R4 348 omnummeren naar RAL kleur?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
R4 348 omnummeren naar RAL kleur?
Goedemiddag mede R-4 liefhebbers...
Onze geliefde Quatrelle is wat aangetast her en der,zeker waar de plastic beschermers weggehaald zijn, en wij willen haar graag weer voorzien van een wat uniformere kleur ipv grondverf in wit en grijs en niet te vergeten de wat bizar afstekende `bruine` verkleuringen
Het kleurnummer is 348, en ik weet inmiddels dat Motip daar een spuitbus voor heeft, maar om nou voor €100.00 spuitbussen op `haar` los te laten......deze Motip 45705 kost rond de €15.00 , terwijl er ook spuitbussen zijn die rond de 5-7 euro zijn, dus dacht ik........dat moet goedkoper kunnen
Maar wie o wie weet ergens een site met een omnummering naar RAL of andersom ....
Onze geliefde Quatrelle is wat aangetast her en der,zeker waar de plastic beschermers weggehaald zijn, en wij willen haar graag weer voorzien van een wat uniformere kleur ipv grondverf in wit en grijs en niet te vergeten de wat bizar afstekende `bruine` verkleuringen
Het kleurnummer is 348, en ik weet inmiddels dat Motip daar een spuitbus voor heeft, maar om nou voor €100.00 spuitbussen op `haar` los te laten......deze Motip 45705 kost rond de €15.00 , terwijl er ook spuitbussen zijn die rond de 5-7 euro zijn, dus dacht ik........dat moet goedkoper kunnen
Maar wie o wie weet ergens een site met een omnummering naar RAL of andersom ....
Re: R4 348 omnummeren naar RAL kleur?
Spuitbussen zijn om bij te werken, niet om over te spuiten...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: R4 348 omnummeren naar RAL kleur?
Bertje schreef:Spuitbussen zijn om bij te werken, niet om over te spuiten...
Het gaat mij wel degelijk over het over/bijspuiten van een aantal plekken, dus ik begrijp je denk ik niet?
Re: R4 348 omnummeren naar RAL kleur?
Als je voor 100 euro aan spuitbussen nodig hebt, dan zijn het niet meer "een paar plekjes", toch?
Laat ik het zo zeggen: grotere oppervlakken werk ik tegenwoordig bij met 2K autolak, ik spuit dat met de compressor. Dit levert een duurzaam resultaat, blijft dus langer goed dan de auto
Voor kleinere plekken heb ik goede ervaringen met spuitbussen van Motip. Fijne verf met goede dekking. Als het eenmaal uitgehard is kun je het met Commandant wat opboenen, je ziet dan geen verschil meer met de originele lak. Is wel wat minder duurzaam, verweert dus een beetje na een paar jaar. Met de witte variant had ik onlangs trouwens wat kleurverschil met de originele lak, de beige van de F6 en de Blue Saviem van mijn F4 matchen nagenoeg perfect.
Ook heb ik al eens een motorkap met de roller gedaan, als je het goed doet is dit niet te onderscheiden van gespoten, maar ik zou het niet nog eens doen omdat ik het idee heb dat dit toch niet echt zo degelijk is. Aangezien mijn viertjes altijd buiten staan is dat toch wel belangrijk.
Laat ik het zo zeggen: grotere oppervlakken werk ik tegenwoordig bij met 2K autolak, ik spuit dat met de compressor. Dit levert een duurzaam resultaat, blijft dus langer goed dan de auto
Voor kleinere plekken heb ik goede ervaringen met spuitbussen van Motip. Fijne verf met goede dekking. Als het eenmaal uitgehard is kun je het met Commandant wat opboenen, je ziet dan geen verschil meer met de originele lak. Is wel wat minder duurzaam, verweert dus een beetje na een paar jaar. Met de witte variant had ik onlangs trouwens wat kleurverschil met de originele lak, de beige van de F6 en de Blue Saviem van mijn F4 matchen nagenoeg perfect.
Ook heb ik al eens een motorkap met de roller gedaan, als je het goed doet is dit niet te onderscheiden van gespoten, maar ik zou het niet nog eens doen omdat ik het idee heb dat dit toch niet echt zo degelijk is. Aangezien mijn viertjes altijd buiten staan is dat toch wel belangrijk.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: R4 348 omnummeren naar RAL kleur?
Hoi Bert,
Dank je wel voor je reactie, nu begrijp ik wat je bedoelt.
Het punt voor mij was dat ik zeg maar 6 spuitbussen nodig denk te hebben (zoveel zit er niet in immers)
Wat ik moet spuiten is de onderste 20 cm rondom, zo ongeveer dan en dan nog onder de voorruit, waat ook al plamuur en kit zit , dat moet ik uitslijpen en strak maken.
Die bussen zit wel 400ML in , maar dat zal dan ook netto misschien de helft zijn, overigens was ik uitgegaan van 4x kleur en 2x blanke lak die er volgens Motip overheen moet, precies wat jij al meldde ivm duurzaamheid.
Maar 2K verf kost denk ik ook best wel wat? En sppuit je dat met een `doodgewone`spuit? gamma of zo?
Dank je wel voor je reactie, nu begrijp ik wat je bedoelt.
Het punt voor mij was dat ik zeg maar 6 spuitbussen nodig denk te hebben (zoveel zit er niet in immers)
Wat ik moet spuiten is de onderste 20 cm rondom, zo ongeveer dan en dan nog onder de voorruit, waat ook al plamuur en kit zit , dat moet ik uitslijpen en strak maken.
Die bussen zit wel 400ML in , maar dat zal dan ook netto misschien de helft zijn, overigens was ik uitgegaan van 4x kleur en 2x blanke lak die er volgens Motip overheen moet, precies wat jij al meldde ivm duurzaamheid.
Maar 2K verf kost denk ik ook best wel wat? En sppuit je dat met een `doodgewone`spuit? gamma of zo?
Re: R4 348 omnummeren naar RAL kleur?
Tweedehands professionele verfspuit, Sata meen ik. Spuiten is overigens wel echt een vak, ik heb mezelf wat basics eigen gemaakt en voor mijn niveau is dat afdoende, maar niet super. Zie ook de tread "spuitlesje" oid.
2K lak is per liter denk ik goedkoper dan spuitbussen, bij een spuitbus betaal je ook voor het drijfgas en de bus. Ik heb me laten vertellen dat je beter nog lak voor vrachtwagen kunt bestellen, dit is ook op elke gewenste kleur te leveren, maar dan nog iets prijsgunstiger. Moet je natuurlijk wel iemand kennen die daaraan kan komen.
Ik zou gewoon eens rondvragen of je iemand kunt vinden die na z'n tijd voor jou wat spuitwerk wil doen.
2K lak is per liter denk ik goedkoper dan spuitbussen, bij een spuitbus betaal je ook voor het drijfgas en de bus. Ik heb me laten vertellen dat je beter nog lak voor vrachtwagen kunt bestellen, dit is ook op elke gewenste kleur te leveren, maar dan nog iets prijsgunstiger. Moet je natuurlijk wel iemand kennen die daaraan kan komen.
Ik zou gewoon eens rondvragen of je iemand kunt vinden die na z'n tijd voor jou wat spuitwerk wil doen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd