Goedenavond allemaal,
Vandaag een erg mooie dag, lid geworden van de club, en dat voor 35 euro per jaar! Tevens vandaag een zeer mooie koop gedaan.. Ik heb een extra R4 gekocht! Het is er 1 van 1990. (oh ja, nog een voordeel als lid van de club, dit voor 65 p/j te verzekeren)... De auto is van een beige uitvoering van de GTL. Met schijfremmen. Bijna nieuwe banden, vervangen remmen, nieuwe carburateur, nieuwe ontsteking, aandrijfassen, uitlaat.. Auto werd weinig gebruikt, en onderhouden door de renault garage.. Is een prima basis voor de onderdelen die ik nodig heb voor mijn rodeo.. Chassis lijkt redelijk, wel laswerk bij de voetenbak, maar de balken zijn (zo te zien) redelijk hard.. Ook wel leuk, de auto heeft een APK tot mei 2015, en kan dus ook worden gereden.. Dat is nieuw in onze familie.. Ik heb dan ook besloten om eerst maar eens lekker te gaan rijden, en kijken hoe dat nu eigenlijk is, zo'n renault 4. Dit om een idee te krijgen hoe mijn Rodeo straks gaat rijden... Ik vindt het nu al leuk.
De auto gaat na een aantal maanden dus echt uit elkaar, en ik ga de bak, motor, en veel technische zaken gebruiken voor de rodeo. Denk aan de accu, startmotor, dynamo, radiator, aandijving, tank, remmen, electra, contactslot, deursloten, en niet te vergeten de stoelen, en achterbank..
Denk dat ik een goede koop heb gedaan, alleen al qua kosten van de onderdelen..
De verkoper zei wel dat de hij bij gasgeven soms iets stottert, en iets te weinig brandstof krijgt...en dat er eigenlijk een iets grotere sproeier in zou moeten.. Wie weet welke maten je kunt gebruiken op een standaard 1100 cc?
Kan ik dit even proberen...
Groet,
HermanP
Extra auto aangeschaft voor restauratie van de Rodeo.
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: Extra auto aangeschaft voor restauratie van de Rodeo.
Ik zou eerst de motor zonder aanpassingen op punt stellen en nakijken of alle vacuüm leidingen in orde zijn zoals de vacuümvervroeging, sproeier lijkt me wat vergezocht.De verkoper zei wel dat de hij bij gas geven soms iets stottert, en iets te weinig brandstof krijgt...en dat er eigenlijk een iets grotere sproeier in zou moeten..
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Extra auto aangeschaft voor restauratie van de Rodeo.
Controleer de voetpakking en de spruitstukpakking maar eens. zou wel eens valse lucht kunnen zijn.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Extra auto aangeschaft voor restauratie van de Rodeo.
Wat is de toestand van het koetswerk, lak laswerk enz ? Groet Lordje
Re: Extra auto aangeschaft voor restauratie van de Rodeo.
Hoi allemaal,
Inmiddels is het 1 juni, en heb ik mijn zeer goed lopende Renault 4 geschorst.. Wat een heerlijke ervaring sinds november 14. Toch bijna 2000 km mee gereden... Maar 1x problemen gehad, en dat was met een verrotte ontsteking.. Elke keer starten/lopen.. Nu staat hij op de oprit te wachten wat er gaat gebeuren..
De Rdw komt nog een keer langs om ook deze auto te schouwen, en daarna kan worden begonnen met demonteren, en vooral,de body verwijderen..,die gaat weg (incl deuren en spatborden). Dan houdt ik de motor, bak, schutbord en dash over.. Ik hoop dat dit passend te maken is voor de rodeo. Ben al wel bezig met het extra schutbord dat ik heb van r6 die er eigenlijk in moet.. Maar als ik de R4 schutbord en dash zo kan houden is het perfect.. Nu nog even een paar weken geduld, en dan inschatten of ik aan de ombouw ga beginnen..
Hou jullie op de hoogte...
Gr,
Herman, Groningen
Inmiddels is het 1 juni, en heb ik mijn zeer goed lopende Renault 4 geschorst.. Wat een heerlijke ervaring sinds november 14. Toch bijna 2000 km mee gereden... Maar 1x problemen gehad, en dat was met een verrotte ontsteking.. Elke keer starten/lopen.. Nu staat hij op de oprit te wachten wat er gaat gebeuren..
De Rdw komt nog een keer langs om ook deze auto te schouwen, en daarna kan worden begonnen met demonteren, en vooral,de body verwijderen..,die gaat weg (incl deuren en spatborden). Dan houdt ik de motor, bak, schutbord en dash over.. Ik hoop dat dit passend te maken is voor de rodeo. Ben al wel bezig met het extra schutbord dat ik heb van r6 die er eigenlijk in moet.. Maar als ik de R4 schutbord en dash zo kan houden is het perfect.. Nu nog even een paar weken geduld, en dan inschatten of ik aan de ombouw ga beginnen..
Hou jullie op de hoogte...
Gr,
Herman, Groningen