956 cc afstellen, geen gegevens
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
956 cc afstellen, geen gegevens
Ik wil de ontsteking en carburateur van mijn '92 er TL afstellen, maar ik heb geen gegevens.
Heeft iemand de juiste waarden?
Ik hen de punten netjes op 0.4 mm staan, de ontsteking al wat vervroegd. De motor pingelt nog steeds niet. Hij blijft echter niet mooi rond lopen. Bij constante snelheid voel je constant de kracht van de motor af en toe nemen. Vooral als je gas loslaat dan hikt de motor behoorlijk. Vandaar dat is alles maar netjes af moet gaan stellen.
Of moet ik vooral denken aan een vervuilde carburateur?
Heeft iemand de juiste waarden?
Ik hen de punten netjes op 0.4 mm staan, de ontsteking al wat vervroegd. De motor pingelt nog steeds niet. Hij blijft echter niet mooi rond lopen. Bij constante snelheid voel je constant de kracht van de motor af en toe nemen. Vooral als je gas loslaat dan hikt de motor behoorlijk. Vandaar dat is alles maar netjes af moet gaan stellen.
Of moet ik vooral denken aan een vervuilde carburateur?
Re: 956 cc afstellen, geen gegevens
Redenerend vanuit ervaringen met GTL motor: alle vacuumslangen in orde en goed vast? Restrictie aanwezig in slang van carb naar spuitstuk?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: 956 cc afstellen, geen gegevens
vacuum vervroeger in orde?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
- Hanz
- Berichten: 3137
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: 956 cc afstellen, geen gegevens
Condensator al vervangen?
Re: 956 cc afstellen, geen gegevens
De punten/bougies/condensator zijn uitgewisseld, geen resultaat. Daar zit het probleem dus niet.
Wat bedoelen jullie met restrictie?
Is de vacuümvervroeger te testen zonder stroboscooplamp?
Het lijkt me aannemelijk dat daar het probleem in zit. Ik heb geen complete verdeler liggen om even om te wisselen, maar misschien is er een eenvoudiger manier om deze te testen?
Wat bedoelen jullie met restrictie?
Is de vacuümvervroeger te testen zonder stroboscooplamp?
Het lijkt me aannemelijk dat daar het probleem in zit. Ik heb geen complete verdeler liggen om even om te wisselen, maar misschien is er een eenvoudiger manier om deze te testen?
Re: 956 cc afstellen, geen gegevens
1e Methode:
Even de slang losnemen bij de carburateur en eraan zuigen. De slang moet nu aan je tong blijven hangen vanwege het vacuum. Gebeurt dit niet is het membraam lek van de vervroeger op de ontsteking.
2e Methode:
Motor op 2000 toeren zetten en de slang loshalen. Dat zou een verschil in toeren moeten geven.
Mocht de vervroeger lek zijn (hetgeen vaak zo is), dan even de slang naar carburateur afdoppen.
Bij een Renault 4 doet de vacuumvervroeger overigens niets bij stationair draaien.
Even de slang losnemen bij de carburateur en eraan zuigen. De slang moet nu aan je tong blijven hangen vanwege het vacuum. Gebeurt dit niet is het membraam lek van de vervroeger op de ontsteking.
2e Methode:
Motor op 2000 toeren zetten en de slang loshalen. Dat zou een verschil in toeren moeten geven.
Mocht de vervroeger lek zijn (hetgeen vaak zo is), dan even de slang naar carburateur afdoppen.
Bij een Renault 4 doet de vacuumvervroeger overigens niets bij stationair draaien.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: 956 cc afstellen, geen gegevens
als je aan de ontsteking werkt en bv de contactpuntafstand versteld, verstel je ook het effectieve onstekingstijdstip.
Dat moet je dus even controleren
Mogelijk moet je ook het mengsel en het stationaire toerental opnieuw afstellen (gegeven het feit dat de restricties in de slangen goed zijn en de vacuumvervroeging het doet).
Dat moet je dus even controleren
Mogelijk moet je ook het mengsel en het stationaire toerental opnieuw afstellen (gegeven het feit dat de restricties in de slangen goed zijn en de vacuumvervroeging het doet).
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: 956 cc afstellen, geen gegevens
Dus idd pas aan de schroeven vd carb gaan draaien als je al t andere hebt uitgesloten.RVIER schreef: Mogelijk moet je ook het mengsel en het stationaire toerental opnieuw afstellen (gegeven het feit dat de restricties in de slangen goed zijn en de vacuumvervroeging het doet).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: 956 cc afstellen, geen gegevens
In de slang die vanaf het spruitstuk naar het kleppendeksel loop zit een klein tonnetje met daarin een klein gaatje van ongeveer 1mm. Dat is de restrictie.Paul Oud schreef: Wat bedoelen jullie met restrictie?
Die moet erin zitten anders loopt de motor als een natte krant.
Verder alle slangen en pakkingen nalopen op lekkage. valse lucht zorgt ook voor raar lopen van de motor.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw