Pagina 1 van 14
Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr aug 29, 2014 11:43 pm
door marcGTL.BE
In navolging van anderen start ik hier een topic over een restauratie. Na dat ik eerder al naar deze wagen was gaan kijken maar te duur leek heb ik toen deze laten staan. €250 Was te veel voor een wagen waarvan nog 50% van het chassis aanwezig is. Er zouden geen documenten van zijn en de motor zou niet draaien. De koets is redelijk maar niet ongeschonden. Bij het verlaten heb ik de verkoper de boodschap mee gegeven als hij er van af wilde ik wel de schrootwaarde zou betalen en hem komen ophalen.
Enkele maanden later wordt ik terug gecontacteerd met de boodschap dat de ouders eindelijk de auto weg willen op de oprit en dat ik hem mag komen ophalen aan schrootwaarde. Dit opende nieuwe perspectieven, zo goed als geen aankoopprijs. Als het niet lukt om hem te restaureren waren er nog wel enkele mogelijkheden om het verlies te compenseren.

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr aug 29, 2014 11:57 pm
door marcGTL.BE
Eerste grote vondst Alle rommel weg gehaald uit het tijdelijke opberghok(de auto) Wat zat er tussen het verwatert instructieboekje? De Papieren!!!!

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: za aug 30, 2014 12:04 am
door marcGTL.BE
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: za aug 30, 2014 12:15 am
door marcGTL.BE
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: za aug 30, 2014 10:47 am
door Rudolf2
Gefeliciteerd met deze aanwinst!
De start is prachtig (papieren en motor), de roest ziet er wel eng uit, maar er zijn in het ergste geval inmiddels nieuwe onderstellen te koop bij Melun Retro.
Veel succes hiermee en ik zal wel blijven bijlezen.
Rudolf
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: za aug 30, 2014 11:41 am
door BVDP
Inderdaad, nieuw onderstel en je bent al aardig op weg. Succes
Bart
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: za aug 30, 2014 7:22 pm
door Bertje
Dapper, van het chassis is inderdaad niet veel meer over. Van de andere kant, als het enkel de bodemplaat is en de onderste cm van de balken, dan valt dat nog geen goed te reconstrueren. Ben benieuwd naar je vorderingen, zelf ben ik inmiddels mijn motor aan het opbouwen (dat restauratietopic ken je vast al).
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: wo sep 03, 2014 10:03 pm
door marcGTL.BE
Vandaag motor gedemonteerd

Eerst cardanassen verwijderd, de bedoeling is dat hij nog even op zijn wielen kan staan. stevige steunpunten voor een krik of steun zijn moeilijk te vinden.

Wat het chassis betreft, ik denk dat ik ga leren toveren
Het hijstoestel is ook een oldtimer bj.1961
Hefvermogen 800Kg. er kan dus een R4 aanhangen.
Hefpunt 1,50 m. Dus over het middelpunt van een R4
Hefhoogte 2,50 m.Hoog genoeg om de koets van het chassis te tillen
Er staan wielen onder kan er dus een opgetilde R4 meeverrijden
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: do sep 04, 2014 7:33 am
door silvio
ziet er goed uit
maar lijkt me tot nu wel perfect haalbaar met wat geduld.
Die giraf is wel echt een beest he

zo maken ze ze niet meer.
grts, Silvio
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: do sep 04, 2014 10:07 pm
door marcGTL.BE
bodywork off

De mega giraffe heeft me flink geholpen
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr sep 05, 2014 9:24 am
door Bertje
Zoek je nog een set spatborden? Denk dat ik een set in jouw kleur over heb:

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr sep 05, 2014 10:36 am
door Jerome
Bertje schreef:Zoek je nog een set spatborden? Denk dat ik een set in jouw kleur over heb:

Dat mag ik nou weer niet, met de R4 onder de douche

. Maar anders

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr sep 05, 2014 10:59 am
door Bertje
Tsja, ik moest nou eenmaal even het stof eraf spoelen

Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: vr sep 05, 2014 12:46 pm
door marcGTL.BE
Stuur me eens pb(tje) met je prijs(je)
Re: Van schroot tot auto R4F4 COMBI
Geplaatst: za sep 06, 2014 10:52 pm
door marcGTL.BE
Vandaag langs Rob-tl geweest, had nog iets strak en hard voor mij staan
