Pagina 2 van 2

Re: viertje rammelt

Geplaatst: do jun 02, 2016 8:00 pm
door leonW
Morgen heb ik weer wat tijd om er verder mee te gaan. Ik neem alle tips mee. Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat ik nog niet alles van de carrosserie (goed) vast heb zitten. Binnenspatborden zijn onderlangs nog niet aan het chassis bevestigd. Maar het lijkt me toch dat dat geen erge trillingen kan veroorzaken, of....?

Grt Leon

Re: viertje rammelt

Geplaatst: do jun 02, 2016 8:45 pm
door harbourseal
Kijk ook even of de beugel die over de startmotor zit nog vast zit. Die stabiliseerd het motorblok tegen zijdelings bewegen. Als die los zit dan gast de motor heen en weer liggen te schudden.

Re: viertje rammelt

Geplaatst: do jun 02, 2016 9:00 pm
door R4F6GTX Automaat
Dat is wat Mark ook al zei...

Re: viertje rammelt

Geplaatst: do jun 02, 2016 9:55 pm
door harbourseal
R4F6GTX Automaat schreef:Dat is wat Mark ook al zei...
Excuseer niet gelezen.

Re: viertje rammelt

Geplaatst: vr jun 03, 2016 9:58 pm
door leonW
Vandaag de tijd genomen om alles goed vast te zetten, en hetgeen vast zat te controleren. Helaas geen resultaat. nu bedenk ik me wel net het volgende. Ik heb per ongeluk de voorkant aardig verlaagd. Bij demontage is 1 torsiestang uit elkaar geweest. Blijkbaar heb ik ze niet juist terug gezet, want voorkant staat een stuk lager. Eigenlijk vind/vond ik het wel mooi uitzien, dus verder zo gelaten. Ik kan me voorstellen dat de voorkant nu veel te weinig spanning krijgt van de torsiestaven, en daardoor te slap is.

Kan dit de oorzaak zijn van het trillen?

Grt Leon

Re: viertje rammelt

Geplaatst: za jun 04, 2016 9:48 pm
door Mark4GTL
spanning zal wel meevallen, de hoogte is anders.
Dus ja, er kan wat aanlopen...

Even met zn 2en kijken. 1 beweegt de auto (goed schudden voor gebruik :lol: )
en de ander kijkt zn ogen uit naar letterlijk alles.

Re: viertje rammelt

Geplaatst: zo jun 05, 2016 10:57 am
door Bertje
Bertje schreef:Het kan ook nog eens aan je ontstekingstijdstip liggen. Dat de motor bij laag toerental tegen het afslaan aan hangt. Onsteking netjes met stroboscoop afgesteld bij 1000 toeren?

Re: viertje rammelt

Geplaatst: zo jun 05, 2016 12:14 pm
door deutz
Viertjes op een vroeger tijdstip afstellen, dit in verband met een heel andere kwaliteit benzine als in de tijd dat de Viertjes gebouwd werden, veel betere trekkracht !
mvg.Jan.

Re: viertje rammelt

Geplaatst: ma jun 06, 2016 12:17 pm
door leonW
@ Bertje, ik weet zeker dat de ontsteking zo niet is afgesteld.

Ik zelf weet niet hoe het moet, dus ben afhankelijk van (eigenwijze) vriend monteur.

Welke waardes moet ik aanhouden bij de 1000 toeren? Ik heb electronische ontsteking. Met of zonder vacuum afstellen?
Dan kan ik dit zo doorgeven, en hopen dat het ook gebeurt...

Bedankt alvast,

Grt Leon

Re: viertje rammelt

Geplaatst: ma jun 06, 2016 12:38 pm
door Bertje
Met vacuumaansluiting los én afgedopt (stukje tape strak over het slangetje). Uit mij hoofd 4-7 graden voorontsteking. 1 krukasgraad komt overeens met dik 2 mm. (Het vliegwiel heeft een diameter van 248mm, dus 1 graad geeft 248*pi/360=2.2 mm)

Re: viertje rammelt

Geplaatst: wo jun 08, 2016 2:55 pm
door leonW
Nou, ontsteking is gesteld, was eigenljjk zo goed als goed. Kop nagetrokken, en kleppen gesteld. Maakt
allemaal geen verschil, ik zal het dus echt in de koppeling moeten gaan zoeken. Betekent dus weer het blokje er uit halen...

grt Leon

Re: viertje rammelt

Geplaatst: wo jun 08, 2016 7:41 pm
door deutz
Nog een remedie, is niet de geeigende weg: Motor laten lopen, vierde versn. inschakelen, flink gas geven
en de koppeling even flink laten slippen, enkele seconden, anders verbrand je de boel!
gr.J@n.