evengoed duur rijden.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
- Hanz
- Berichten: 3138
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: ombouwkit naar elektrisch
meanwhile in Wormer (toevallig de plek waar het magazijn van de club eerst was):
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/06/17/ei ... n-a3963892
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/06/17/ei ... n-a3963892
Re: ombouwkit naar elektrisch
https://www.nlelectric.nl/product/renau ... ombouwkit/
Voor de uitstootloze liefhebber.
Voor de uitstootloze liefhebber.
Samen werken slimmer werken
Re: ombouwkit naar elektrisch
Interessant! Ik heb ze een bericht gestuurd voor wat info over de kosten en een eventuele uitbreiding van range en topsnelheid. Een tijdje geleden had ik deze website al gezien maar toen hadden ze nog geen ombouwkit. Inmiddels hebben ze blijkbaar het eerste viertje onder handen genomen.
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes