Pagina 3 van 5

Re: Incontinente carburateur...

Geplaatst: ma mei 09, 2016 5:32 pm
door JelleP
De klachten waren in mijn geval nogal vaag en kwamen zonder aanwijzing op. Inmiddels gaat het alweer ruim een maand goed na het vervangen van het ringetje zonder enig probleem en heb ik ook geen benzinewalm meer na een rit. Het lijkt er dus op dat hier een lekje zat en de vlotternaald de toevoer niet kon stoppen met overstroming tot gevolg. 1,25 mm voor de vlotternaaldpakking lijkt mij wat dun, ik heb er 1,5 inzitten en de sleutelboeken hebben het over 1,6. Ik zou het ringetje sowieso eens vervangen, wie weet helpt het. Wel een nieuwe gebruiken van zacht metaal (ik heb koper), dan heb je de beste kans dat het goed afsluit.

Re: Incontinente carburateur...

Geplaatst: ma mei 09, 2016 11:26 pm
door Hanz
Voor een 800 motor is 1.25 de voorgeschreven maat aldus de MR.
Ringetje vervangen door een nieuwe maar het probleem blijft. Ook hier opeens opgetreden.

Re: Incontinente carburateur...

Geplaatst: di mei 10, 2016 8:47 pm
door Bertje
Als de brandstof door het ontluchtingsgaatje naar buiten komt, dan kan het niet anders of de brandstoftoevoer wordt niet goed afgesloten. Bij de Zenith 28IF kan dit door overdruk in het brandstofsysteem komen, zie Kluwer paragraaf 12.8. Misschien een klein retourleidinkje overwegen, zodat er niet te veel druk in de leiding tussen pomp en carb ontstaat?

Re: Incontinente carburateur...

Geplaatst: di mei 10, 2016 9:30 pm
door Hanz
Tsja, met alle respect voor Renault en dank voor de tip, maar dat vind ik symptoombestrijding - eerst deed het ding het wel. En bovendien gaat het bij mij met koude motor ook al fout.
Dus: ondanks dat vlotter en naald goed lijken, toch vervangen.

Re: Incontinente carburateur...

Geplaatst: wo mei 11, 2016 9:24 am
door Bertje
Wat jij wil. Zou ook kunnen werken.

Re: Incontinente carburateur...

Geplaatst: wo mei 11, 2016 9:25 pm
door Hanz
Probleem opgelost, bleek toch een lekke vlotter...

Re: Incontinente carburateur...

Geplaatst: wo mei 11, 2016 10:58 pm
door JelleP
Hoe merkte je dat? Zat het plastic drijvertje daadwerkelijk vol benzine?

Re: Incontinente carburateur...

Geplaatst: do mei 12, 2016 8:04 am
door Hanz
Hij klotste een beetje als je hem bij je oor heen en weer beweegt

Re: Incontinente carburateur...

Geplaatst: do mei 12, 2016 10:19 am
door Bertje
Fijn dat je t gevonden hebt.

Re: Incontinente carburateur...

Geplaatst: do mei 12, 2016 11:05 am
door Hanz
Ja ik ben er ook wel blij mee. Ik was eerst alleen op zoek gegaan naar uiterlijke schade aan de vlotter, barstjes en zo, en heb helemaal niet geprobeerd uit te vinden of er nou benzine in het ding zat of niet.
Lessons learned...
Nu nog een nieuwe 45 hoofdsproeier erin want die bleek bizar genoeg te ontbreken, net zoals in het ter beschikking gestelde reserve-exemplaar

Re: Incontinente carburateur...

Geplaatst: vr mei 13, 2016 12:20 pm
door Bertje
45 hoofdsproeier? Da's eerder 90 of zo bij een Zenith 28 IF

Re: Incontinente carburateur...

Geplaatst: vr mei 13, 2016 2:43 pm
door Hanz
Ik had het afgekeken van http://www.la4ldesylvie.fr/index.php?op ... icle&id=47" onclick="window.open(this.href);return false; :
de 'gicleur principal' of 'gicleur de ralenti' is 45
de 'glicleur d'alimentation' is 90

hieronder de beschrijving uit de onvolprezen MR147:
Afbeelding

Re: Incontinente carburateur...

Geplaatst: vr mei 13, 2016 3:28 pm
door Bertje
In het nederlands spreekt met van hoofdsproeier en remluchtsproeier. Maar gezien de franse termen snap ik de verwarring nu.

Re: Incontinente carburateur...

Geplaatst: vr mei 13, 2016 3:45 pm
door RVIER
heren,

g ralenti = stationair--> stationaire sproeier
V ventilation is de remluchtsproeier maar die is vast
Gg is de hoofdsproeier

Re: Incontinente carburateur...

Geplaatst: vr mei 13, 2016 5:56 pm
door Hanz
Hoe het ook zij, dankzij het onvolprezen Voormalig Steunpunt NO aka Harry Velthuis binnen een dag in het bezit van de juiste sproeier.