Pagina 1 van 1
Geplaatst: wo feb 19, 2003 3:17 pm
door like r4
Hallo,
Een R5 motortje is toch een dwars motortje he en van een R4 langs he hoe doe je dat dan om die motor met versnellings bak van een R5je in een R4tje te verbinden met cardanassen en wielen bedankt?
Geplaatst: wo feb 19, 2003 3:36 pm
door Goof
motortje uit eerste type 5 gebruiken, dat past wel.
Geplaatst: wo feb 19, 2003 8:05 pm
door like r4
welk type is dat dan een campus of een flah of .... en van welk jaar zijn die dan?
liggen die motors dan langs?
Geplaatst: wo feb 19, 2003 8:23 pm
door Goof
EERSTE type 5 dus niet de super 5. De 5 waarbij de motor dus in de lengterichting ligt. Dat type 5 waarvan ook ooit de turbo 1 en 2 rallykanon versies zijn uitgebracht. Flash, campus e.d. zijn benamingen voor een model super 5. Het gaat met name over de 1400 cc en Alpine en alpine turbo modellen. Hiervan is het zeer interessant om de motor over te leggen in een viertje en dat is precies wat ik ook ga doen.
Geplaatst: wo feb 19, 2003 9:16 pm
door tox
Ik ga het ook doen. Alpine blok in m'n GTL. Maar Folkert, ergens meende ij op het forum gelezen te hebben, dat je de motorsteunen iets moet aanpassen Weet jij hier meer van ?
Geplaatst: wo feb 19, 2003 9:44 pm
door Ron
Men bedoelt het verhogen van de steunen zodat de motor hoger in het compartiment komt te liggen.
Dit is bedoeld om je stuurstang nog goed onder je spruitstuk door te kunnen laten gaan. Je kunt ook iets prutsen met kruiskoppelingetjes. Weet niet wat nou het beste is. Koppelingetjes is een hoop extra gedoe, en het neemt ook nog eens ruimte in. Ruimte is iets wat je niet veel overhoudt na zo'n conversie!
Geplaatst: wo feb 19, 2003 10:21 pm
door Ron
Dat laatste valt bij een blok zonder turbo ook wel weer mee geloof ik.
Geplaatst: wo feb 19, 2003 11:22 pm
door Folkert
Nope. valt overdreven niet mee. Blok verhogen en originele stuurstang gebruiken verdient verreweg de voorkeur boven het "klieren aan je stuurinrichting". Bedenk de gevolgen indien dat geklier faalt...