Eindelijk!

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 691
Lid geworden op: za feb 18, 2012 6:02 pm

Re: Eindelijk!

Bericht: # 148811Bericht Eelco »

Zo, ook even de lak opgehaald. Blijkt dus toch een echt Renault kleurnummer te zijn. Dit weekend maar eens even aan de gang!

Afbeelding
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 691
Lid geworden op: za feb 18, 2012 6:02 pm

Re: Eindelijk!

Bericht: # 148925Bericht Eelco »

Had via de sectie op het forum (wat heb je gespot op Ebay e.d. de link naar de voor en achterbank gezien, in Tilburg. Aangezien de voorbank op de Martkplaats foto's al duidelijk een loszittende naad (vergaan stiksel) van de voorbank liet zien, was deze niet snel verkocht.
Ik heb de set opgehaald en heb inmiddels de voorbank op de bewuste plek laten herstellen.
Kostte me 100 euro en men heeft er gelijk meer werk van gemaakt door andere naden ,die ook bijna op waren te vervangen en opnieuw te stikken.

Super!

Ik maak niet graag reclame, maar deze gasten waren erg goed, snel en goedkoop.
Als mensen info willen hebben, let me know, Ze komen ook bij je langs voor reparaties.

De andere voor bank die ik in Siddeburen had gekocht, is doorgezakt aan de bestuurderskant. Vandaar deze aanschaf.

Afbeelding

Afbeelding


Ook nog ff de rotor en verdelerkap vervangen, bougies en kabels komen volgende week aan de beurt. Luchtfilter wat ik via R-Quatre had besteld voor mijn type motor, past niet. Te groot....

Zag wel dat de voet van de carburateur iets vochtig was, niet handig, zo vlak boven de uitlaat....

Afbeelding

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
jandoe1000
Berichten: 1682
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: Eindelijk!

Bericht: # 149030Bericht jandoe1000 »

viewtopic.php?f=2&t=15416" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 691
Lid geworden op: za feb 18, 2012 6:02 pm

Re: Eindelijk!

Bericht: # 149031Bericht Eelco »

had hem gezien, bedankt.

Er is wel het verschil dat de mijne gewoon netjes start. Ik ga dit weekend utizoeken of het enkel tijdens het draaien van de motor gebeurt of ook bij stilstand.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 691
Lid geworden op: za feb 18, 2012 6:02 pm

Re: Eindelijk!

Bericht: # 149242Bericht Eelco »

Afgelopen weekend ff de rotor en verdeler kap, bougies en kabels vervangen.

Kabels vervangen:

Afbeelding

Bougies. Ze waren zo zwart als kool. Ik hoop dat de nwe afstelling van de carburateur gaat helpen mooie witgrijze bougies van de nwe te maken.

Afbeelding

We hebben de Zenith carburateur adhv het Olyslager handboek afgesteld, en de motor loopt nu beter. Houdt niet meer in bij warme motor. Loopt nog steeds iets te rijk, want ik kan nog steeds de auto starten na een aantal dagen stilstand zonder choke. Daarna wel met de choke erbij aan de praat houden, maar goed, dit is onze 1e poging.

Afbeelding

Tijdens het afstellen schoot het borg ringetje weg van de gas hendel....met een geïmproviseerde reparatie naar huis gereden. Via een R4 forumlid een nw borgringetje gekregen en erop gezet.

Afbeelding


Luchtfilter ook vervangen (je hebt daadwerkelijk twee verschillende uitvoeringen, afhankelijk van het type luchtfilter behuizing moet je goed opletten welke je kiest. Ik had eerst een te grote besteld voor een ander luchtfilter behuizing, maar nu de juiste binnen gekregen. Links de nwe en rechts de oude. Wel iets hoger en dikker.

Afbeelding

Afbeelding

Ook de te moderne ruitenwissers vervangen voor originele NOS exemplaren van chroom.

Afbeelding

Ik moet nu wel de armpjes iets verstellen, want nu schieten ze iets over het raamrubber heen.

