RDW: Chassisnummer inslaan, is motornummer belangrijk?
Geplaatst: wo mei 06, 2015 11:52 am
Hallo,
Het chassisnummer van mijn R4 TL uit 1985 wordt door roest steeds slechter leesbaar. Ik zal ermee langs de RDW moeten om het opnieuw in te laten slaan (dat gaat me geloof ik €92 kosten..). Ik heb alleen een dilemma; onderdeel van de procedure is een identiteitsonderzoek. Het slecht leesbare chassisnummer klopt met het kentekenbewijs, alleen is de originele TL motor ooit vervangen door een GTL. Het is mij niet bekend wanneer dit is gebeurd, en waar die GTL motor vandaan komt. Op het kentekenbewijs is dit in ieder geval nooit veranderd.
Is dit een probleem? Het motornummer wat op het kentekenbewijs staat zal dus niet kloppen met de motor. Wordt hier tijdens het identiteitsonderzoek ook naar gekeken? Heeft een van jullie hier misschien ervaring mee?
Ik heb hier even naar gezocht op internet, vond allerlei horrorverhalen van mensen met een samengesteld chassis e.d..
Het chassisnummer van mijn R4 TL uit 1985 wordt door roest steeds slechter leesbaar. Ik zal ermee langs de RDW moeten om het opnieuw in te laten slaan (dat gaat me geloof ik €92 kosten..). Ik heb alleen een dilemma; onderdeel van de procedure is een identiteitsonderzoek. Het slecht leesbare chassisnummer klopt met het kentekenbewijs, alleen is de originele TL motor ooit vervangen door een GTL. Het is mij niet bekend wanneer dit is gebeurd, en waar die GTL motor vandaan komt. Op het kentekenbewijs is dit in ieder geval nooit veranderd.
Is dit een probleem? Het motornummer wat op het kentekenbewijs staat zal dus niet kloppen met de motor. Wordt hier tijdens het identiteitsonderzoek ook naar gekeken? Heeft een van jullie hier misschien ervaring mee?
Ik heb hier even naar gezocht op internet, vond allerlei horrorverhalen van mensen met een samengesteld chassis e.d..