vuile benzine?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Marcel77
Berichten: 341
Lid geworden op: di nov 09, 2010 8:52 am

Re: vuile benzine?

Bericht: # 141153Bericht Marcel77 »

Wat was nou de oorzaak,kan het zijn dat je E10 hebt getankt?
Alpine GTA V6 Turbo '86 (rood)
Renault Rodeo 6 '77 (rood)
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: vuile benzine?

Bericht: # 141165Bericht Rudolf2 »

Ik heb de tank nog niet schoongemaakt, maar de E10 heb ik twee keer in de tank gehad. Beide keren was de tank dezelfde dag weer vrijwel leeg gereden. Dat krijg je met grotere afstanden in Frankrijk...
Het Duitse blad Oldtimer-Markt heeft een langdurigere test naar de gevolgen van E10 gedaan, en in hun test konden ze geen negatieve gevolgen ontdekken op rubber en diverse metalen. de E85 die ze toen ook bekeken hebben is was wel slecht voor het materiaal. Die test is als pdf op het net te vinden: http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=o ... 2k&cad=rja

Overigens gaat het "benzine"-verbruik met een procent of 6 a 8 omhoog, en zou de E10) dus minimaal dat percentage goedkoper moeten zijn; is het in Duitsland dus niet!
Volgens de test bevinden zich voornamelijk de slangen in de gevarenzone: bovenop de benzinetank, rondom de benzinepomp twee, en twee aan het benzinefilter. Voor een paar Euro koop je een meter slang bij de automaterialenzaak en ben je zo klaar.
Sinds de wissel van de tank loopt de auto weer als vanouds, dus ik vermoed ouderwetse drab onderin de tank; straks nog maar eens kijken...

Rudolf
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: vuile benzine?

Bericht: # 141267Bericht Rudolf2 »

De E10 was zo'n anderhalf jaar geleden, dus denk ik dat dat niet direkt de oorzaak is.
Inmiddels is het een tijdje goed gegaan(andere tank gemonteerd) en nu ben ik weer terug bij af :(

Rudolf
Plaats reactie