Pagina 1 van 1
Geplaatst: ma mar 24, 2003 1:01 pm
door Erik
Mijn f6 lekt nogal wat olie. litertje per week! Koelvloeistof systeem is wel dicht. Kan dit de krukaskering zijn????
Geplaatst: ma mar 24, 2003 2:53 pm
door David
Zou zeker kunnen. Maar kan ook een andere keerring zijn. Kruip eens onder je wagen en probeer te lokaliseren waar die olie vandaan komt. Misschien is het wel de aftapplug en heb je geluk. Ik geloof dat voor het vervangen van de krukaskeerring de bak eraf moet, dus het loont wel om zeker te weten waar het lek zit!
Geplaatst: ma mar 24, 2003 10:27 pm
door Folkert
Ik zou ook niet meteen de moeilijkste plek hopen... De kleppendekselpakking of de nokkenaskeerring zijn beduidend gemakkelijker te vervangen...
Geplaatst: ma mar 24, 2003 10:44 pm
door Ron
Rookt je 4, of lekt het echt de straat op?
Welke kleur heeft je koelvloeistof?
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-03-24 21:47 ]</font>
Geplaatst: di mar 25, 2003 2:16 pm
door Erik
ja hij lekt olie op de grond
Is niet de aftapplug! Koelvloeistof heeft de normale kleur auto walmt niet! Lekkage bevind zich aan de rechterzijde
Geplaatst: di mar 25, 2003 11:52 pm
door keessie
Check ook even of je carterventilatie niet verstopt zit. Ik had op een gegeven moment ook last van flinke olielekkage en het bleek dat de slang van de carterventilatie potje dichtgeslibt was. Hierdoor kunnen de carterdampen dan niet meer afgezogen worden en wordt de druk in het carter zo hoog dat daardoor de olie via de keerringen naar buiten wordt geperst. Na de slang en het tuitje in het inlaatspruitstuk gereinigd te hebben, heb ik geen last meer van lelijke olievlekken op de grond.
Geplaatst: wo mar 26, 2003 12:16 am
door Folkert
Je zou je oliefilter ook nog eens na kunnen draaien...
Geplaatst: vr apr 04, 2003 10:46 pm
door Ardi
Misschien eens kijken naar je nokkenas keerring. Je kunt makkelijk zien of er daar olie lekt, want dan sproeit de olie rond vanaf de nokkenaspoelie.
Maak je borst maar nat als dat het is, want dan is er een keering lek van 8 euro (alleen bij de dealer) en ik heb mijn blok eruir moeten halen om hem te vervangen. Dit omdat de versnellingsbak en het koppelingshuis er af moeten.
Geplaatst: za apr 05, 2003 10:52 pm
door Folkert
Bij een AT hoeft dat dan weer niet. Ik kon de oude nokkenaskeerring er niet uit krijgen, dus hebbik de nieuwe er bij in gedrukt. End of olie-drama..