R4 'Louise' - opknapper
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: R4 'Louise' - opknapper
Yo moi!
Ik ben er nog niet mee verder geweest en ben ook erg benieuwd wat de oorzaak is! Gelukkig is dit nu wel gedegradeerd tot een detail, dat scheelt!
Tijd om wat kleur in het topic aan te brengen. Na jaaaaren in een opslag te hebben gestaan is de koets eindelijk een keer goed gewassen, wat een vuil kwam er vanaf! In het motorcompartiment en de voorzijde is iemand in het verleden losgegaan met een kwast. Vandaar het kleurverschil.
Ik vind deze kleur werkelijkwaar fantastisch, en zal ook de nieuwe kleur worden!
Ik ben er nog niet mee verder geweest en ben ook erg benieuwd wat de oorzaak is! Gelukkig is dit nu wel gedegradeerd tot een detail, dat scheelt!
Tijd om wat kleur in het topic aan te brengen. Na jaaaaren in een opslag te hebben gestaan is de koets eindelijk een keer goed gewassen, wat een vuil kwam er vanaf! In het motorcompartiment en de voorzijde is iemand in het verleden losgegaan met een kwast. Vandaar het kleurverschil.
Ik vind deze kleur werkelijkwaar fantastisch, en zal ook de nieuwe kleur worden!
Re: R4 'Louise' - opknapper
Mooie GTL koets
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
Re: R4 'Louise' - opknapper
Thanks! Ik ben er ook heel blij mee, Scheelt een hoop laswerk ten opzichte van de vorige koets..
Deze week weer een paar dingen gedaan:
Velleman kit:
Roest bij voorruit:
Foetsie!
Linker achter zijruit:
Ook begonnen met de binnen wielkuip:
Gelukkig is de buitenzijde niet aangetast door roest, scheelt een hoop werk!
Deze week weer een paar dingen gedaan:
Velleman kit:
Roest bij voorruit:
Foetsie!
Linker achter zijruit:
Ook begonnen met de binnen wielkuip:
Gelukkig is de buitenzijde niet aangetast door roest, scheelt een hoop werk!
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: R4 'Louise' - opknapper
succes met je Velleman kitje; ik heb er veel gebouwd en veel gebruikt maar de laatste tijd gaan ze snel kapot, een half jaar en dan doen ze het niet meer... (ze gebruiken slechtere (chinese?) onderdelen tegenwoordig, denk ik)
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: R4 'Louise' - opknapper
O no, wat gaat er stuk aan? Oververhitting oid?
Re: R4 'Louise' - opknapper
Wat dacht je van het feit dat er op die vroege viertjes andere carburateurs zitten? Zet de motorkap van die 62 uit jullie werkplaats maar eens open en vergelijk die met een TL uit mid jaren 80, je zult nog tig andere verschillen vinden.harbourseal schreef:Het tegendeel wordt hier dan maar weer bewezen Bertje.
Leg ook eens even uit waarom de vroege 4tjes helemaal geen omloop hebben?
En prachtig lopen helemaal zonder restricties en alleen een carterontluchtings slang recht de straat op.
Ik ben het spoor nu dan echt even kwijt.
Heb de uitleg van Fons nog eens opgezocht, zie hierbeneden. Jurjen, met name de laatste 2 zinnen kunnen bij jou van toepassing zijn.
RVIER schreef:bij stationair toerental is er maar weinig vacuüm in de venturi (en dat vacuüm heeft de motor nodig bv voor de vacuümvervroeging) daarom wil de constructeur graag de gasklep zo ver mogelijk dicht.
Omdat je toch een hoeveelheid mengsel nodig hebt om stationair te lopen laat je dat dus om de gasklep heengaan. Bij de Zenith heb je daarvoor een slangetje met een restrictie (bij de solex zit die omloop in het gietstuk zelf). Daardoor wordt het mengsel wel erg arm en regel je met de mengsel schroef de hoeveelheid benzine (starthoeveelheid helemaal dichtdraaien en dan 3 slagen naar buiten).
Als je de slang lostrekt na de restrictie wordt het mengsel erg arm en gaat de motor eerst harder lopen en slaat vervolgens af. Als je dan bv de choke uitrekt kun je hem wel weer aan het lopen houden
vr gr Fons
Laatst gewijzigd door Bertje op ma mar 20, 2017 9:29 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: R4 'Louise' - opknapper
@ Jurjen: knap koetsje hoor! En puik laswerk
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: R4 'Louise' - opknapper
Nog een reactie over het rottig lopen van de motor met de omloop erop dan. Verder is het topic vervuiling.
Ik heb gisteren eens naar onze mooie 62 4L gekeken en daar zit idd geen omloop op het is ook een Solex 26.
Laten we het over een ding dan maar eens zijn, en dat waren we al, hij trekt ergens valse lucht aan.
De carburateurvoet is al uitgesloten door Jurjenz.
Dus het zoeken gaat door.
Succes ermee.
