Hallo,
Een R5 motortje is toch een dwars motortje he en van een R4 langs he hoe doe je dat dan om die motor met versnellings bak van een R5je in een R4tje te verbinden met cardanassen en wielen bedankt?
EERSTE type 5 dus niet de super 5. De 5 waarbij de motor dus in de lengterichting ligt. Dat type 5 waarvan ook ooit de turbo 1 en 2 rallykanon versies zijn uitgebracht. Flash, campus e.d. zijn benamingen voor een model super 5. Het gaat met name over de 1400 cc en Alpine en alpine turbo modellen. Hiervan is het zeer interessant om de motor over te leggen in een viertje en dat is precies wat ik ook ga doen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ik ga het ook doen. Alpine blok in m'n GTL. Maar Folkert, ergens meende ij op het forum gelezen te hebben, dat je de motorsteunen iets moet aanpassen Weet jij hier meer van ?
Men bedoelt het verhogen van de steunen zodat de motor hoger in het compartiment komt te liggen.
Dit is bedoeld om je stuurstang nog goed onder je spruitstuk door te kunnen laten gaan. Je kunt ook iets prutsen met kruiskoppelingetjes. Weet niet wat nou het beste is. Koppelingetjes is een hoop extra gedoe, en het neemt ook nog eens ruimte in. Ruimte is iets wat je niet veel overhoudt na zo'n conversie!
Nope. valt overdreven niet mee. Blok verhogen en originele stuurstang gebruiken verdient verreweg de voorkeur boven het "klieren aan je stuurinrichting". Bedenk de gevolgen indien dat geklier faalt...