Pagina 1 van 2
stuurstang tegen het spruitstuk
Geplaatst: wo nov 21, 2012 5:20 pm
door Paul Oud
Een klapperend lawaai, de motor (het spruitstuk) kantelt bij bepaalde belasting en ook in de bocht tegen de stuurstang.
Bleek dat de rechter motorsteun los zat, de onderste moer was afwezig. Hier een nieuwe moer en ring geplaatst.
Nu klappert het nog harder. Niet echt plezierig tijdens het rijden.
Hoe kan ik checken of het blok wel recht onder de kap ligt?
Heeft iemand dit ook eens bij de hand gehad? Ik hoor graag.
Verder rijdt het ding helemaal geweldig!
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Geplaatst: wo nov 21, 2012 5:25 pm
door harbourseal
Zijn je motorsteunen zelf nog goed?
Groet, Robert
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Geplaatst: wo nov 21, 2012 6:06 pm
door Paul Oud
Volgens mij wel, voor zover ik kan zien ziet het er prima uit, net als bij m'n eerdere viertjes.
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Geplaatst: wo nov 21, 2012 7:34 pm
door jeffr4
De extra steun van motorblok naar motorsteun zit ook vast?

Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Geplaatst: wo nov 21, 2012 8:05 pm
door Tweety
andere vraag is natuurlijk zijn de aandrijfassen nog recht..?
oftewel heb je vibraties in het stuur.?
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Geplaatst: wo nov 21, 2012 11:02 pm
door Paul Oud
Okee, die extra steun mist dus compleet, dit zal dus de oorzaak zijn dat het hele blok naar links is gekanteld.
Hoe ga ik aan zo'n steuntje komen? En is dat we te plaatsen? De motor hangt nu waarschijnlijk uit het lood, dus makkelijk zal dit niet gaan.
Iemand met zo'n steun voor een 1108CC??
Dank voor jullie hulp!
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Geplaatst: do nov 22, 2012 12:19 am
door Rudolf2
Hoi Paul, hier is wel een exemplaar beschikbaar.
Rudolf
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Geplaatst: do nov 22, 2012 12:47 am
door lordje
Kijk ook eens naar de motorsteun, ik heb eens eenzelfde probleem gehad, bleek de motorsteun helemaal ingescheurd, waardoor de motor wegzakte en dus op de stuurstang terecht kwam. Succes Lordje.
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Geplaatst: do nov 22, 2012 12:50 am
door RVIER
@Tweety
andere vraag is natuurlijk zijn de aandrijfassen nog recht..?
oftewel heb je vibraties in het stuur.?
svp geen mensen bang maken met dit type suggesties. Ik zie geen enkele relatie tussen het een beetje (2 cm) scheef hangen van de motor en het krom worden van aandrijfassen

. Ik ga maximaal zover te vragen of het eerste rubber van de uitlaat nog op zijn plaats zit
vr gr Fons
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Geplaatst: do nov 22, 2012 11:39 am
door Paul Oud
Dank voor het meedenken, vooral het plaatje was een slimme!!
Ik heb een PB ontvangen, eerdaags komt een goede steun binnen.
Zal wel een lekker klusje zijn, gelukkig heb ik voor hetere vuren gestaan.
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Geplaatst: do nov 22, 2012 11:53 am
door Bertje
Met een krikje onder het motorblok krijg je die beugel vast op z'n plaats.
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Geplaatst: do nov 22, 2012 11:56 am
door Bertje
Jeffrey, heb je ook zo'n mooi plaatje van hoe de verstevigingsplaatjes van motor naar bak vast zitten? Leo noemde die dingen "schetsplaten" en als ik het goed begrepen heb zijn die ingevoerd bij de 1100 motoren om het extra koppel op te vangen (tov 850), maar bij mijn 1400 F4 ontbreken ze tot noch toe, lijkt me eigenlijk wel verstandig die zsm te plaatsen...
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Geplaatst: do nov 22, 2012 12:59 pm
door ervaar.R4
KLIK: voor vergroting + tekst
Zoals de beugel op de tekening van Jeffr4 staat;
- De (platte) onderkant v/d beugel zit vóór de bevestigingsbeugel van de koppelingskabel langs...
- De (platte) bovenkant v/d beugel zit aan het blok vast.
...Beetje lastig uitleggen (en ook een beetje lastig om bij te komen...)
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Geplaatst: do nov 22, 2012 2:17 pm
door jeffr4
Bertje schreef:Jeffrey, heb je ook zo'n mooi plaatje van hoe de verstevigingsplaatjes van motor naar bak vast zitten? Leo noemde die dingen "schetsplaten" en als ik het goed begrepen heb zijn die ingevoerd bij de 1100 motoren om het extra koppel op te vangen (tov 850), maar bij mijn 1400 F4 ontbreken ze tot noch toe, lijkt me eigenlijk wel verstandig die zsm te plaatsen...
Ik heb die "schetsplaten"ook overgezet, toen ik de GTL-bak voor de 1400 injectie plaatste en ongetwijfeld fotookes van gemaakt, want ik heb meestal in de rechterhand... de tool en linkerhand... de camera

,
maar dan moet ik effe gaan spitten.
Wel heb ik van de linkerkant, vanwege de plaatsing van de BDP-sensor een foto op de site staan.
Zie ook
http://jeffr4.weebly.com/project-1400-c ... tie-4.htmlMaart 2012 De sensor BDP verplaatsen naarde zijkant
Moest met de 2 bouten én de stofplaat én de schetsplaat én het metalen plaatje van de sensor vastzetten, daarvandaan een niet al te dik plaatje.
Linkerkant :
en heb ik eentje van de andere zijde kunnen vinden :
Die wordt dus achter de motorsteun met dezelfde 2 bouten vastgezet.
Re: stuurstang tegen het spruitstuk
Geplaatst: vr nov 23, 2012 11:51 am
door Bertje
Met "achter de motorsteun" bedoel je neem ik aan dat de motorsteun in dezelfde gaten vastzit?