Tjeerd stelt zich voor....

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
tdejager
Berichten: 3
Lid geworden op: ma mei 18, 2015 4:15 pm

Tjeerd stelt zich voor....

Bericht: # 157015Bericht tdejager »

Ook Tjeerd stelt zich voor. Ik ben afgelopen week in het bezit gekomen van een R4 uit 1985. Karretje snort lekker, koppeling is niet meer je van het en ik heb vanochtend net het dashboard in oude glorie (lees veel poetsen en poetsen) hersteld. Het bakkie komt oorspronkelijk uit Portugal. MIjn broer heeft hem een tweetal jaar geleden eigenhandig over gereden, met zijn complete inboedel :D

Mijn plan is om hem stap voor stap in oude glorie te herstellen, zoals meer mensen las ik. Ik zal ongetwijfeld veel hulp nodig hebben maar kan hopelijk ook veel hulp bieden aan mede gebruikers. Jammer om te zien dat er in mijn buurt nog maar zo weinig R4'jes rijden, gebruik van dit forum doet toch anders vermoeden.

MIjn eerste vraag is direct een basale: bestaat er Uberhaupt een werkplaatshandboek voor 85'er? Ik wil met de koppeling aan de gang ivm vermoedelijk slijtage. Kan ik anders een andere gebruiken?

Ik hoop op een mooie, leerzame en vooral leuke ervaring!

Hartelijke groet,
Tjeerd
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Tjeerd stelt zich voor....

Bericht: # 157016Bericht harbourseal »

Hoi Tjeerd,
Welkom op dit forum. Geen vraag is te gek of je krijgt er antwoord op.
Meestal vriendelijk en soms snedig. Maar nooit slecht bedoelt.
Waar kom je vandaan dan dat er zo weinig 4tjes zijn?

Bij het Renault 4 club magazijn kan je de kluwer krijgen daar staan de eerdere typen uitvoerig in beschreven. en in de bijlage de latere. Over en weer kun je een hoop dingen vinden van zowel de nieuwe als de oude.
Er is niet zo dramatisch veel verandert door de jaren heen.

Op marktplaats kan wel een vraagbaak vinden. die lopen tot bouwjaar 1985
Vanaf ik meen 1984 zitten er alleen nog Cleon motoren in de Nederlandse R4tjes. Van de Portugese weet ik dat niet.

Als je aan de rechterkant van de motor kijkt (de kant waar de accu zit) dan vind je het typeplaatje van de motor.
Het nummer zegt al een hoop over de R4 die je hebt.

Groet, Robert

O ja, we zijn hier gek op foto's
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Plaats reactie