Verder gestart met het vervangen van de koplampen. Beide reflectoren waren aangetast en van een van de lampen was de bevestigingsring ook helemaal vergaan.

Had nwe lamp kelken gekocht maar die bleken van het 1e model te zijn, die je aan de voorkant kan los maken om een lamp te vervangen. Gelukkig nog meer varianten via Ebay gekocht en LeBoincoin (via medeforummer Tim) en gelukkig was er een paar wat wel paste. Die anderen gaan Marktplaats maar op binnenkort.

De juiste maar even opgeknapt en in de Hammerite gezet.
Eenmaal de grille los, ook maar de grille zelf opgepoetst, het gaas schoongemaakt en weer een fris grijszilver kleurtje gegeven.
Ook de roestige bevestigingsbouten van de nummerplaat vervangen door RVS bouten.
De beugel waar de plaat op zit gemonteerd schoongeborsteld en in de Hammerite.

Afbeelding

Waar ik me aan ergerde elke keer als ik voor de auto stond, was het feit dat het zicht op die schitterende en vooral karakteristieke grille werd verpest door het feit dat je twee balkjes achter de grille zag zitten, in carrosseriekleur, zoals het hoort.
Dus die maar even zijde mat gemaakt. Staat straks veel beter als alles weer op zijn plek zit.

Afbeelding

Ik kwam wel tot een aantal rare ontdekkingen, een zwik losse draden die nergens meer heengaan...mocht iemand een idee hebben waar ze horen of vandaan kwamen, dan hoor ik het heel graag!

Afbeelding

Afbeelding
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Eindelijk!

Bericht: # 149244Bericht Hanz »

goed bezig!
jandoe1000
Berichten: 1682
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: Eindelijk!

Bericht: # 149251Bericht jandoe1000 »

Die losse draden: hebben er wellicht mistlampen of verstralers op gezeten? Waar komen ze vandaan achter het schutbord?
Die beugels voor de nummerplaat zie je niet vaak. Ze zijn bedoeld voor nummerplaten die door hun afwijkende maat niet direct op de motorkap geschroefd kunnen worden, en dan in combinatie met een grille die aan de onderzijde is 'afgeplat'. Zo ook op mijn Canadese Plein Air, die inmiddels wel passende NL platen heeft.
Op een Noord-Amerikaanse R4 ziet het er zo uit:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 691
Lid geworden op: za feb 18, 2012 6:02 pm

Re: Eindelijk!

Bericht: # 149253Bericht Eelco »

Klopt, mijn R4 is een origineel NL geleverd exemplaar, met de afgeplatte grille.

Afbeelding
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 691
Lid geworden op: za feb 18, 2012 6:02 pm

Re: Eindelijk!

Bericht: # 149317Bericht Eelco »

Vandaag de opgeknapte koplamp potten, nwe NOS koplampen met gele duplos en de opgefriste grille erin gezet.

Eerst de gebrekkig aangelegde bedrading een beetje meer betrouwbaar gemaakt met goede verbindingen.
Zoals het zat, zie hieronder, was niet echt super.

Afbeelding

Toen de opnieuw gespoten potten erin.
Afbeelding

Afbeelding

Nwe NOS koplampen erin met gele duplos.

Afbeelding

Afbeelding

En tot slot de grille en (opnieuw gespoten) gaas, embleem en kentekenplaat er weer op met verse boutjes, ringetjes en moertjes.

Afbeelding

Dat ik de twee verstevigingsbalkjes aan de onderkant van de motorkap (in V-vorm) zwart heb gespoten, bevalt me prima. Zo komt de grille veel beter tot zijn recht.

De kentekenplaathouder die hierboven al werd genoemd in close up:

Precies gemaakt voor deze Hollandse grille...

Afbeelding

Origineler Hollands kenteken dan dit kan eigenlijk niet....

