Ooit eerste auto, nu weer eentje

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niek4gtl
Berichten: 15
Lid geworden op: ma okt 13, 2014 9:22 pm
Locatie: Utrecht

Ooit eerste auto, nu weer eentje

Bericht: # 152986Bericht Niek4gtl »

Ooit, lang geleden, in 1987, kochten we onze eerste auto. Een rode Renault 4 GTL van een paar jaar oud. Je eerste auto vergeet je nooit, we waren apetrots en reden door stad en land. En naar andere landen, met als grootste afstand met de surfpanken op het dak naar Italië.
Met destijds de komst van andere auto's vanwege andere eisen die eraan gesteld werden verdween de Renault 4. Die kreeg een goede bestemming, we gaven 'm cadeau aan een goede vriendin die er nog jaren goed gebruik van maakte. Uiteindelijk verdween hij naar de sloop, want niemand vond zo'n koekblik met een hoop roest nog wat waard. Tja...
Inmiddels geïnteresseerd geraakt in Citroëns (en later vooral de oudere: achtereenvolgens DS, CX en XM) kreeg ik meer aandacht voor wat vroeger mooi of leuk was. En dus keek ik af en toe eens op internet of die leuke Renault 4's nog te koop zijn en ja, welke prijzen er tegenwoordig voor gevraagd en betaald worden. De tijden zijn veranderd. Tja...
En onlangs zo weer eens kijkend op Marktplaats zag ik een advertentie van een rode Renault 4 GTL. Het begon te kriebelen, in mijn gedachten herleefden oude tijden. Ik kon het niet laten en nam contact op met de eigenares. Die kocht de auto nieuw in 1986 en had alle papieren vanaf toen tot nu netjes in een map. Met moeite moest ze afscheid nemen van de auto, waaraan laswerk kwam en waarvan onder meer de lak aandacht nodig had. Dus was hij nu te koop. En ik was niet echt op zoek maar hierin toch wel geïnteresseerd. Tja...
Tja, zo ging het. Ik kon het niet laten en kocht deze Renault 4 GTL. En nu heb ik dus een nieuwe hobby, hij moet weer netjes worden. Als een eerbetoon aan onze eerste auto.
Goedbedoelende amateur met een Renault 4 GTL 1986
(eerder veel Citroëns, momenteel XM V6.24 en 2CV )
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Ooit eerste auto, nu weer eentje

Bericht: # 153077Bericht schoapke »

kijk dat zijn de verhalen. Welkom hier

en uhhhh we zijn altijd dol op foto's natuurlijk (beer)
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Niek4gtl
Berichten: 15
Lid geworden op: ma okt 13, 2014 9:22 pm
Locatie: Utrecht

Re: Ooit eerste auto, nu weer eentje

Bericht: # 153078Bericht Niek4gtl »

Afbeelding
Goedbedoelende amateur met een Renault 4 GTL 1986
(eerder veel Citroëns, momenteel XM V6.24 en 2CV )
Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 691
Lid geworden op: za feb 18, 2012 6:02 pm

Re: Ooit eerste auto, nu weer eentje

Bericht: # 153102Bericht Eelco »

Harstikke leuk dat je weer terug bent bij je oude liefde.

Kort vraagje, ik zie dat je in de buurt van Utrecht woont...waar heb je die autoambulance vandaan? Gehuurd of geleend? vraag dit nl. ivm transportje die ik binnenkort heb en het zou mooi zijn als er in de buurt van Utrecht een adres is wart ze gehuurd kunnen worden,
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Gebruikersavatar
Niek4gtl
Berichten: 15
Lid geworden op: ma okt 13, 2014 9:22 pm
Locatie: Utrecht

Re: Ooit eerste auto, nu weer eentje

Bericht: # 153107Bericht Niek4gtl »

De autoambulance heb ik gehuurd bij Ko van de Berg in Utrecht, voor 50 euro (voor een dag).
Goedbedoelende amateur met een Renault 4 GTL 1986
(eerder veel Citroëns, momenteel XM V6.24 en 2CV )
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3135
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Ooit eerste auto, nu weer eentje

Bericht: # 153114Bericht Hanz »

Niek4gtl schreef:De autoambulance heb ik gehuurd bij Ko van de Berg in Utrecht, voor 50 euro (voor een dag).
Daar heb ik er ook eens een gehuurd. Ging prima.
Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 691
Lid geworden op: za feb 18, 2012 6:02 pm

Re: Ooit eerste auto, nu weer eentje

Bericht: # 153117Bericht Eelco »

top Dankjewel!
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Plaats reactie