Pagina 1 van 1
motor type nr.
Geplaatst: do jun 14, 2012 11:15 pm
door deutz
Ik heb hier een waarschijnlijk 1400cc blok staan, met het type nr: 647M7/12, iemand mee bekend waar dat blokje uitkomt? Maar da wit Fons wel!!
gr.Jan.
Re: motor type nr.
Geplaatst: vr jun 15, 2012 1:20 am
door ervaar.R4
Ik heb een
847 M7/ 12 in één van mijn Renaultjes liggen...
'Komt uit een Renault 5 Automatique.
Gaat als de brandweer...
Tweetraps Weber, K&N-luchtfilter en een aangepaste (Alpine)-uitlaat...
1397 cc., 52 pk. standaard, dacht ik... (Ik zal nog wel eens een keer gaan zoeken...)
Re: motor type nr.
Geplaatst: vr jun 15, 2012 11:35 am
door zwergje
Is geen plug en play, zols een TX/ TS 1.4 blokje, als ik het goed begrepen heb.
O.a. Willem de Zwijger weet hier meer over.
Re: motor type nr.
Geplaatst: vr jun 15, 2012 11:36 pm
door deutz
Oke, ik zal het nr. nog eens controleren!
Wat moet ik me voorstellen bij een aangepaste Alpine demper?
gr.Jan.
Re: motor type nr.
Geplaatst: za jun 16, 2012 11:14 am
door 4f4
Renault 5 Motoren Bouwtijd Motorcode PK KW CC
5 0.8 (1221, 1391) 01.82-12.84 800-710 37 27 854
5 1.1 (1227, 1397) 09.80-12.85 688-713 45 33 1108
C1E 726
5 1.4 (1229, 1399) 01.82-12.85 847 725 63 46 1397
C2J 713
5 1.4 Alpine Turbo (122B) 06.82-09.84 847 712 108 79 1397
C6J 750
5 1.4 Automatik (1229, 1399) 06.82-09.84 847 712 59 43 1397
5 1.4 Turbo (8220) 06.80-01.85 840 730 160 118 1397
Men aan dat de 6 een 8 is, succes er mee
Re: motor type nr.
Geplaatst: zo jun 17, 2012 12:23 am
door deutz
Klopt, is dus ook 847 na controle! bedankt voor alle informatie!
gr.Jan.
Re: motor type nr.
Geplaatst: zo jun 17, 2012 3:53 pm
door deutz
Ervaar 4, PBtje.
gr.Jan.
Re: motor type nr.
Geplaatst: di jun 19, 2012 12:37 pm
door Willem de Zwijger
zwergje schreef:Is geen plug en play, zols een TX/ TS 1.4 blokje, als ik het goed begrepen heb.
O.a. Willem de Zwijger weet hier meer over.
Ja, voor de potentiele inbouwers van dit 1400 automatenblok, let op
1. de nokkenas poeli past niet zomaar met het koppelingshuis van de R4, daarvoor moet een aanpassing gedaan worden, hetzij op de nokkenas, hetzij op de poeli. Ik heb de nokkenas verlengd met een zelfgefabriekt asje en er toen een R4 poeli achterstevoren op gezet.
2. Er zit geen lager in de krukas die de prise-as lagert, die heb ik voor 3 Euro bij de Renault garage gekocht. Wat niks is. Maar wel lullig dat daarvoor het blok er weer uit moet...
3. Het luchtfilter past ook niet, heb ik vervangen doo een K&N, en ik heb een oliesuckertje gemaakt in de pijp van het luchtfilter naar de carb a la R4 carterontluchting.
4. Blok moet iets van 1 cm omhoog ivm stuurstang
5. Benzineleiding moet retour hebben
Dat was het geloof ik wel ongeveer.
Re: motor type nr.
Geplaatst: di jun 19, 2012 11:15 pm
door deutz
Oke Willem, is allemaal geregeld!!de Weber eraf en 32mm voor in de plaats, benz. retour is dus niet meer nodig, dus ook het blok iets omhoog plaatsen is dus ook niet nodig.
De 32mm carb is met spruitstuk en blijft goed vrij van de stuurtang, zelfs de R5 rembekrachtiger past er nog bij!
gr.Jan.
Re: motor type nr.
Geplaatst: vr jun 22, 2012 7:43 pm
door Willem de Zwijger
En hoe heb je de uitdaging van de nokkenas poeli opgelost?
Re: motor type nr.
Geplaatst: zo jun 24, 2012 11:48 pm
door deutz
Aangepast door enig meetwerk, een draaibank, en een lasapparaat!
Aan een gehard stalen nokkenas ga ik niet lassen! gaat een keer fout!
gr.Jan.
Re: motor type nr.
Geplaatst: di jun 26, 2012 11:54 am
door Willem de Zwijger
Ehhh, dus je hebt wel het lasapparaat ter hand genomen maar er niet mee gelast ?
Ik heb die as ook verlengd met een zelf gedraaid asje, en die heb ik met een langere bout vastgezet die ook de poelie vast zet.
Heb je de poelie verbouwt dan en daarbij je laskunst botgevierd?
Re: motor type nr.
Geplaatst: di jun 26, 2012 11:33 pm
door deutz
Helemaal goed Willem, met het ter hand genomen lasapparaat!!
gr.Jan.