Pagina 1 van 1
gordels voorin R4 1965
Geplaatst: wo feb 11, 2015 9:02 pm
door Henno
Wie kan mij tips geven om gordels te monteren in een 65er R4.
Het liefst hou ik alles zo orgineel mogelijk, maar veiligheid is ook belangrijk.
Waar moet ik op letten, zijn er (orginele) heup- of 3-punts gordels die passen of passend te maken zijn?
Hoor graag van jullie!
Re: gordels voorin R4 1965
Geplaatst: wo feb 11, 2015 9:13 pm
door Mark4GTL
de orginele gordels van de latere modellen zouden er zonder veel wijzigingen in moeten kunnen.
Kijk in je stijl of er boven en onderin schroefgaten zitten voor de montagepunten en of je tussen de stoelen ook een punt hebt waar het klikdeel op gemonteerd kan worden.
Anders wordt het een uitdaging om de orginele gordels goed te monteren
Re: gordels voorin R4 1965
Geplaatst: wo feb 11, 2015 9:24 pm
door Henno
Nee, geen schroefgaten in de stijlen...
ik zie ook niets tussen de stoelen.
Re: gordels voorin R4 1965
Geplaatst: wo feb 11, 2015 9:25 pm
door Mark4GTL
dan wordt een orginele 3punts al lastig...
Je zou dan kunnen kijken naar 4 of 5punts. Achter de stoel kun je wel wat monteren, echter t probleem is wel waar...
Balk wordt lastig, vloer is te zwak
Re: gordels voorin R4 1965
Geplaatst: di feb 17, 2015 10:54 am
door jandoe1000
Ik heb een 4L uit 1966. Daar zitten gewone driepunts-gordels in, maar het zijn vaste en geen rolgordels. Die gordels zitten bevestigd als volgt: 1e punt links op de deurstijl op ongeveer schouderhoogte, 2e punt links op de verticale kant van de chassis balk vlak naast de bestuurdersstoel en 3e punt in het midden op de vloer achter de voorstoelen. Voor voldoende stevigheid zitten daar aan de andere kant (dus onder de bodemplaat aan de onderkant van de auto) een soort schotels met een gedecentreerde shroefdraad. Dat biedt voldoende stevigheid. Als je een aanrijding zou hebben met je vier zodanig dat de gordels uit de vloer gerukt worden, dan overleef je het met of zonder gordels toch niet, dus daar zou ik me niet teveel zorgen over maken.
Maar liever zou ik de gordels achterwege laten nu ze er toch niet in zitten. Dat rijdt veel vrijer.