Pagina 1 van 1
Geplaatst: ma mar 10, 2003 3:02 pm
door muschang
Op zoek naar meer vermogen heb ik een 1400 uit een r5 le car ingebouwd in mijn muschang(op r4 basis)met de bak van een gtl 1100, de onsteking is van de 1100.Het resultaat is niet als verwacht. nu ben ik op zoek naar de ideale sproeierbezetting voor de weber 32 DIR 100 carburator.Wie weet raad?
dank bij voorbaat voor de reaktie's.
groeten jan
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: muschang op 2003-03-11 22:05 ]</font>
Geplaatst: di mar 11, 2003 12:33 am
door Folkert
Waarom hebbie niet de ontsteking die bij het blok hoort?
Geplaatst: di mar 11, 2003 9:37 am
door muschang
[quote]
Op 2003-03-10 23:33, schreef Folkert:
Waarom hebbie niet de ontsteking die bij het blok hoort.
Het tussenstuk tussen bak en motor is van de gtl, en daar kan je de sensor voor de elektronische ontsteking van de 1400 niet opbouwen.maar is er zo een groot verschil in ontstekingskurve tussen de 1100 en de 1400? Ik vermoed dat er te kleine sproeiers inzitten, wanneer er met de choke half dicht gereden wordt loopt de motor beter,maar meer als 40 pk komt er niet uit. (topsnelheid 110 km/hr), iemand enig idee?
groeten jan
Geplaatst: di mar 11, 2003 10:02 pm
door Ron
Heeft die 5 geen ontstekingsmodule, met daarin allemaal waardes die door een vervroeger niet na te bootsen zijn?
Geplaatst: di mar 11, 2003 10:17 pm
door Gast
Op 2003-03-11 21:02, schreef Ron:
Heeft die 5 geen ontstekingsmodule, met daarin allemaal waardes die door een vervroeger niet na te bootsen zijn?
Perfect na bootsen is ook niet nodig, vermits de vervroeging door vacuum en toerental wordt beinvloed,benadert deze ongeveer wat de elektronische ontsteking presteerd.
Geplaatst: di mar 11, 2003 11:54 pm
door Folkert
Op 2003-03-11 08:37, schreef muschang:
Het tussenstuk tussen bak en motor is van de gtl, en daar kan je de sensor voor de elektronische ontsteking van de 1400 niet opbouwen.
Jawel... Gaatje maken voor de sensor en een bevestiging voor de bevestiging... Ik durf zo hard niet te beweren dat die ontstekingscurves niet op elkaar lijken, maar ik verwacht duidelijk een verschil dat serieus wel invloed kan hebben.
110 km/h voor een 1400 is wel dramatisch laag... Je zou eventueel wat met het ontstekingstijdstip kunnen spelen (iets vervroegen: de ontstekingsunit tegen de klok in draaien (een paar graden!! 4 graden verdraaiing van je ontsteking is direct 8 graden vervroegen))
Grotere sproeiers (of luchtfilter op zomerstand etc) helpen wel, maar onsteking mijns inziens meer.
Geplaatst: wo mar 12, 2003 10:24 am
door muschang
Beste Folkert,
De onsteking een paar graden vervroegen ga ik zeker proberen, maar ik vermoed dat de sproeierbezetting fout is.
Ik heb de motor compleet gereviseerd,het is een 1397(c2jp7/13),mogelijk uit een 5 le car met een weber dir 32-100 carburator. Als iemand in een werkplaatsboek de juiste sproeierbezetting kan vinden en doormailen,spaart mij dat een hoop zoekwerk en geexperimenteer.
groeten
jan bellen
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: muschang op 2003-03-12 09:28 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: muschang op 2003-03-12 09:29 ]</font>
Geplaatst: wo mar 12, 2003 1:23 pm
door Tommy
beste jan ik zou wel ff willen kijken mist dit in het boek staat heb eventueel ook een vraagbaak voor r5 van +/-1978 tot 84 geloof ik moet ik alleen vanavond thuis ff doen.
Geplaatst: do mar 13, 2003 12:19 am
door Folkert
Voor een viertje is het inderdaad wel standaard dattie harder gaat als je de choke een "beetje" uittrekt... Als dat meteen de helft moet zijn, zit er wat mis met je brandstoftoevoer...
Geplaatst: do mar 13, 2003 12:34 am
door keessie
Een R5 Le Car is toch het oude type vijfje, dus ook met de motor in lengterichting?
Waren die oude vijfjes dan al uitgerust met elektronische ontsteking? Dat lijkt me sterk.
Geplaatst: do mar 13, 2003 12:38 am
door Ron
AT wel en A geloof ik ook. Weet nog minder over het tamme type.
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-03-30 13:07 ]</font>
Geplaatst: zo mar 30, 2003 11:24 am
door Menno
De laatste 1400's ook.