Restauratie F6 combi
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Restauratie F6 combi
@Leo: valt te proberen inderdaad, hoewel de vertanding er gewoon goed uit ziet.
Nu ik goed kijk zie ik wel dat de stempel (dat kleine dingetje met dat veertje) een ander model heeft dan die bij mijn GTL. En het lijkt er ook op of de stempel en de daarop aangrijpende hefboom niet netjes in 1 vlak lijken te willen blijven.
Nu ik goed kijk zie ik wel dat de stempel (dat kleine dingetje met dat veertje) een ander model heeft dan die bij mijn GTL. En het lijkt er ook op of de stempel en de daarop aangrijpende hefboom niet netjes in 1 vlak lijken te willen blijven.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Zo te zien is het een probleem met het veertje.
Deze moet echt goed terug verenen eerst de remmen zelf laten opstellen en dan de handrem afstellen.
Deze moet echt goed terug verenen eerst de remmen zelf laten opstellen en dan de handrem afstellen.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Re: Restauratie F6 combi
Wat bedoel je precies met "remmen laten opstellen", Le Car? En je bedoelt toch het veertje van de stempel he? Niet de spiraalveer die om t uiteinde van de handremkabel zit (ook te zien op foto).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Nog niet verder gekomen met het remprobleem maar wel alvast de voordeuren gespoten, deze komen uit een andere auto en waren donkerblauw.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Begint steeds meer weer op n auto te lijken...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: Restauratie F6 combi
Ga je de rubbers van de deuren nog vernieuwen? Aangezien ze nu meegespoten zijn .
Re: Restauratie F6 combi
Het lukte niet goed om ze af te plakken, vandaar dat ik ze mee gespoten heb. Zouden ze niet nog steeds gewoon moeten afdichten? En zou de lak er door t steeds vervormen niet gewoon langzaam weer af komen?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
- dirkoosterhoff
- Berichten: 865
- Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
- Locatie: Enschede
Re: Restauratie F6 combi
Hm ik denk dat ze juist minder goed sluiten vanwege de harde laklaag.
Ik zou nieuwe rubbers monteren. Staat ook weer mooier.
Maar misschien maakt het ook niks uit hoor
Wordt verder weer een mooi wagentje!
Ik zou nieuwe rubbers monteren. Staat ook weer mooier.
Maar misschien maakt het ook niks uit hoor
Wordt verder weer een mooi wagentje!
Re: Restauratie F6 combi
Goed bezig man.
Re: Restauratie F6 combi
Bertje: Wordt ie rood of wit of een combinatie van beide?
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Re: Restauratie F6 combi
Combinatie. Eerst wilde ik dit rode spatbord overspuiten, maar het zit nog zo mooi in de lak dat ik dat zonde vond. Voor nu zie ik het als een extra stukje karakter voor deze wagen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Met de remmen de zelfstellers het werk laten doen,zonder dat de handrem al opgespannen is.
Als het goed is hoor je de remmen met een getik opspannen als je het pedaal intrapt.
Maar eerst het veertje goed bekijken.
Als het goed is hoor je de remmen met een getik opspannen als je het pedaal intrapt.
Maar eerst het veertje goed bekijken.
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Re: Restauratie F6 combi
Ik ga ernaar kijken. Inmiddels heb ik eventueel een andere set remmen achter de hand voor t geval het niet lukt deze rem goed te krijgen. Wordt iets voor over n paar weken, eerst verhuizing afhandelen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Het is al een tijdje stil in dit topic... Wij zijn namelijk deze maand verhuisd en de vrij tijd gaat nu vooral zitten in witten en schilderen. Zaterdag weer eens aan de F6 gewerkt, maar in de laatste fase loop je vooral tegen kleine dingen aan: afgebroken draadeind bij t spruitstuk, kapotte thermopakking vd carburateur, gedoe met aandrijfasrubbers, etc. Al met al geen leuke foto's gemaakt voor dit topic
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: Restauratie F6 combi
Dit weekend bezig geweest met het aanpassen van het luchtfilterhuis, voor de 32mm carburateur moest het doorvoergat vergroot en verplaatst worden.
Inmiddels de boel ook netjes zwart geverf, hoor, maar daar heb ik geen foto van
Verder het elektrisch systeem doorgelopen: de verlichting werkt, evenals kachelfan en ruitenwissermotor. Claxon kon ik nog niet testen, want die zit er nog niet op. Verder moet ik nog een massadraad trekken voor de fan van de radiateur.
Hoe zit het trouwens met het mistlicht? Want remlicht en dimlicht zitten in het onderste deel van zo'n F6 achterlamp, knipperlicht in de 1 na bovenste, maar bij de linker achterlamp kan ik ook helemaal bovenin nog een lamp plaatsen (rechts zijn hier geen koperen stripjes voorzien), hier past een roze draad op, maar of dit nou de mistlamp is? Normaal moet de mistlamp gaan branden als het dimlicht aan is én je de mistlichtschakelaar in het dashboard omzet, toch? Ik krijg die bovenste lamp echter (nog) niet aan het branden.
En o ja, heeft iemand toevallig nog een versnellingsbakschakelaar voor de achteruitrijverlichting over? De kentekenverlichting die ik ga plaatsen heeft nl ook achteruitrijlampjes die ik graag wil aansluiten.
Inmiddels de boel ook netjes zwart geverf, hoor, maar daar heb ik geen foto van
Verder het elektrisch systeem doorgelopen: de verlichting werkt, evenals kachelfan en ruitenwissermotor. Claxon kon ik nog niet testen, want die zit er nog niet op. Verder moet ik nog een massadraad trekken voor de fan van de radiateur.
Hoe zit het trouwens met het mistlicht? Want remlicht en dimlicht zitten in het onderste deel van zo'n F6 achterlamp, knipperlicht in de 1 na bovenste, maar bij de linker achterlamp kan ik ook helemaal bovenin nog een lamp plaatsen (rechts zijn hier geen koperen stripjes voorzien), hier past een roze draad op, maar of dit nou de mistlamp is? Normaal moet de mistlamp gaan branden als het dimlicht aan is én je de mistlichtschakelaar in het dashboard omzet, toch? Ik krijg die bovenste lamp echter (nog) niet aan het branden.
En o ja, heeft iemand toevallig nog een versnellingsbakschakelaar voor de achteruitrijverlichting over? De kentekenverlichting die ik ga plaatsen heeft nl ook achteruitrijlampjes die ik graag wil aansluiten.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd