Pagina 1 van 1
motor omhoog voor 2 traps weber?
Geplaatst: wo mei 28, 2014 9:34 pm
door jandeman63
Moet het blok omhoog als je een 2 traps weber plaatst? Ze zeggen dat de stuurstang aanloopt als je het niet doet.

Re: motor omhoog voor 2 traps weber?
Geplaatst: ma jun 02, 2014 8:44 am
door Okido
Ja dat zeggen "ze" inderdaad en "ze" hebben gelijk.
Dat komt niet door de carburateur maar doordat het spruitstuk ook verandert en deze komt tegen de stuurstang aan. Even iets (circa 1 cm) onder de motorsteun plaatsen aan de bestuurderskant.
Re: motor omhoog voor 2 traps weber?
Geplaatst: ma jun 02, 2014 11:06 am
door jandeman63
De motorsteun ligt mooi in een kommetje en met ophogen wordt het er niet mooier op. Kan dat geen kwaad dan?
Re: motor omhoog voor 2 traps weber?
Geplaatst: ma jun 02, 2014 1:05 pm
door R4F6GTX Automaat
Een dikkere carburateur wordt ook niks mooier, zuipt alleen wat meer...
Een stuk vierkant rubber van een ruime cm dik ertussen is genoeg. Die wordt dan vanzelf wel in dat "kommetje" geduwd. Aan beide kanten is netter en beter voor de rest van de wagen, zoals de hoek van de aandrijfassen en zo, om het geheel een beetje in balans te houden...
Re: motor omhoog voor 2 traps weber?
Geplaatst: di jun 03, 2014 8:20 am
door jandeman63
Dat is inderdaad een betere oplossing. Dat wordt hem. Op naar de schoenenman voor een stukkie rubber.
Re: motor omhoog voor 2 traps weber?
Geplaatst: di jun 03, 2014 8:31 am
door jandeman63
Het is een 810 motor oftewel een 1283cc. In mijn r5 TS ging dat als de brandweer maar haalde gemiddeld toch 1 op 16. Ik weet niet of een 28mm carburateur en een wat grotere hoofdsproeier wel werkt.

Re: motor omhoog voor 2 traps weber?
Geplaatst: di jun 03, 2014 6:29 pm
door Okido
Motor ziet er piekfijn uit. Een 32 mm carb gaat ook prima en heb ik zelf goede ervaringen mee. Hoofdsproeier vergroten bij de 28 mm kan goed zijn. Heeft echter niets met de grootte van de motor te maken. Ik zou zelf altijd eerst met de standaard sproeier beginnen en vandaaruit misschien aanpassen.
Re: motor omhoog voor 2 traps weber?
Geplaatst: di jun 03, 2014 11:52 pm
door jandeman63
Ik heb wel een 32mm maar de gasklep draait de andere kant op. De gaskabel loopt dus niet vanaf je kleppendeksel en dat werkt dus niet lekker. Ik weet niet of er 32 mm carbs zijn die als een originele 28 mm werken.
Re: motor omhoog voor 2 traps weber?
Geplaatst: do jun 05, 2014 3:55 pm
door dick holtrop
welk type 810 motor?
in bijvoorbeeld een r5 TL zit ook een 810-79 blok, maar deze heeft slecht 45 pk door een gtl nokkenas en
kleinere kleppen in de kop.
heb je bijvoorbeeld een 810-25 dan heb je grotere kleppen met een scherpere nokkenas
wel belangrijk op te weten als je er een register weber op plakt.
groet dick
Re: motor omhoog voor 2 traps weber?
Geplaatst: do jun 05, 2014 4:17 pm
door Okido
@Dick: Had jij niet nog zo'n nokkenas liggen? Of zit die in dat nieuwe race-R4 van je?
Re: motor omhoog voor 2 traps weber?
Geplaatst: do jun 05, 2014 5:50 pm
door dick holtrop
nee heb ik niet ,, rij nu wel met een ts blok, 1289 cc. 64 pk volgens mij moet het een r6 nokkenas zijn
die is ook scherp,
groet dick
je kunt ook een volvo 340 pakken die schijnt ook een renault blok te hebben
Re: motor omhoog voor 2 traps weber?
Geplaatst: do jun 05, 2014 9:16 pm
door Tweety
dick holtrop schreef:nee heb ik niet ,, rij nu wel met een ts blok, 1289 cc. 64 pk volgens mij moet het een r6 nokkenas zijn
die is ook scherp,
groet dick
je kunt ook een volvo 340 pakken die schijnt ook een renault blok te hebben
Klopt, maar met de poelie en waterpomp aan de andere kant...
Re: motor omhoog voor 2 traps weber?
Geplaatst: za jun 07, 2014 11:39 am
door dick holtrop
je moet ook nog even het gaspedaal verlengen, de slag moet iets groter om de tweedetrap helemaal open te krijgen
groet dick
Re: motor omhoog voor 2 traps weber?
Geplaatst: za jun 14, 2014 9:44 pm
door jandeman63
Ja dat dacht ik al. moet ik het armpje op het schutbord verlengen of gaat dat anders?
Re: motor omhoog voor 2 traps weber?
Geplaatst: za jun 21, 2014 7:25 pm
door jandeman63
Voor de volledigheid, ik heb een 810 M7/19. Volgens mijn eigen gevonden info is dat een r5 blok uit een le car.
Uitvoering: 1.3 GTL,Le car 810-M719 (06-1979/09-1984), 32kW / 44pk.
Ik heb de gas-arm verlengd en dat werkt prima.