identificatie gegevens Renault Rodeo-6.
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
identificatie gegevens Renault Rodeo-6.
Goedemiddag,
Ik ben bezig een origineel Nederlandse Renault Rodeo weer te voorzien van het slapende kenteken. Ik kom er achter dat het chassis wat er nu bij zit, niet bij deze auto hoort. Op zich niet erg, want de RDW kan dat wel veranderen. Echter kan ik het juiste chassisnummer wat bij deze auto hoort niet achterhalen. Ik heb begrepen van Fons dat het moet bestaan uit: ACL2b XXXXXXXXXXXXX. XXXXXXXXXX. Echter waar kan ik exact het VIN van deze auto vinden. Is dit ook ingeslagen in het schutbord, of met een aluminium plaatje met popnagels ergens vast gezet (zoals bij de GTL bij het schutbord).
Het VIN nummer bij de rechterstoel is bij een Rodeo niet zichtbaar door de geplaatste kuip, en daarom heeft de bouwer (ACL) een plaatje met het VIN nummer gelast op een chassisbalk. Wie kan mij een foto sturen van hoe dit er uit ziet.
En wie kan mij vertellen hoe ik de identiteit van de auto(delen) die ik nu heb gekocht, kan aantonen dat deze bij elkaar horen? Ik heb een binnenspatscherm met 2 plaatjes, een ovale (R1181), met een paar ingeslagen nummers, en een ruitvormig plaatje met de bouwer (ACL) met een aantal ingeslagen nummers, en dus een chassis wat een 112800 nummer heeft, en twee kentekenplaten. Wie weet wat voor identiteitsplaatje, VIN nummer ik nog mis of over het hoofd heb gezien? Hopelijk is er een Rodeo eigenaar die mij hierbij kan helpen zodat ik het kenteken krijg.
groet,
Herman
Ik ben bezig een origineel Nederlandse Renault Rodeo weer te voorzien van het slapende kenteken. Ik kom er achter dat het chassis wat er nu bij zit, niet bij deze auto hoort. Op zich niet erg, want de RDW kan dat wel veranderen. Echter kan ik het juiste chassisnummer wat bij deze auto hoort niet achterhalen. Ik heb begrepen van Fons dat het moet bestaan uit: ACL2b XXXXXXXXXXXXX. XXXXXXXXXX. Echter waar kan ik exact het VIN van deze auto vinden. Is dit ook ingeslagen in het schutbord, of met een aluminium plaatje met popnagels ergens vast gezet (zoals bij de GTL bij het schutbord).
Het VIN nummer bij de rechterstoel is bij een Rodeo niet zichtbaar door de geplaatste kuip, en daarom heeft de bouwer (ACL) een plaatje met het VIN nummer gelast op een chassisbalk. Wie kan mij een foto sturen van hoe dit er uit ziet.
En wie kan mij vertellen hoe ik de identiteit van de auto(delen) die ik nu heb gekocht, kan aantonen dat deze bij elkaar horen? Ik heb een binnenspatscherm met 2 plaatjes, een ovale (R1181), met een paar ingeslagen nummers, en een ruitvormig plaatje met de bouwer (ACL) met een aantal ingeslagen nummers, en dus een chassis wat een 112800 nummer heeft, en twee kentekenplaten. Wie weet wat voor identiteitsplaatje, VIN nummer ik nog mis of over het hoofd heb gezien? Hopelijk is er een Rodeo eigenaar die mij hierbij kan helpen zodat ik het kenteken krijg.
groet,
Herman
Re: identificatie gegevens Renault Rodeo-6.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/rena ... ousPage=lr
Beste Herman, zie hierboven een te koopstaande Rodeo, bekijk de foto's. Op het ruitvormigvormig plaatje zie je een nummer staan dat begint met 77 (bouwjaar) en vervolgens 53617. Zet er ACL2B voor en sluit af met ACL, dan wordt het chassisnummer van die auto ACL2B7753617ACL. Dat is het nummer dat ingeslagen moet zijn op de rechterchassisbalk.
Alle Rodeo's 6, type 2B hebben vanaf 1974 een nummer dat bestaat uit modeljaar + 5 + 4 cijfers. Bron: Gazoline nummer 65. Als je het nummer doorgeeft kan ik eventueel checken of nuances in de uitvoering overeenkomen met het modeljaar.