Afbeelding

Afbeelding


Tevens heb ik een kleine modificatie gedaan, die ik bij meer van mijn vorige wagens heb gedaan, indien mogelijk.

De 6V achterlichtjes geven wel wat licht, maar het kan altijd beter.
De normale achterlicht units hebben geen reflector, enkel het lampje en dat is het eigenlijk wel.
Hier de unit zoals hij standaard is:
Afbeelding

Laminaat alu folie als reflector er in geplakt:

Afbeelding

Ook in de behuizing alu tape op de vlakke delen geplakt, zodat het licht niet van het ene compartiment te veel strooilicht verzorgt naar het andere deel en meer weerkaatsing van het licht....
Afbeelding
Dit op alle horizontale delen aangebracht, boven en onderzijde.

Recht reeds gemodificeerd, links nog niet...

Afbeelding

Redelijk verschil lijkt me.

Ook kentekenplaat verlichting van binnen voorzien van folie.

Afbeelding

Beiden achterlichten klaar

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Voorbank wissel nog niet aan toegekomen, word volgend weekend.
Laatst gewijzigd door Eelco op vr apr 25, 2014 10:24 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Eindelijk!

Bericht: # 149319Bericht R4F6GTX Automaat »

Goed bezig!

Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
jandoe1000
Berichten: 1682
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: Eindelijk!

Bericht: # 149324Bericht jandoe1000 »

Zie ik dat nu goed? Heb je een Renault logo voor het eerste type grill op een grill van het tweede type zitten?
Dat kan snel opgelost worden:
http://www.ebay.fr/itm/RENAULT-R-4-4-L- ... 2a3b343c39" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 691
Lid geworden op: za feb 18, 2012 6:02 pm

Re: Eindelijk!

Bericht: # 149325Bericht Eelco »

Die is identiek aan de gene op mijn grille.

Vorozover ik weet is dit het originele logo voor op de 2e generatie grille.
Met twee bevestigings boutjes en een houdertje voor plaatsing op de grille, door het gaas.

Er kan ook niet een ander embleem op ivm die twee gaatjes in de middenlat in de grille met de twee gaatjes erin.
Renault 4 R1123 845cc 1968
Mercury Grand Marquis LS 4.6 V8 1997
Ford S-Max 2.5i 20V Turbo 2006
Honda Helix CN250 1986
jandoe1000
Berichten: 1682
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: Eindelijk!

Bericht: # 149326Bericht jandoe1000 »

Dan heb ik het kennelijk niet goed gezien. Als wat je hebt identiek is aan het ding op Ebay, dan klopt het helemaal!
Ik heb het zwart maken van de steunen van de motorkap ook wel eens overwogen maar originaliteit weerhield me tot op heden. Het ziet er wel strak uit!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3133
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: Eindelijk!

Bericht: # 149337Bericht Hanz »

Er bestaan toch wel degelijk verschillen tussen het logo van de 1e en 2e grillen (tot 74 natuurlijk). Van voren zijn ze gelijk, maar het logo dat op de 1e grille hoort is plat, en dan op de 2e hoort valt over de horizontale spijl van de grille heen (zoals die jandoe1000 op ebay aanduidde). Ik zal zien of ik nog wat plaatjes uit de PR heb. PR808 lijkt voor beide grillen maar 1 logo te hebben, PR953 (71-75) verschillende. Eelco lijkt een plat logo te hebben.
jandoe1000
Berichten: 1682
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: Eindelijk!

Bericht: # 149424Bericht jandoe1000 »

Ja, dat meende ik ook te zien op de foto van de grill. Overigens hebben niet alle aluminium grills van het tweede type twee gaatjes voor bevestiging van het logo. Met name de vroege productie heeft slechts een gat.
Over originaliteit gesproken, Eelco ik begrijp dat het knopje van de schuifraambediening heeft losgelaten. In 1968 zaten die niet gelijmd maar zat er een gat in het raam waardoorheen de knop met een boutje werd bevestigd. Heb je soms andere deuren gekregen?
Plaats reactie