Pagina 1 van 1
sporing achterwielen
Geplaatst: wo mar 06, 2013 12:22 pm
door zeeuwsviertje
Beste sleutellaars,
Mijn beide achterbanden slijten aan de buitenkant veel meer dan aan de binnenkant.
Hoe kan ik dat verhelpen?
Verder hoor ik vanaf 50 km een zacht "geratel"uit de buurt van de kachelunit terwijl toch de kachelventilator stil staat.
Wie kan mij helpen om eea te verhelpen.
Groet,
Martin
Re: sporing achterwielen
Geplaatst: wo mar 06, 2013 2:07 pm
door pcars
Achterwielen kan je verstellen door middel van de sleufgaten bij de achteras ophanging.
Er staat ergens een link met voorbeeld van Roberto.
Er is regelmatig gevraagd voor de doorging dus topics zat
Re: sporing achterwielen
Geplaatst: wo mar 06, 2013 2:51 pm
door Rutger-peer
Even doorzoeken op het forum doet inderdaad wonderen

. En googlen op Roberto en Renault ook!
http://renault4.weebly.com/wielvlucht.html
Wat betreft de kachelunit, de vraag die je stelt is een beetje onbeantwoordbaar, het kan vanalles zijn natuurlijk. Zelf ben je de enige die het geluid hoort. Je zult dus heel nauwkeurig moeten gaan zitten luisteren waar het geluid vandaan komt. Als je er vrij zeker van bent dat het uit de kachelunit komt, dan zou ik zeggen: haal die een uit elkaar (niet zo'n spannend ding verder). Er zit alleen niet zoveel in de kachel wat ratel-gevoelig is. Misschien zit er iets in de kachelbak? Denk dat je zelf echt de enige bent die hier iets zinnigs over kan zeggen!
Re: sporing achterwielen
Geplaatst: wo mar 06, 2013 3:39 pm
door Tweety
Tja ach, dat de aanjager niet aanstaat betekent niet dat de ventilator niet draait natuurlijk... door de rijwind zal deze bij hogere snelheden een beetje gaan draaien, mochten er delen van het schoepenwiel beschadigd zijn dan kan de onbelans die dat veroorzaakt de reden van het geluid zijn, maar dat moet je als de aanjager wel aanstaat vrij duidelijk kunnen horen....
Re: sporing achterwielen
Geplaatst: wo mar 06, 2013 8:49 pm
door Solexdavid
Misschien zit er wel een blaadje in o.i.d. wat voor de kachelradiator aan het ronddwarrelen is. Of er wordt een lagertje van de aanjager een beetje droog, maar dat levert doorgaans meer een gierend geluid op. De manier waarop je het omschrijft klinkt in ieder geval niet heel zorgwekkend

Maar wat Rutger idd zegt, gewoon ff uit elkaar halen, en als je niks ziet kan een drupje olie op het asje sowieso geen kwaad