Beste Herman, zie hierboven een te koopstaande Rodeo, bekijk de foto's. Op het ruitvormigvormig plaatje zie je een nummer staan dat begint met 77 (bouwjaar) en vervolgens 53617. Zet er ACL2B voor en sluit af met ACL, dan wordt het chassisnummer van die auto ACL2B7753617ACL. Dat is het nummer dat ingeslagen moet zijn op de rechterchassisbalk.
Alle Rodeo's 6, type 2B hebben vanaf 1974 een nummer dat bestaat uit modeljaar + 5 + 4 cijfers. Bron: Gazoline nummer 65. Als je het nummer doorgeeft kan ik eventueel checken of nuances in de uitvoering overeenkomen met het modeljaar.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: identificatie gegevens Renault Rodeo-6.
Okidoki,
Dank voor je reactie. Ik denk idd dat ik nu mijn chassisnummer kan achterhalen. Ik heb inmiddels ook een foto gekregen van Fons zijn Rodeo, en weet dus nu ook waar het chassisnummer zou moeten staan.
Met de RDW heb ik contact, en zij gaan een inventarisatie doen van de delen van de auto die ik heb, om te bepalen of ik hiervan weer de auto mag maken die het ooit was.
Ik zal je een PB sturen met de gegevens die ik heb, zodat ik dan precies kan aangeven bij de RDW wat het chassisnummer moet zijn. Als de RDW een akkoord geeft, dan ga ik aan de slag met restauratie.
fijne dag,
Groet Herman
Dank voor je reactie. Ik denk idd dat ik nu mijn chassisnummer kan achterhalen. Ik heb inmiddels ook een foto gekregen van Fons zijn Rodeo, en weet dus nu ook waar het chassisnummer zou moeten staan.
Met de RDW heb ik contact, en zij gaan een inventarisatie doen van de delen van de auto die ik heb, om te bepalen of ik hiervan weer de auto mag maken die het ooit was.
Ik zal je een PB sturen met de gegevens die ik heb, zodat ik dan precies kan aangeven bij de RDW wat het chassisnummer moet zijn. Als de RDW een akkoord geeft, dan ga ik aan de slag met restauratie.
fijne dag,
Groet Herman
Re: identificatie gegevens Renault Rodeo-6.
Goedemorgen R4 liefhebbers,
Er is deze week goed nieuws gekomen van de RDW. De rodeo die ik heb gekocht mag idd weer op de weg. De RDW is bij mij thuis langs geweest en heeft alle onderdelen bekeken. Aan het chassis is een lootje gehangen, en ook aan het schutbord. De gegevens hiervan zijn opgenomen in hun database. Ook hebben we de situatie besproken mbt het chassis. Het blijkt dat ook dit chassisnummer wel bij RDW bekend is. Dit nummer is nu gekoppeld aan mijn auto. Het chassis is echter van een GTL uit 1979, waarvan bij mij nu ook het kenteken bekend is. (DD-05-VV). Dit chassis kan ik dus gebruiken bij de opbouw. Hier ben ik uiteraard erg blij mee.
Er is echter ook een mogelijkheid om een nieuwer chassis te gebruiken, die moet dan wel traceerbaar zijn in hun database. Dit betekend dus dat als ik een Renault-4 koop uit 1985 met een goed chassis, en motor en bak, het toegestaan is deze te gebruiken voor de opbouw van mijn Rodeo. Het betekend dat wel dat de auto (nog) niet belastingvrij is. Dit is voor mij echter niet de reden van de aanschaf van de auto. Ik wil iets leuks, waar ik aan kan sleutelen, en mee kan rijden.
Dit is voor mij zeer aantrekkelijk om een jonger chassis te kopen, incl. motor, bak, wielen etc, zodat alleen de bovenbouw de aandacht nodig heeft. Dit zou ook heel veel uren laswerk besparen.
Wat ik ook nog heb gevraagd is of ik het chassis (waar dit kenteken dus aan gekoppeld is) dan ook mag overdragen aan iemand anders, en dat was geen probleem. Die kan met de RDW in contact treden om het actief te krijgen. Het mag dus dienen als basis voor oude renault 4.
Dit betekend voor mijn Rodeo dat ik het originele kenteken er niet meer op ga krijgen. (omdat het originele chassis, motor, bak niet meer heb). Daarnaast is er ook een akkoord voor ombouw van grijs naar geel kenteken, en zal het originele kenteken sowieso vervangen worden door een geel-kenteken chassis.
Wel kan ik aan de slag om het chassis te restaureren en dan kenteken dd-05-vv hier op te krijgen..
