Pagina 1 van 1

Zenith 28IF onderlinge verschillen

Geplaatst: zo dec 08, 2013 2:21 pm
door Rudolf2
Afbeelding

Hierboven twee bovenzijden van Zenith 28IF carburateurs, ondersteboven liggend. De linker heeft één pijpje uitsteken, de rechter twee. Aangezien ik alletwee de versies tegenkom vraag ik me af waarom dit verschil is.
Ze komen allemaal van 1108-motortjes af, dus dat verklaart weinig.

Rudolf

PS: hoeft niet meer zo, in een wat ouder topic iets gevonden, maar de mijne oogt toch weer anders...
Zenith zal wel net als Renault per serie kijken wat ze nog op voorraad hebben...

Re: Zenith 28IF onderlinge verschillen

Geplaatst: wo dec 11, 2013 3:41 pm
door Tweety
ja het 2de buisje is voor het acceleratie pompje...

Re: Zenith 28IF onderlinge verschillen

Geplaatst: za dec 14, 2013 4:58 pm
door Rudolf2
Ahh, dan rijd ik nu zonder acceleratie rond...

Re: Zenith 28IF onderlinge verschillen

Geplaatst: za dec 14, 2013 10:57 pm
door Tweety
Das heel normaal, als benzine besparende modificatie ingevoerd. je rijdt zonder pompje, zonder acceleratie blijf je stilstaan.

Re: Zenith 28IF onderlinge verschillen

Geplaatst: za dec 14, 2013 11:24 pm
door Rudolf2
...of blijf je bewegen zoals je beweegt...