Pagina 3 van 6

Re: Tux's R4 GTL restauratie

Geplaatst: ma jul 13, 2015 10:34 am
door Bertje
En 1 hele!

Re: Tux's R4 GTL restauratie

Geplaatst: wo jul 15, 2015 8:30 am
door TUX
Ik heb wat moeite om het achter spatbord los te krijgen.
3 Bouten er uit 4 popnagels uitgeboord en de kit losgesneden waar mogelijk.
Echter bij de deur kant kan ik de kit niet los snijden.
Ik wil niet te veel kracht zetten waardoor het plaatwerk te veel buigt/vervormd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Tux's R4 GTL restauratie

Geplaatst: wo jul 15, 2015 8:44 am
door roberto
Het scherm is daar gekit warm maken met een verfföhn alle dikke kit aan de binnenkant verwijderen.

Re: Tux's R4 GTL restauratie

Geplaatst: vr jul 17, 2015 1:43 am
door TUX
Ik heb een heat gun gebruikt om het spatbord warm te maken. Dit maakt het inderdaad makkelijker om de kit in te snijden. Het kit soort wat er op zat was van het harde type niet het rubberachtig spul.
Helaas toch een schroevendraaier tussen de naad moeten steken om het los te krijgen.
Dit heeft tot gevolg dat rand nu wat vervormd is welke ik dan weer netjes moet zien te krijgen.
Bij de andere kant heb ik meer tijd en moeite genomen om de kent aan beide zijde zoveel mogelijk te verwijderen. Helaas ook hier de schroevendraaier moeten gebruiken echter is de schade wat minder
Afbeelding

De rechter torsie stang is helaas los gekomen bij het schoonmaken voordat ik deze heb afgetekend bij de draag arm. Ik heb een recht stukje vloer proberen te vinden en beide zijde naast elkaar gelegd om te vergelijken. Daarna heb ik afgetekend zoals ik denk/hoop dat het de oorspronkelijke positie was.
Afbeelding
Afbeelding

Er zijn twee bouten (op elke ondersta draag arm een andere) welke ik niet los krijg. Ik heb al wat geweld gebruikt maar de metalen bus welke bij een rubber hoort lijkt aan de bout te zijn gaan vast zitten.
Afbeelding

Re: Tux's R4 GTL restauratie

Geplaatst: vr jul 24, 2015 10:27 am
door TUX
Gister de silentbloks verwijderd uit de draag armen van de voorwiel ophanging.
Ik heb een stalen draad einde van 12mm dikte gekocht bij de bouw markt en mbv dopsleutel 27 een pers gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Bij de tweede ging het fout en brak het draadeinde. De Dopt aan de andere kant gemonteerd en de heat gun gebruikt.
Afbeelding
Afbeelding

Bij de onderste swing arm busjes gebruikt (gemaakt van oude silentbloks) om er bij te kunnen. De baco gebruikt als spacer (de dop is niet diep genoeg voor de lange silentblok).
Afbeelding

Re: Tux's R4 GTL restauratie

Geplaatst: vr jul 24, 2015 5:02 pm
door Bertje
Nette en creatieve aanpak!

Re: Tux's R4 GTL restauratie

Geplaatst: vr jul 24, 2015 8:30 pm
door Mark4GTL
Je hebt ook lange doppen. Die kun je er evt voor gebruiken en dan zonder de baco.

Mooie oplossing... #ThinkOutsideTheBox

Re: Tux's R4 GTL restauratie

Geplaatst: wo sep 16, 2015 12:05 pm
door TUX
De laatste tijd ben ik bezig geweest met lassen aan het Chassis.
Nou ja eigenlijk komt het meer neer op: Meten, Aftekenen, Knippen, Slijpen, Buigen, Passen, nog een keer meten, Bij slijpen, nog een keer passen, Afbramen, etc, etc,

De metalen inzet stukken heb ik met Fertan bewerkt en daarna met inox spray gelakt. Ik heb dit alleen gedaan met de zijde welke aan de binnenkant komt te zitten waar ik na het lassen niet meer bij kom.
Hier heb ik geen foto van.

Hier onder de twee plekken waar ik mee bezig ben geweest de foto's staan op volgorde van werk.
Tips and tricks zijn welkom.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Tux's R4 GTL restauratie

Geplaatst: di sep 22, 2015 11:42 am
door Bertje
Zal ik maar een aftrap geven qua feedback?

Waarom doe je stuiklassen? Met een beetje overlap is toch gemakkelijker en steviger?

Hoe zorg je ervoor dat de maatvoering goed blijft? Ik zie redelijk grote gaten in t chassis vallen, maar geen hulpframepje om alles recht te houden.

Re: Tux's R4 GTL restauratie

Geplaatst: di sep 22, 2015 11:06 pm
door R4F6GTX Automaat
Bertje schreef:Met een beetje overlap is toch gemakkelijker en steviger?
een beetje overlap? waardoor onder de overlap de nodige troep komt en dus veel harder gaat roesten...? dat advies valt me een beetje tegen van jou Bertje...

Re: Tux's R4 GTL restauratie

Geplaatst: wo sep 23, 2015 1:57 am
door Bertje
Kwestie van goed afkitten toch?

Re: Tux's R4 GTL restauratie

Geplaatst: wo sep 23, 2015 7:59 am
door R4F6GTX Automaat
afkitten, zodat je niet ziet wat waaronder gebeurt? als ijzer dubbel is, vooral als 1 laag wat roestig is, kun je wel afkitten om geen nieuwe troep te creëren maar heb blijft "ziek" daaronder dus dan is afkitten alleen voor de 'looks' en dus rot het daaronder vrolijk verder... maar dat duurt wel een tijdje hoor...
Voor de handel is het prima, vanuit je eigen gezichtspunt, dan krijg je wat bijvoorbeeld die oranje F6 heeft, die we van het weekend gezien hebben, nu erg mooi maar je ziet ook de reparaties en de plamuurbobbels dus ik hou mijn hart vast hoe die eruit ziet na een jaar (of twee)

Re: Tux's R4 GTL restauratie

Geplaatst: wo sep 23, 2015 1:07 pm
door Bertje
Wat mij betreft mag je best ergens met wat overlap een nieuw stuk in zetten als 1) al het rotte spul eruit is, dus niet over rottigheid heen braaien 2) als je niet meer overlapt gebruikt dan nodig, n cm of zo en 3) als je het goed afwerkt (kit).

Nu eens kijken wat Tux hier zelf van zegt...

Re: Tux's R4 GTL restauratie

Geplaatst: wo sep 23, 2015 1:21 pm
door R4F6GTX Automaat
Het màg wel... maar of het goed is... ach, een R4tje is geen 20er jaren Rolls Royce of zo dus het zal niet zoveel uitmaken... tegen de tijd dat jij (of ik) een ouwe vent bent zijn die Viertjes al allemaal op.... :lol:

Re: Tux's R4 GTL restauratie

Geplaatst: wo sep 23, 2015 2:57 pm
door Willem de Zwijger
Ik las ook nooit (meer) met overlap, is vragen om ellende.