Als ik echter kijk wat de kosten zijn voor de wegenbelasting van een jonge renault-4, en de restauratiekosten van het chassis, overweeg ik ook om dit chassis te slopen, en goede onderdelen te gebruiken voor een jonger chassis, (of te verkopen). Dit chassis staat denk ik al meer dan 15 jaar droog in een loods, maar is wel rot bij de bodemplaten, en ook bij een draagbalk achter zit laswerk.. Is bij de renault-4 die worden aangeboden van een jonger jaar ook meer gedaan aan roestpreventie, zodat die minder werk hebben? Wat is jullie ervaring? En is er interesse voor het chassis met kenteken dd-04vv?
Graag jullie mening, advies...
Groet,
Herman
Er is deze week goed nieuws gekomen van de RDW. De rodeo die ik heb gekocht mag idd weer op de weg. De RDW is bij mij thuis langs geweest en heeft alle onderdelen bekeken. Aan het chassis is een lootje gehangen, en ook aan het schutbord. De gegevens hiervan zijn opgenomen in hun database. Ook hebben we de situatie besproken mbt het chassis. Het blijkt dat ook dit chassisnummer wel bij RDW bekend is. Dit nummer is nu gekoppeld aan mijn auto. Het chassis is echter van een GTL uit 1979, waarvan bij mij nu ook het kenteken bekend is. (DD-05-VV). Dit chassis kan ik dus gebruiken bij de opbouw. Hier ben ik uiteraard erg blij mee.
Er is echter ook een mogelijkheid om een nieuwer chassis te gebruiken, die moet dan wel traceerbaar zijn in hun database. Dit betekend dus dat als ik een Renault-4 koop uit 1985 met een goed chassis, en motor en bak, het toegestaan is deze te gebruiken voor de opbouw van mijn Rodeo. Het betekend dat wel dat de auto (nog) niet belastingvrij is. Dit is voor mij echter niet de reden van de aanschaf van de auto. Ik wil iets leuks, waar ik aan kan sleutelen, en mee kan rijden.
Dit is voor mij zeer aantrekkelijk om een jonger chassis te kopen, incl. motor, bak, wielen etc, zodat alleen de bovenbouw de aandacht nodig heeft. Dit zou ook heel veel uren laswerk besparen.
Wat ik ook nog heb gevraagd is of ik het chassis (waar dit kenteken dus aan gekoppeld is) dan ook mag overdragen aan iemand anders, en dat was geen probleem. Die kan met de RDW in contact treden om het actief te krijgen. Het mag dus dienen als basis voor oude renault 4.
Dit betekend voor mijn Rodeo dat ik het originele kenteken er niet meer op ga krijgen. (omdat het originele chassis, motor, bak niet meer heb). Daarnaast is er ook een akkoord voor ombouw van grijs naar geel kenteken, en zal het originele kenteken sowieso vervangen worden door een geel-kenteken chassis.
Wel kan ik aan de slag om het chassis te restaureren en dan kenteken dd-05-vv hier op te krijgen..
Als ik echter kijk wat de kosten zijn voor de wegenbelasting van een jonge renault-4, en de restauratiekosten van het chassis, overweeg ik ook om dit chassis te slopen, en goede onderdelen te gebruiken voor een jonger chassis, (of te verkopen). Dit chassis staat denk ik al meer dan 15 jaar droog in een loods, maar is wel rot bij de bodemplaten, en ook bij een draagbalk achter zit laswerk.. Is bij de renault-4 die worden aangeboden van een jonger jaar ook meer gedaan aan roestpreventie, zodat die minder werk hebben? Wat is jullie ervaring? En is er interesse voor het chassis met kenteken dd-04vv?
Graag jullie mening, advies...
Groet,
Herman
Laatst gewijzigd door hermanp op zo nov 16, 2014 2:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- marcGTL.BE
- Berichten: 659
- Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
- Locatie: Vremde
- Contacteer:
Re: identificatie gegevens Renault Rodeo-6.
Je kan dus ook een nieuw chassis kopen en het kenteken/chassisnummer laten overzetten.
Als ik de omschrijving van de staat van het chassis lees is deze nog wel te restaureren, slopen zou ik zeker niet doen.
Als het een hobby is mag tijd geen geld kosten, het zelf restaureren is dan de goedkoopste oplossing.
Bij elk chassis komt ooit wat roest aan Het is niet alleen de basis van de auto het is ook de basis/begin van elk restauratie project.
Als ik de omschrijving van de staat van het chassis lees is deze nog wel te restaureren, slopen zou ik zeker niet doen.
Als het een hobby is mag tijd geen geld kosten, het zelf restaureren is dan de goedkoopste oplossing.
