Pagina 1 van 1

Tip voor wielmoeren

Geplaatst: di nov 25, 2014 7:08 pm
door Mark4GTL
Voor degenen met de conische moeren op de R4

Houd in de gaten dat ze er soepel op gaan. Zodra ze stroef en echt moeilijk gaan kan het zijn dat je wielmoer "op" raakt.

Vandaag 2,5u lopen kloten om een wielmoer van de volvo af te krijgen. Bleek een goedkoop ding te zijn die zich in het draad had vastgevreten...
Velg beschadigd, wielbout inmiddels vervangen (half uurtje, de ironie) en weer klaar.

Be advised (en gooi bij het vervangen ook een beetje kopervet op je bout, helpt je moer er ook makkelijker af)

Re: Tip....

Geplaatst: di nov 25, 2014 9:58 pm
door Bertje
Goei tip. Bij mij gaan de custom rvs moeren juist wat te soepel naar mijn smaak, nu dus wachten tot een maat met draaibank een setje originele R4 moeren heeft vermaakt.

Re: Tip....

Geplaatst: di nov 25, 2014 10:54 pm
door R4F6GTX Automaat
RVS is niet sterk genoeg om als wielmoer te gebruiken!

Re: Tip....

Geplaatst: di nov 25, 2014 11:53 pm
door harbourseal
Ik rijd al ruim 4 jaar rond met de costum wielmoeren van Rvier.

Geen problemen mee en ben ze nog niet kwijtgeraakt. Een keer een bout afgebroken met zo'n ding omdat ik het zaakje wat lomp aandraaide. :oops:

Re: Tip....

Geplaatst: wo nov 26, 2014 12:12 am
door R4F6GTX Automaat
die afgedraaide moeren zijn niet van rvs; er zijn meerdere materialen die blinken...

Re: Tip....

Geplaatst: wo nov 26, 2014 9:10 am
door Mark4GTL
en de goedkope blinkertjes zijn t probleem... Tenminste, gisteren bij mij

Re: Tip....

Geplaatst: wo nov 26, 2014 12:38 pm
door Bertje
harbourseal schreef:Ik rijd al ruim 4 jaar rond met de costum wielmoeren van Rvier.
R4F6GTX Automaat schreef:die afgedraaide moeren zijn niet van rvs; er zijn meerdere materialen die blinken...
Ik heb dus moeren van Rvier, deze zijn custom made (buitenmaat ook iets groter, M22 meen ik) en naar mijn idee is de schroefdraad aan de ruime kant, ruimer in elk geval dan die van de originele R4 moeren. Vandaar dat ik een setje lange verchroomde R4 moeren laat afdraaien naar conisch pasvlak, gewoon voor de zekerheid.