Overigens een prachtige kleur blauw. En idd prima laswerk. Gaat helemaal goed komen met deze 4TL
Ik heb gisteren eens naar onze mooie 62 4L gekeken en daar zit idd geen omloop op het is ook een Solex 26.
Laten we het over een ding dan maar eens zijn, en dat waren we al, hij trekt ergens valse lucht aan.
De carburateurvoet is al uitgesloten door Jurjenz.
Dus het zoeken gaat door.
Succes ermee.
Overigens een prachtige kleur blauw. En idd prima laswerk. Gaat helemaal goed komen met deze 4TL
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: R4 'Louise' - opknapper
Mooi laswerk Jurjen en het valt idd mee t.o.v. mijn GTL koets pfff wat daar nog allemaal aan moet gebeuren.
Mooi kleurtje blauw ook!!
Mooi kleurtje blauw ook!!
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
Re: R4 'Louise' - opknapper
Bij alle halfgeleiders is oververhitting de grootste boosdoener om uw kostbare p-, of n-silicium weer tot zand te reduceren.jurjenz schreef:O no, wat gaat er stuk aan? Oververhitting oid?
Ik ondersteun Paul z'n opmerking dat er helaas steeds meer en meer Chinese rommel producten op de wereldmarkt hun intrede doen.
Het kan ook zijn dat de gebruikte hoofdtransistor, een TIP162 (NPN darlington) onvoldoende beveiligd is? Er wordt zo te zien een vorm van cascade shuntschakeling toegepast.
Wat ik vroeger leerde bij transistors in combinatie met spoelen is een diode in sper over collector en emitter plaatsen...
Ennuh eigenlijk is dat kitje als vervanging voor een veel goedkoper condensatortje toch niet nodig?
Blauw is geen kleur maar een toestand.
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
De eerste een R4 GTL 1983 (van 1987 t/m 1992)
Nu een R4 GTL 1985 (van 2014 tot heden)
Re: R4 'Louise' - opknapper
Denk ook eens aan rare piekspanningen en dergelijke printje van ontstoring voorzien zal helpen !
Re: R4 'Louise' - opknapper
Niet alleen de onderdelen zijn Chinees, ook de uitleg over de werking is (voor mij althans) in die taalJdeW schreef:Ik ondersteun Paul z'n opmerking dat er helaas steeds meer en meer Chinese rommel producten op de wereldmarkt hun intrede doen.
A310/4 VG - R12 TL - R5 EBS cabrio - R4 TL - R4 F6
Re: R4 'Louise' - opknapper
Hoi hoi!
Ik heb het Vellemankitje nog niet getest. Zit in het doosje te wachten op betere tijden
Op dit moment gaat mijn aandacht uit naar het opknappen van verschillende plekjes aan de koets. Eerste klus is afgevinkt: roest aan de wielkuip rechtsachter.
Kan er weer even tegenaan Morgen aan de andere kant beginnen
Ik heb het Vellemankitje nog niet getest. Zit in het doosje te wachten op betere tijden
Op dit moment gaat mijn aandacht uit naar het opknappen van verschillende plekjes aan de koets. Eerste klus is afgevinkt: roest aan de wielkuip rechtsachter.
Kan er weer even tegenaan Morgen aan de andere kant beginnen
Re: R4 'Louise' - opknapper
En de andere kant, man man, ging minder soepel dan de vorige. Gebruik gemaakt van vier verschillende plaatjes.
Eerst de boel schoonmaken en het grofste gedeelte eruit geslepen.
Balen dat er roest zat op het buitenscherm = extra werk
Nieuwe rand van een reparatiepaneel. Niet meer wegslijpen dan strikt noodzakelijk
Eerst vastzetten, dan puntsgewijs verder aflassen. Krijgt uiteindelijk nog een laagje plamuur voor de finishing touch.
Mezelf beloond met een heerlijke lunch. 2 minuten lopen van werkplaats
Ook nog de binnenplaatjes erin gelast, en in de primer gezet
Lassen is hartstikke leuk, maar boven je schouders werken is toch echt minder plezierig en makkelijk.
Nu eindelijk een biertje pakken
Eerst de boel schoonmaken en het grofste gedeelte eruit geslepen.
Balen dat er roest zat op het buitenscherm = extra werk
Nieuwe rand van een reparatiepaneel. Niet meer wegslijpen dan strikt noodzakelijk
Eerst vastzetten, dan puntsgewijs verder aflassen. Krijgt uiteindelijk nog een laagje plamuur voor de finishing touch.
Mezelf beloond met een heerlijke lunch. 2 minuten lopen van werkplaats
Ook nog de binnenplaatjes erin gelast, en in de primer gezet
Lassen is hartstikke leuk, maar boven je schouders werken is toch echt minder plezierig en makkelijk.
Nu eindelijk een biertje pakken
-
- Berichten: 26
- Lid geworden op: do apr 21, 2016 4:53 pm
Re: R4 'Louise' - opknapper
Mooi dat het weer zit, dat biertje smaakt nu extra lekker.