Sleuteldag 22-september Son
Geplaatst: za sep 22, 2012 6:10 pm
Ook vandaag weer fantastisch weer op de sleuteldag in Son.
Toen ik om 10:00 uur aan kwam rijden bij autobedrijf Holscher in Son waren er al 5 viertjes en dat waren er een uurtje later al 10 lijkt me dus een prima opkomst.
Direct om 10:00u begon Fons met zijn uitleg over lassen. Veel passen en meten is de regel.
Het lassen zelf heb ik niet aan meegedaan. Zelf ben ik direct na de uitleg begonnen met het vervangen van de bougies, bougiekabels en benzinefilter.
Het plan was vandaag ook om de olie en oliefilter te vervangen.
Al werkende merkten we op dat het eigenlijk nog steeds niet zo best is met mijn voorremmen. Dus dat vandaag ook maar even grondig aangepakt. Ben nu ook over mijn angst heen om zelf aan de remmen te werken.
Bij demontage bleek dat een van de glijpennen op de remklauw door vorige reparateurs niet goed gemonteerd was. Het rubber omhulsel was met geweld in de klauw gedrukt, daardoor kon de klauw niet goed heen en weer glijden.
Natuurlijk had ik geen nieuwe glijpennen. bij me en ik moest ook weer naar huis. Net als de vorige keer met mijn kleppen stellen, een McGyver fix gedaan. Niet met ducttape, maar met isolatieband om er voor te zorgen dat ik in ieder geval veilig naar huis kan.
Nu de remmen weer gangbaar waren ook maar even met de remvloeistof tester gekeken of de vloeistof nog goed was. Er zat veel te veel water in. Dus die ook maar vervangen.
Auto naar beneden en nieuwe olie er in testritje om warm te lopen en de remmen te testen. Ongeloveloos hij remt voor het eerst in drie jaar echt goed.
Daarna de motor aan de uitlaatgas analyse. Zowaar alles is goed. alleen de co moest even bijgesteld worden.
Al met al een zeer nuttig dagje.
Een hoop geleerd en nuttig bezig geweest.
Na afloop ook nog even een brandstofpomp opgehaald bij AvanKan en zijn prachtige 4L uit 1969 bewonderd.
Dank aan Carel voor het goed organiseren en aan Jos Holscher en zijn zoon voor de gastvrijheid.
Groet, Robert
Toen ik om 10:00 uur aan kwam rijden bij autobedrijf Holscher in Son waren er al 5 viertjes en dat waren er een uurtje later al 10 lijkt me dus een prima opkomst.
Direct om 10:00u begon Fons met zijn uitleg over lassen. Veel passen en meten is de regel.
Het lassen zelf heb ik niet aan meegedaan. Zelf ben ik direct na de uitleg begonnen met het vervangen van de bougies, bougiekabels en benzinefilter.
Het plan was vandaag ook om de olie en oliefilter te vervangen.
Al werkende merkten we op dat het eigenlijk nog steeds niet zo best is met mijn voorremmen. Dus dat vandaag ook maar even grondig aangepakt. Ben nu ook over mijn angst heen om zelf aan de remmen te werken.
Bij demontage bleek dat een van de glijpennen op de remklauw door vorige reparateurs niet goed gemonteerd was. Het rubber omhulsel was met geweld in de klauw gedrukt, daardoor kon de klauw niet goed heen en weer glijden.
Natuurlijk had ik geen nieuwe glijpennen. bij me en ik moest ook weer naar huis. Net als de vorige keer met mijn kleppen stellen, een McGyver fix gedaan. Niet met ducttape, maar met isolatieband om er voor te zorgen dat ik in ieder geval veilig naar huis kan.
Nu de remmen weer gangbaar waren ook maar even met de remvloeistof tester gekeken of de vloeistof nog goed was. Er zat veel te veel water in. Dus die ook maar vervangen.
Auto naar beneden en nieuwe olie er in testritje om warm te lopen en de remmen te testen. Ongeloveloos hij remt voor het eerst in drie jaar echt goed.
Daarna de motor aan de uitlaatgas analyse. Zowaar alles is goed. alleen de co moest even bijgesteld worden.
Al met al een zeer nuttig dagje.
Een hoop geleerd en nuttig bezig geweest.
Na afloop ook nog even een brandstofpomp opgehaald bij AvanKan en zijn prachtige 4L uit 1969 bewonderd.
Dank aan Carel voor het goed organiseren en aan Jos Holscher en zijn zoon voor de gastvrijheid.
Groet, Robert