Pagina 3 van 3

Re: Rode kaart op de keuring voor mijn GTL

Geplaatst: wo nov 05, 2014 1:28 pm
door harbourseal
Gefeliciteerd met de goedkeur Marc.

Verkeerd plaatsen van de schokbreker lukt je niet bij een R4. Hij heeft een kant met een oog en een kant met. Een draadeind. Past maar op 1 manier.

Bij de eend heb je boven en onder een oog.
Zijn het wel 2 gelijke dempers die je eronder had zitten?
Me
En hoe is de staat van de silentblocks onde de oude originele as?
Groet, Robert

Re: Rode kaart op de keuring voor mijn GTL

Geplaatst: wo nov 05, 2014 2:12 pm
door marcGTL.BE
harbourseal schreef:Gefeliciteerd met de goedkeur Marc.

Verkeerd plaatsen van de schokbreker lukt je niet bij een R4. Hij heeft een kant met een oog en een kant met. Een draadeind. Past maar op 1 manier.
De pijl staat op het deel met de draadstang, bij het horizon monteren is het dus de bedoeling dat deze aan de boven kant zit door hem goed te draaien en vast te zetten.

Re: Rode kaart op de keuring voor mijn GTL

Geplaatst: wo nov 05, 2014 10:23 pm
door BartF7P
Bij een 2pk doet het naar verluid wonderen als je de achteras ietsjes lager afstelt. weet niet of dit bij een R4'tje ook zo werkt.

Het reservewiel opvullen met loden bolletjes wil ook al wel eens werken :D

Re: Rode kaart op de keuring voor mijn GTL

Geplaatst: wo nov 05, 2014 10:42 pm
door marcGTL.BE
BartF7P schreef: Het reservewiel opvullen met loden bolletjes wil ook al wel eens werken :D
Vorig jaar reservewiel gevuld met water en achterbank verzwaard met oud-metaal.

Het geeft toch een veiliger gevoel dat alles in orde is zonder een trukendoos te openen.

Re: Rode kaart op de keuring voor mijn GTL

Geplaatst: vr nov 07, 2014 1:56 am
door Le Car
Mark,
Volgens mij snap je de bedoeling van de pijl niet.

Re: Rode kaart op de keuring voor mijn GTL

Geplaatst: vr nov 07, 2014 9:33 am
door marcGTL.BE
Le Car schreef:Mark,
Volgens mij snap je de bedoeling van de pijl niet.
Ik ben altijd bereid om bij te leren, als ik fouten maak ben ik de eerste die er zich voor wilt excuseren. Dan kan ik uit mijn fouten leren
Afbeelding
Ik dacht dat er een verschil is tussen verticale en horizontale schokdempers, bij de laatste zou er een extra ventiel in zitten. Als ik de pijlen en de tekst zag dan dacht ik dat ze mij de verkeerde hadden verkocht.( de pijlen wijzen in de verticale richting )

Later las ik in een 2CV forum (horizontale schokdemper gegoogeld) dat de dempers een merkteken hadden welk de bovenkant was, wat mijn vermoede bevestigd dat er wel degelijk een verschil is tussen verticaal en horizontale plaatsing
Daarover heb ik een open vraag gesteld:
Of is het zo, volgende tekst tegen gekomen op een forum van 2CV

Er zit ook een stickertje op nieuwe schokbrekers om aan te geven welke kant boven moet. Bij vertikaal gemonteerde schokbrekers maakt voor/achter niet uit, die zijn dus op twee manieren te monteren, bij horizontaal gemonteerde maakt dit wel uit, deze zijn maar op een manier te monteren. Maar dat staat aangegeven in de bijgesloten gebruiksaanwijzing


Vermoedelijk zal ik er eentje dan wel verkeerd hebben geplaatst, al doende leert men......een te late leerschool.


Tot op heden heb ik daar nog geen bevestiging over gehad

Het is wel zo als ik de schokdempers horizontaal indruk deze ongelijkmatig samen gaan en borrelend geluid maken, als ik deze verticaal in- en uitdruk ze gelijkmatig gaan zonder borrelende geluiden

Bij deze dus graag een antwoord,zo leren we wat bij.

Re: Rode kaart op de keuring voor mijn GTL

Geplaatst: vr nov 07, 2014 9:35 am
door R4F6GTX Automaat
Het moet een gesloten systeem zijn, daarbinnen in die schokbreker en als jij lucht of iets hoort borrelen lijkt me dat het ding lek is...?

Re: Rode kaart op de keuring voor mijn GTL

Geplaatst: za nov 08, 2014 11:20 pm
door Le Car
Als de pijl naar boven staat richting het draadeinde moet het draadeinde boven gemonteerd zijn.
Soms is de tekst "HAUT" toegevoegd en vaak staat er AV op (voorzijde)
Dit is zo aan de voorzijde van een glt

Achter staat er meestal geen pijl en alleen AR (achterzijde)
Aan de achterzijde zou de pijl dus richting het oog moeten staan. (maar die staat er vaak niet)

Hoe ze vast zitten maakt niets uit ook niet waar de tekst of symbolen staan.

Het jij geen voordempers achter zitten?