Pagina 1 van 2

Opknappen F6

Geplaatst: wo mei 02, 2012 11:27 am
door harbourseal
Afgelopen zaterdag mj F6 weer opgehaald bij Roberto
Hij heeft weer mooi werk gemaakt van het nodige laswerk.
Nu is het aan mij om de koets weer wat toonbaarder te maken.
Voor het laswerk kijk maar op Roberto's site
http://renault4.weebly.com/robert-f6-2e-part.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Opknappen F6

Geplaatst: wo mei 02, 2012 11:43 am
door dick holtrop
vakwerk!

Re: Opknappen F6

Geplaatst: wo mei 02, 2012 12:19 pm
door Willem de Zwijger
Een sterk stukje voorbeeldgedrag!

Re: Opknappen F6

Geplaatst: wo mei 02, 2012 1:00 pm
door Rik
netjes hoor, was ook wel nodig zeg, maar nu weer lange tijd zonder problemen!

weet je al in welke kleurencombi je hem gaat spuiten? of toch maar gewoon 1 kleur?

Re: Opknappen F6

Geplaatst: wo mei 02, 2012 1:31 pm
door hankleinjan.nl
ziet er goed uit!

Re: Opknappen F6

Geplaatst: wo mei 02, 2012 1:42 pm
door pcars
mooi stukje werk.

Re: Opknappen F6

Geplaatst: wo mei 02, 2012 2:17 pm
door froufroum
Ik heb hem gezien en er even onder doorgelopen, voor mij de reden waarom
de F4 binnenkort naar Roberto gaat :)

Re: Opknappen F6

Geplaatst: do mei 03, 2012 9:11 pm
door hankleinjan.nl
heeft Roberto er ook nieuwe bodemstukken ingezet?

Re: Opknappen F6

Geplaatst: do mei 03, 2012 9:21 pm
door harbourseal
@ Han Kleinjan
Vooraan en een deel van de voetenbak zijn vervangen door nieuwe hoekstukken.
Het schuine stuk is nog wel van de voetenbak die jij er ooit eens in hebt gezet.

Het vocht is waarschijnlijk binnengedrongen door de bevestiging van de koets op het chassis.
Na 27 jaar lijkt het mij aannemelijk dat de kitnaad is gaan lekken op een eerder moment.

Groet,
Robert

Re: Opknappen F6

Geplaatst: wo mei 09, 2012 12:12 am
door harbourseal
Rik schreef:netjes hoor, was ook wel nodig zeg, maar nu weer lange tijd zonder problemen!

weet je al in welke kleurencombi je hem gaat spuiten? of toch maar gewoon 1 kleur?
Voor nu ben ik er uit wat de kleurcombi wordt. Helaas is het geld nu even op dus dit jaar werk ik de plekken bij met een spuitbus. Wel 2K lak. dus redelijk duurzaam gespoten. Ook de verroeste achterdeur gaat er uit en de girafon wordt vervangen.
Volgend jaar gaat de kleurcombi erop.

Heeft iemand toevallig nog een stuk steigerbuis liggen. Ik heb een wat beafy achterbalk die is te dik voor de nieuwe eindstukken die ik heb liggen. Ik wil er een wat dunnere steigerbuis inzetten zodat de eindstukken netjes gemonteerd kunnen worden.

Re: Opknappen F6

Geplaatst: wo mei 09, 2012 6:30 pm
door Tweety
harbourseal schreef:[eeft iemand toevallig nog een stuk steigerbuis liggen. Ik heb een wat beafy achterbalk die is te dik voor de nieuwe eindstukken die ik heb liggen. Ik wil er een wat dunnere steigerbuis inzetten zodat de eindstukken netjes gemonteerd kunnen worden.

De originele buis is licht gebogen.... misschien dat een smederij je er aan kan helpen.... (ook met het buigen...)

Re: Opknappen F6

Geplaatst: wo mei 09, 2012 7:37 pm
door harbourseal
Ik heb een prachtig gebogen buis. Hij is alleen wat te dik. Wil er steigerbuis in passen zodat ik de nieuwe einstukken er op kan zetten. zonder dat ik daar het gat groter hoef te maken.

Re: Opknappen F6

Geplaatst: wo mei 09, 2012 11:00 pm
door R4F6GTX Automaat
Dus wil je een dikke steigerbuis gebruiken als achterbumper zodat ze bij een aanrijding gelijk beide achterbalken kapot rijden en je bumper heel laten....

Re: Opknappen F6

Geplaatst: wo mei 09, 2012 11:57 pm
door harbourseal
Nee, ik wil een dunnere buis in de dikke buis schuiven zodat mijn eindstukken erop kunnen zonder dat ik ze te lijf moet gaan met een decoupeerzaag of een bankhamer om het gat groter te maken.

Voor de duidelijkheid ik heb 2 stukjes nodig van ongeveel 15 centimeter.

Re: Opknappen F6

Geplaatst: do mei 10, 2012 1:46 pm
door Bertje
Stukje plaatstaal pakken en zelf 2 rolletjes van de juiste diameter maken? Naad aflassen en erin kloppen.