Pagina 1 van 2

Geplaatst: di apr 15, 2003 11:49 am
door cyclofrene
wie heeft er hier enig idee, of de achterassen en voorwielophangingen van een R5 aan een R4 passen zodat ik gewoon 4 gaats velgen onder mijn 4 kan schroeven waardoor ik dus ook meer keuze in velgen heb??

Geplaatst: di apr 15, 2003 12:29 pm
door Goof
De bovenste draagarm van de voorwielophanging kan je overnemen, maar das niet echt relevant. het gaat erom of je de fusees kunt gebruiken. Die van het EERSTE type 5 moeten passen. De achteras gaat niet passen, maar de hele remmerij e.d. zijn wel over te bouwen. dat is precies wat ik ook ga doen, maar ik behoud wel 3 wielmoeren. Misschien dat ik in de toekomst dat nog eens aanpas, maar voorlopig niet.

Geplaatst: di apr 15, 2003 1:27 pm
door jbeekmann
eerste type 5 heeft toch ook 3 gats...? dan schiet je er niet zoveel mee op...

Geplaatst: di apr 15, 2003 10:30 pm
door Folkert
Hoezo? Mooiere velgen dan de R5ATvelgen moeten nog uitgevonden worden voor een Viertje!

Geplaatst: di apr 15, 2003 11:24 pm
door Ron
Hij bedoelt denk ik dat die wielen nu ook al passen.

Maar het gaat om de betere remmen. Dáárom moet heel die boel over.
Als je vier gaatjes wil (waarom eigenlijk, voor 17" velgen? komop...) dan is het een ander verhaal. Overigens schijnen die remmen allemaal niet zo heel veel wetenschappelijke voordelen te hebben.

Geplaatst: wo apr 16, 2003 5:12 pm
door cyclofrene
inderdaad 16 of 17" spul
gewoon omdat dat er geil uitziet!

Geplaatst: wo apr 16, 2003 7:27 pm
door cyclofrene
maar in iedergeval ik moet naven hebben die geschikt zijn voor 4 gaats velgen...

en AT velge zijn niet mooi folkert,
tenminste, er zijn mooiere velgen te bedenken.
bijvoorbeeld:
http://www.otomax.nl/velgen.html

Geplaatst: do apr 17, 2003 9:20 am
door an3s
Er was toch een adresje in apeldoorn of zo waar je iedere gewenste velg op maat kon laten maken? Lijkt me uiteindelijk een stuk makkelijker en goedkoper dan de hele wielophanging omklussen.

Geplaatst: do apr 17, 2003 10:35 am
door Goof
Idd, gewoon een mooie set velgen met de juiste ET waarde kopen en dan elders de gaten dicht laten lassen en op de juiste plaats 3 stuks bij laten boren. Als je dan alle ophangingsspul van een AT leent, dan kun je gelijk ook geventileerde schijven erop zetten.
Wat je ook kunt doen is een wielconversiekit bestellen bij iguanakits.

Geplaatst: do apr 17, 2003 12:16 pm
door Anton Doomernik
cyclofrene zei dat hij het wel geil vondt 17 inch velgen.

Ik stel voor dat cyclofrene met zijn zieke geest een curses gaat geven "HET HOE EN WAAROM VERKRACHTEN VAN EEN RENAULT 4F6" :grin: :grin: :grin: :grin:

_________________
-Renault 4 GTL geel 1.1 met zwarte strepen
-Renault kangoo Alizé 1.6 16v

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anton Doomernik op 2003-04-17 12:16 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Anton Doomernik op 2003-04-17 12:17 ]</font>

Geplaatst: do apr 17, 2003 10:21 pm
door Folkert
Nee man! Een beetje knutselen aan je viertje mag best. Als jij de jouwe origineel houdt, dan mag Cyclo er iets origineels van maken.

Geplaatst: vr apr 18, 2003 11:34 am
door Ron
Ende het is goet voor den mensch.

Geplaatst: vr apr 18, 2003 5:22 pm
door cyclofrene
maar nog even voor de goede orde,
wat kan ik precies doen om van 3 naaar 4 gaats te transformeren?

Geplaatst: vr apr 18, 2003 7:18 pm
door Alain Prost
Rekenen...+-x =+-++=+-x=??? :lol:

Geplaatst: vr apr 18, 2003 11:15 pm
door Folkert
Een flens (laten) maken waar 4 gaten in zitten, die je met 3 bouten op je naaf bout...
Dit (http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1/r4at ... l/p12.html) 5je heeft duidelijk Seat Ibiza Cupra velgen met 4 gaten...