Pagina 1 van 3
Geplaatst: do mar 20, 2003 11:54 pm
door Esther-VL
De bodem van mij R4F6 is slecht (verrassend!)
een handige vriend wil het slechte deel eruit slijpen en een nieuw stuk plaatwerk erin zetten.
Het gaat feitelijk om het hele deel van links naar rechts of andersom vooraan (dus waar je je voeten plaatst.
kan dit, welk soort plaat zet je ter vervanging en heeft iemand nog goede tips en de zogenaamde 'praktische wenken'?
Geplaatst: vr mar 21, 2003 8:50 am
door Folkert
"Ruim uitslijpen" en "Lasapparaat niet te hard zetten"...
Geplaatst: vr mar 21, 2003 9:37 am
door Esther-VL
Ja, en welk soor plaat zou je gebruiken, maakt dat een verschil, of is het een kwestie van dicht is dicht?
die 'handige vriend' heeft nog een stuk plaat staan van 2 m², van de restauratie van een kever.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tom de Witte op 2003-03-21 08:38 ]</font>
Geplaatst: vr mar 21, 2003 10:20 am
door Goof
Ik denk dat je beter gewoon een halve bodemplaat kunt kopen. Het losse plaatwerk wel te verstaan. Eerst de oude losboren (puntlassen) en dan de nieuwe terug lassen. De hele plaat kun je ook vervangen.
Ik heb indertijd ook met allerlei platen en plaatje liggen kloten en het is dat ik toen niet wist dat dit plaatwerk nog te koop is, anders had ik de hele plaat vervangen.
Geplaatst: vr mar 21, 2003 11:17 am
door Folkert
Stukkie willekeurig plaat, eventueel te koop bij de plaatselijke smit, lijkt mij beduidend goedkoper dan een bodemplaat halen. Dan kan je ook nog overwegen om het iets dikker te doen, al doe ik dat over het algemeen alleen maar voor balk-delen...
Geplaatst: vr mar 21, 2003 3:33 pm
door Esther-VL
Ja, ik was eigenlijk van plan een 'gewoon' stuk plaat te nemen en dan die hele voorkant eruit te (laten) halen. Je zou ter versteviging ook nog een paar balkjes in de lengte kunnen lassen.
Wat is trouwens dan vervolgens de beste wijze om de plaat te 'impregneren' tegen verdere roestvorming?
Overigens is de huidige roestvorming van binnen naar buiten gegaan. Dit omdat er water binnenkomt via de opening van de stuurstang naar de motor en omdat de deur niet erg goed sluit.
Het rubber rond de stuurstang is ver versleten en heeft een scheur. Kun je dat vervangen? En wat te doen met de deuren, die sluiten niet helemaal goed aan.
Geplaatst: vr mar 21, 2003 7:17 pm
door Folkert
om toekomstige problemen met roest te voorkomen, neem ik vaak wat dikker materiaal... Of van wat hogere kwaliteit...
Geplaatst: vr mar 21, 2003 11:01 pm
door Esther-VL
Een dikke plaat dus, en dan dus het gebruikelijke recept tegen roest: tectiel tot je ervan flauwvalt? of is er nog een ander product dat werkt en beschermd
Geplaatst: vr mar 21, 2003 11:53 pm
door R4F6GTX Automaat
Ja, ik heb er 2 verkeersborden in gelast!

Geplaatst: za mar 22, 2003 12:25 am
door Ron
"Verboden in te rijden" zeker?

Geplaatst: za mar 22, 2003 8:49 am
door R4F6GTX Automaat
Goeie!
Nee, een van een wegrestaurant en een van een ziekenhuisaanduiding. Deze heb ik (met nóg 26 andere soorten) op voorraad. Kopen?
Geplaatst: za mar 22, 2003 9:31 am
door Folkert
In de bodem van mn groene zit een stukkie voorscherm van de witte die ik had.
Geplaatst: za mar 22, 2003 3:06 pm
door Esther-VL
Prima, ik hoor het al, alles van metaal is goed, zolang het maar dicht is.
dan nog even over dat rubber rond de stuurstang, kun je dat gemakkelijk vervangen? en waar haal ik dat vandaan?
En dan de fameuze apk keuring, hoe kijken ze tegen al dat las en lapwerk aan, geeft dat problemen of valt het wel mee?
Geplaatst: za mar 22, 2003 5:22 pm
door Folkert
Bij het magazijn of een steunpunt moet zo'n rubber wel te krijgen zijn. Ik ben wel bang dat je "even" je hele stuurstang moet verwijderen, want hij zal wel niet over het brede stuk onder bij het stuurhuis passen.
Over laswerk en APK: In principe is het volledig toegestaan. Correct gelast is goed hersteld! Al heb je wel keurmeesters en keurmeesters. De ene keurt het liefst drie jaar oude auto's, zodattie nergens echt op hoeft te letten en de andere vindt het wel leuk, zo'n oud autootje die door de liefhebber op de weg gehouden wordt. Als je de keuze hebt: kies voor de laatste...
Geplaatst: za mar 22, 2003 5:41 pm
door Ron
Maar er komt toch geen water binnen via de stuurstang? Ik denk dat dat lek ergens anders zit hoor. Dat water trekt misschien VANAF dat rubber roestbruine strepen. Volgens mij moet je het hoger zoeken.