Bij elk chassis komt ooit wat roest aan Het is niet alleen de basis van de auto het is ook de basis/begin van elk restauratie project.
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: identificatie gegevens Renault Rodeo-6.
Marc,
Dank voor je reactie. Idd lijkt het chassis wel te redden. Het staat gelukkig al heel veel jaren droog, dus conservering lijkjt mij ook te doen. Ik zal proberen te meten (kruislings) op een vast punt voor en achter om te bepalen of het scheef staat, en zo ja, hoeveel. En het chassis eens helemaal schoonmaken, en kijken naar de staat, waar gelast moet worden. Daarna bepalen wat ik ga doen.
Herman
Dank voor je reactie. Idd lijkt het chassis wel te redden. Het staat gelukkig al heel veel jaren droog, dus conservering lijkjt mij ook te doen. Ik zal proberen te meten (kruislings) op een vast punt voor en achter om te bepalen of het scheef staat, en zo ja, hoeveel. En het chassis eens helemaal schoonmaken, en kijken naar de staat, waar gelast moet worden. Daarna bepalen wat ik ga doen.
Herman
Re: identificatie gegevens Renault Rodeo-6.
Staat en leeftijd van een chassis hebben over t algemeen weinig met elkaar te maken, er zitten gewoon een paar ontwerpfouten in (dubbel plaatwerk) die je bijna altijd moet aanpakken.
Zie ook PB
Zie ook PB
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: identificatie gegevens Renault Rodeo-6.
@ Bertje
of ze zijn ontwikkeld voor uitsluitend gebruik in hun eigen land en de kolonieenStaat en leeftijd van een chassis hebben over t algemeen weinig met elkaar te maken, er zitten gewoon een paar ontwerpfouten in (dubbel plaatwerk) die je bijna altijd moet aanpakken.
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Re: identificatie gegevens Renault Rodeo-6.
Met uitzondering van het deel boven Parijs dan
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: identificatie gegevens Renault Rodeo-6.
Idd.. Ik heb het chassis nu op de zijkant staan in de garage, en er moet wel e.e.a aan gelast worden.. Ik denk (als ik andere foto's zie van roest aan chassis), dat deze idd goed te redden is.
Ik ga op zoek naar plaatwerk, voetenbakken, en binnenste balken, en losse stukjes plaat om dit chassis te redden.
Iemand nog goede ideeen waar ik goed(koop) goed plaatwerk kan bestellen (mag uiteraard ook in buitenland zijn). Tips welkom!
fijne dag,
Groet,
Herman
Ik ga op zoek naar plaatwerk, voetenbakken, en binnenste balken, en losse stukjes plaat om dit chassis te redden.
Iemand nog goede ideeen waar ik goed(koop) goed plaatwerk kan bestellen (mag uiteraard ook in buitenland zijn). Tips welkom!
fijne dag,
Groet,
Herman
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: identificatie gegevens Renault Rodeo-6.
R-Quatre in Rijswijk heeft alle spul liggen voor je restauratie van het chassis.
http://www.r-quatre.nl/index.php?action=home&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.r-quatre.nl/index.php?action=home&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: identificatie gegevens Renault Rodeo-6.
Marktplaats 863979641
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: identificatie gegevens Renault Rodeo-6.
Bert,
Dank voor meedenken. Ik deze week al contact gehad met de verkoper, en hij
Is al gereserveerd voor mij.. Attent dat je me er op wijst.
Ik zoek echter nog meer plaatdelen, vandaar mijn vraag over adressen
van goed (betaalbaar) plaatwerk..
Thnx.
Herman
Dank voor meedenken. Ik deze week al contact gehad met de verkoper, en hij
Is al gereserveerd voor mij.. Attent dat je me er op wijst.
Ik zoek echter nog meer plaatdelen, vandaar mijn vraag over adressen
van goed (betaalbaar) plaatwerk..
Thnx.
Herman
Re: identificatie gegevens Renault Rodeo-6.
artparts.nl
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: identificatie gegevens Renault Rodeo-6.
Bert,
Je bedoeld denk ik http://www.artaparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de tip, en heeft idd mooi goedkoop plaatwerk, maar helaas geen vloerplaatwerk of draagbalken..
Wel een goed adres voor spatborden!
gr,
Herman
Je bedoeld denk ik http://www.artaparts.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de tip, en heeft idd mooi goedkoop plaatwerk, maar helaas geen vloerplaatwerk of draagbalken..
Wel een goed adres voor spatborden!
gr,
Herman