Eindelijk!
Geplaatst: zo nov 24, 2013 10:08 pm
Zo, nu ik ook de eigenaar ben van een Renault 4, kan ik mezelf eindelijk goed voorstellen.
Eelco is de naam, 41 jaar, en ben sinds vandaag (vandaag bekeken en akkoord bevonden en volgende week ophalen) de eigenaar va neen Renault 4 uit 1968. Origineel NL en als ik het goed heb, is de vorige tweede eigenaar waar ik hem nu van koop, lid geweest van de R4 Club alhier (kwam uit Breda en de auto is al eens hier voorbijgekomen zag ik bij het register van Viertjes voor 1975.
Dus als mensen extra info hebben over dit karretje, hoor ik het graag.






De vorige eigenaar heeft hem 25 jaar in bezit en kocht hem van de 1e eigenaar toen die er 17 jaar mee had gereden vanaf nieuw. Er is in die tijd een hoop gebeurd aan het karretje.
- Body en frame zijn los geweest en alles is opnieuw gelast, netjes gemaakt en gespoten (2007).
- Motor en bak zijn uit elkaar geweest. Motor is aangepast voor Euro loodvrij en iets opgeboord met overmaat zuigers erin. (ivm bougie schade o.i.d.)
- Stoelen opnieuw bekleed, nwe accu.
En nog veel meer, maar dat komt later wel.
Heb de auto gekocht zonder een meter er mee gereden te hebben. Had er een goed gevoel over en volgende week de auto terug rijden vanuit Breda naar Elst, bij Rhenen.
Er zijn een paar kleine dingen die ik ga doen deze winter aan de auto.
- vervangen koplamp ivm roest op reflector.
- kijken naar mogelijkheid voor inbouwen gordels achterin voor mijn dochter van 3 jaar oud. (inbouwen zonder originaliteit te veel aan te tasten)
- Hoedenplank erin maken
- Werkplaatshandboek op de kop tikken
Bestuderen wat een ombouw naar 12v met zich meebrengt,
Tevens wil ik jullie vragen om mee te kijken naar zaken die niet origineel zijn.
Ik zag zelf al de voorbumper, daar hoort een gat in voor de zwengel.
Verder schuifraampjes achter, maar dat vindt ik wel makkelijk. Origineel rubber van originele raampjes heb ik ook nog.
De rozetten aan de voorkant? Heb ook nog rozetten voor de achterbumper meegekregen.
Buitenspiegel? Wil graag een chromen, maar waren die er toen al?
Hoor het graag!
Verder zijn alle tips and tricks welkom mbt bovenstaande plannen.
Grt.,
Eelco
Eelco is de naam, 41 jaar, en ben sinds vandaag (vandaag bekeken en akkoord bevonden en volgende week ophalen) de eigenaar va neen Renault 4 uit 1968. Origineel NL en als ik het goed heb, is de vorige tweede eigenaar waar ik hem nu van koop, lid geweest van de R4 Club alhier (kwam uit Breda en de auto is al eens hier voorbijgekomen zag ik bij het register van Viertjes voor 1975.
Dus als mensen extra info hebben over dit karretje, hoor ik het graag.






De vorige eigenaar heeft hem 25 jaar in bezit en kocht hem van de 1e eigenaar toen die er 17 jaar mee had gereden vanaf nieuw. Er is in die tijd een hoop gebeurd aan het karretje.
- Body en frame zijn los geweest en alles is opnieuw gelast, netjes gemaakt en gespoten (2007).
- Motor en bak zijn uit elkaar geweest. Motor is aangepast voor Euro loodvrij en iets opgeboord met overmaat zuigers erin. (ivm bougie schade o.i.d.)
- Stoelen opnieuw bekleed, nwe accu.
En nog veel meer, maar dat komt later wel.
Heb de auto gekocht zonder een meter er mee gereden te hebben. Had er een goed gevoel over en volgende week de auto terug rijden vanuit Breda naar Elst, bij Rhenen.
Er zijn een paar kleine dingen die ik ga doen deze winter aan de auto.
- vervangen koplamp ivm roest op reflector.
- kijken naar mogelijkheid voor inbouwen gordels achterin voor mijn dochter van 3 jaar oud. (inbouwen zonder originaliteit te veel aan te tasten)
- Hoedenplank erin maken
- Werkplaatshandboek op de kop tikken
Bestuderen wat een ombouw naar 12v met zich meebrengt,
Tevens wil ik jullie vragen om mee te kijken naar zaken die niet origineel zijn.
Ik zag zelf al de voorbumper, daar hoort een gat in voor de zwengel.
Verder schuifraampjes achter, maar dat vindt ik wel makkelijk. Origineel rubber van originele raampjes heb ik ook nog.
De rozetten aan de voorkant? Heb ook nog rozetten voor de achterbumper meegekregen.
Buitenspiegel? Wil graag een chromen, maar waren die er toen al?
Hoor het graag!
Verder zijn alle tips and tricks welkom mbt bovenstaande plannen.
Grt.,
Eelco