motor vraagje

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
like r4
Berichten: 124
Lid geworden op: ma feb 03, 2003 2:00 am
Locatie: belgie

Bericht: # 15164Bericht like r4 »

Hallo,
Een R5 motortje is toch een dwars motortje he en van een R4 langs he hoe doe je dat dan om die motor met versnellings bak van een R5je in een R4tje te verbinden met cardanassen en wielen bedankt?
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 15165Bericht Goof »

motortje uit eerste type 5 gebruiken, dat past wel.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
like r4
Berichten: 124
Lid geworden op: ma feb 03, 2003 2:00 am
Locatie: belgie

Bericht: # 15178Bericht like r4 »

welk type is dat dan een campus of een flah of .... en van welk jaar zijn die dan?
liggen die motors dan langs?
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 15180Bericht Goof »

EERSTE type 5 dus niet de super 5. De 5 waarbij de motor dus in de lengterichting ligt. Dat type 5 waarvan ook ooit de turbo 1 en 2 rallykanon versies zijn uitgebracht. Flash, campus e.d. zijn benamingen voor een model super 5. Het gaat met name over de 1400 cc en Alpine en alpine turbo modellen. Hiervan is het zeer interessant om de motor over te leggen in een viertje en dat is precies wat ik ook ga doen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
tox
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 27, 2002 2:00 am
Locatie: Veghel

Bericht: # 15186Bericht tox »

Ik ga het ook doen. Alpine blok in m'n GTL. Maar Folkert, ergens meende ij op het forum gelezen te hebben, dat je de motorsteunen iets moet aanpassen Weet jij hier meer van ?
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 15190Bericht Ron »

Men bedoelt het verhogen van de steunen zodat de motor hoger in het compartiment komt te liggen.
Dit is bedoeld om je stuurstang nog goed onder je spruitstuk door te kunnen laten gaan. Je kunt ook iets prutsen met kruiskoppelingetjes. Weet niet wat nou het beste is. Koppelingetjes is een hoop extra gedoe, en het neemt ook nog eens ruimte in. Ruimte is iets wat je niet veel overhoudt na zo'n conversie!
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 15193Bericht Ron »

Dat laatste valt bij een blok zonder turbo ook wel weer mee geloof ik.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 15207Bericht Folkert »

Nope. valt overdreven niet mee. Blok verhogen en originele stuurstang gebruiken verdient verreweg de voorkeur boven het "klieren aan je stuurinrichting". Bedenk de gevolgen indien dat geklier faalt...
Plaats reactie