Pagina 1 van 1

GTL versus F6

Geplaatst: za dec 28, 2013 8:39 pm
door marcGTL.BE
Wat zijn de verschillen tussen een GTL en een F6. Het uiterlijke zie ik wel :lol:, Maar het gaat om de onderdelen.
Ik heb vrij recent ook een F6 staan. De bedoeling is deze gedeeltelijk als donor te gebruiken.
De F6 is ingevoerd (nw) uit nederland (nw) en ik heb hem op het forum de eerste keer ontmoet. :wink:

Re: GTL versus F6

Geplaatst: za dec 28, 2013 11:41 pm
door Rudolf2
Hoi Marc,

Vrij veel onderdelen zijn uitwisselbaar. Een verschil zit 'm in de versnellingsbak (kortere eindoverbrenging) en de stabilisatorstangen (iets dikker). De voorruit is bij de F6 ook een paar centimer hoger...

Rudolf

Re: GTL versus F6

Geplaatst: za dec 28, 2013 11:52 pm
door Tweety
Blok is ook een ietsie anders (andere compressie verhouding) beter om blok en bak als combi te behouden.
F6 heeft ook geveerde schokbrekers achter (toch ?) , andere uitlaat configuratie... maar dat zie je wel meteen.

Re: GTL versus F6

Geplaatst: zo dec 29, 2013 1:02 am
door marcGTL.BE
Tweety schreef:Blok is ook een ietsie anders (andere compressie verhouding)
Ik dacht eerst dat de motor hetzelfde was, maakt het dan een groot verschil?

Re: GTL versus F6

Geplaatst: do jan 02, 2014 11:33 am
door Bertje
Een F6 motor heeft een lagere compressie en daardoor iets andere eigenschappen, hoeveel dat in praktijk uitmaakt weet ik niet. Er rijden volgens mij wel een paar F4s en F6'en op dit forum rond met een GTL motor, misschien kunnen die mensen zich even melden?

Re: GTL versus F6

Geplaatst: do jan 02, 2014 12:39 pm
door harbourseal
Ik heb tot 8 maanden geleden rondgereden met een GTL motor in mijn F6,weet ook niet beter.
Daar is 3 jaar geleden een andere versnellingsbak uit een Renault 5 aangekoppeld. Die bak is vergelijkbaar met de GTL bak.
Auto kwam prima mee met het verkeer alleen met stevige tegenwind had hij wel problemen.
Afgelopen voorjaar een 956cc uit een Renault 5TL er in gehangen. Met als resultaat dat hij nog steeds prima mee kan met het overige verkeer en dat ik een beetje extra heb om even snel in te halen.

Moraal van dit verhaal. GTL motor gekoppeld aan een F6 bak kan goed maar heeft wat meer verbruik.
GTL motor gekoppeld aan een GTL bak geeft minder verbruik en minder kracht.
R5TL motor aan een GTL bak geeft een prima resultaat met minder verbruik en meer vermogen.
Allemaal in mijn F6 kunnen ondervinden.

Groet, Robert

Re: GTL versus F6

Geplaatst: zo jan 05, 2014 12:57 pm
door Tweety
Ik heb sinds een paar jaar een GTL Blok + Bak in m'n F6 liggen, met een stuk beter verbruik, echter vooral een wat langere 1ste versnelling (de rest ook natturlijk maar dat merk ik niet zo.. maar rijdt prima.