R4 Sinpar 4x4 aandrijving achterwielen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
jandoe1000
Berichten: 1682
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

R4 Sinpar 4x4 aandrijving achterwielen

Bericht: # 154642Bericht jandoe1000 »

Ik heb een R4 Sinpar 4x4. Het gaat om het systeem met twee handles, een op het dashboard en de ander links naast de bestuurder op de vloer. De eerst schakelt de aandrijving van de versnellingsbak naar het achterste differentieel en de tweede schakelt de aandrijving van dat differentieel naar de twee achterwielen. Wanneer ik 4x4 rijd, schiet de achterste handle eruit en valt dus de aandrijving van de achterwielen weg. Als de handle met kracht naar boven wordt getrokken hoor je de tandwielen over elkaar lopen maar het systeem laat zich niet meer inschakelen. Het is nu te koud om er uitgebreid onder te gaan liggen dus dat wordt in het voorjaar. Maar dit lijkt wel een mooi moment om alvast raad te vragen bij de Sinpar liefhebbers op dit Forum. Waar moet ik naar op zoek? Is het goed mis of kan het zo iets eenvoudigs zijn als de kabel van de tweede handle die moet worden bijgesteld?
lordje
Berichten: 676
Lid geworden op: zo mar 06, 2005 9:35 pm

Re: R4 Sinpar 4x4

Bericht: # 154645Bericht lordje »

Bijn mijn sinpar is de kabel naar achter gecombineerd met de inschakeling achter. Het afstellen luisterd vrij nauw dus waarschijnlijk moet je daar zoeken.
Fijne jaarwisseling Groeten Lordje.
jandoe1000
Berichten: 1682
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: R4 Sinpar 4x4

Bericht: # 154650Bericht jandoe1000 »

Dank en vantzelfde!
Plaats reactie