Renault 4 special design

Nieuwe gebruikers van het forum..

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Forza1961
Berichten: 16
Lid geworden op: zo okt 13, 2013 7:07 pm
Locatie: Twenterand

Renault 4 special design

Bericht: # 146266Bericht Forza1961 »

Mijn naam is Erik Veltmeijer, 52 jaar bijna en rijdt meestal op de motor, een Goldwing. Heb een Citroën C4 voor de mindere maanden van het jaar. En ga dinsdag een Renault 4 ophalen. Die is gemaakt in Frankrijk door 2 Renault 4's door midden te zagen en aan elkaar te zetten. Vandaar de naam special design. Ik heb er ooit een keer in gereden en was toen al enthousiast over m.n. het ontwerp. Er is er maar één van in de wereld en dat maakt hem uniek voor mij.
De vrouw waar ik hem van koop gaat emigreren naar Frankrijk en ze wist dat ik verliefd was op deze auto. Ik zal kijken of ik alvast een foto erop kan zetten.
Heb hiervoor 3 jaar een oude Mercedes 200d gereden en ik vind het heerlijk om in oude auto's te rijden. Geen gehaast meer en echt met auto rijden bezig zijn. Net zoals op de motor. Hoewel ik op de motor geniet van het doorrijden en vooral tussen de files rijden.
Ga de auto gebruiken voor woon- werkverkeer en dan kan de C4 naar mijn vriendin.
Tot later... :lol:

Afbeelding
Kansen wachten niet, ze gaan voorbij
Forza1961
Berichten: 16
Lid geworden op: zo okt 13, 2013 7:07 pm
Locatie: Twenterand

Re: Renault 4 special design

Bericht: # 146306Bericht Forza1961 »

Vandaag de auto opgehaald. Het rijden is comfortabel, alleen moet even wennen aan het remmen. Geen rembekrachtiging en dat betekent dus op tijd remmen. Het sturen valt me mee, absoluut niet zwaar. Heb hem meteen vol getankt. Ben wel benieuwd naar het verbruik. :o
Kansen wachten niet, ze gaan voorbij
Gebruikersavatar
Solexdavid
Berichten: 99
Lid geworden op: di aug 18, 2009 10:25 am
Locatie: De Lier

Re: Renault 4 special design

Bericht: # 146387Bericht Solexdavid »

Ziet er apart, maar netjes uit hoor!

Als je een nieuwe auto gewend bent kan remmen idd wel even wennen zijn (en vice versa..)

Ligt er ook nog een ander blok in of oogt ie alleen maar sportief? :p
Solex 3800 - 1966
Kreidler Florett - 1975
Renault 4 GTL - 1978
Forza1961
Berichten: 16
Lid geworden op: zo okt 13, 2013 7:07 pm
Locatie: Twenterand

Re: Renault 4 special design

Bericht: # 146389Bericht Forza1961 »

Er ligt een normaal blok in. Hij oogt inderdaad sportief, maar is het dus niet. Maar het is een feest om ´s ochtends de garage uit te rijden en dan relaxed naar mijn werk te gaan. Het valt me dan ook weer op hoeveel haast mensen in een ´moderne´ auto hebben. In mijn C4 doe ik net zo goed mee hoor. Met de R4 kom ik ontspannen thuis van mijn werk en dat heb ik destijds ook ervaren in de Mercedes 200d. Ga er zondag 170 km mee rijden, dus ben benieuwd hoe het gaat op de snelweg. :D
Kansen wachten niet, ze gaan voorbij
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Renault 4 special design

Bericht: # 146397Bericht Rudolf2 »

Gaat hardstikke goed op de snelweg; ik vind zelf de rechterrijstrook ideaal, ook qua tempo en cruisecontrolgebruik onder vrachtwagenchauffeurs. Heel erg relaxed.

Rudolf
Plaats reactie