Pagina 1 van 1

Wiellager voor

Geplaatst: wo mar 30, 2016 9:38 am
door Paul Oud
Ik heb oude dichte velgen, kan ik die ongestraft monteren op de vooras met schijfremmen?
Worden die dunne remmetjes echt te heet?

Kunnen complete remklauwen worden gewisseld van type? Ik heb rammelende klauwen en wil misschien Bendix monteren. Past dit op het fusee?

Mijn achterbanden slijten super scheef af. Aan de buitenzijde helemaal kaal, en binnenzijde nog 6mm...
Shit, is er wel iets aan af te stellen?

Re: Vraag, wielen remmen en achteras

Geplaatst: wo mar 30, 2016 9:51 am
door R4F6GTX Automaat
De oude dichte velgen kun je niet monteren op de fusee waar schijfremmen op zitten want dan zit het wiel klem op de remklauw en dan kan het niet meer draaien. de vorm van het wiel kunnen niet op de schijven. Of ze te heet worden is maar de vraag...

Remklauwen passen op de fusee, geen verschil in de montage van de beide types, maar waarom zou je? kun je niet beter het rammelen verhelpen?

Achterwielen zijn wel te stellen; bij een goed uitlijnbedrijf kunnen ze dat wel, niet bij de kwikfit of zo, daar moet je sowieso niet met een echte (oude) auto komen; die kennen alleen die eenheidsworsten, die moderne theemutsen en taartscheppen en zetpillen...

Re: Vraag, wielen remmen en achteras

Geplaatst: wo mar 30, 2016 10:45 pm
door BartF7P
De achteras is zoals hierboven gezegd inderdaad af te stellen. Moest je er zelf aan willen beginnen, hier kan je alvast zien hoe het moet:
http://www.la4ldesylvie.fr/index.php?op ... &Itemid=69" onclick="window.open(this.href);return false;

Een rammelende remklauw is in 90% va, de gevallen vrij gemakkelijk te fixen. Meestal zijn het remblokjes die wat speling hebben in hun houder en valt dit op te lossen door een veerplaatje te steken.

Anderzijds zijn rammelende remblokken (als dit het probleem is) niet altijd slecht. Als ze een beetje speling hebben zullen ze alvast niet zo snel gaan aanlopen. Teveel speling is niet goed natuurlijk.

Re: Vraag, wielen remmen en achteras

Geplaatst: ma mei 16, 2016 8:25 am
door Paul Oud
Dank voor de antwoorden!
We laten de banden maar omleggen. 145 achter loopt zo snel aan bij de spatschermen.
De remblokken zijn nog niet versleten, pakken we dan straks allemaal maar in één keer.
En die achteras, pfff, eerst maar es een dikke pijp opzoeken voor ik dat ga loshalen.

Nu eerst een ander probleem, wiellager voor bijna vast.
Nieuw lager gekocht, fussee gedemonteerd en even weggebracht om erin te laten persen.
En nu lijkt het wel "te ver" in elkaar te zijn geperst. De remklauw past er niet eens meer tussen.
Hoop dat dit simpel op te lossen is. Morgen maar weer even langs de garage weer ze het nieuwe lager erin hebben geperst. Hij staat nu dus op 3 wielen en een bokje.

Re: Wiellager voor

Geplaatst: ma mei 16, 2016 11:53 am
door Le Car
Er hoort een afstandsbus in te zitten.
Dit om te voorkomen dat de lagers te veel naar binnen komen.
Is deze niet vergeten?

Re: Wiellager voor

Geplaatst: wo mei 18, 2016 9:05 am
door Paul Oud
Ze waren inderdaad die bus/ring vergeten.
Het staat weer op 4 wielen en rijdt weer :P