Water onder de vloermatten

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Mon Papa 1974

Water onder de vloermatten

Bericht: # 136209Bericht Mon Papa 1974 »

Ik pas m,n Renault 6 helemaal opgeknapt en is helemaal Dinitrol behandeld. Maar heb na een rit rereden te hebben in de regen best wel wat water onder m,n vloermatten liggen...zowel voor als achter. Heeft iemand een idee waar dit vandaan kan komen? Of is dit een standaard Renault probleem? Maar toch wil ik nog steeds weten waar het vandaan komt want leuk vind ik dit niet. Kan het zijn dat het door die kleine afwatering gaartjes komt in de vloer onder de matten? Of zijn die ook niet standaard en door de vorige eigenaar erin gemaakt? Groetjes, Hennie.
dirkoosterhoff

Re: Water onder de vloermatten

Bericht: # 136210Bericht dirkoosterhoff »

Bij mijn vorige vier kwam er water binnen bij het ventilatie klepje onder de voorruit en ook het rubber van de voorruit sloot niet goed af en lekte ook.
Via het ventilatie klepje/rooster loopt het dan via de kachel naar binnen.
Dat er achter water binnen komt kan ook het raamrubber zijn van de kleine achterruitjes die niet afsluiten of de achterklep.
Het beste is om zelf met een goede lamp in de auto alle hoekjes na te kijken terwijl iemand anders met een tuinslang de auto nat spuit.
Mon Papa 1974

Bericht: # 136211Bericht Mon Papa 1974 »

Hallo.....alleen de 6 zit op bepaalde plekken iets anders in elkaar heb in iedergeval geen ventilatie rooster voor. Bij de 6 zitten er roosters in de motorkap. De achterbak was trouwens kurkdroog en lag gewoon echt onder de passagiers matten:-( Zou het door de dorpels kunnen komen waar de warmte gaten voor de passagiers zitten? Hoorde op de Renault club dat het normaal is maar ik weet het niet hoor. Alle rubbers van de ramen zijn vervangen en betwijfel of daar nog iets door heen komt.
Bertje

Bericht: # 136213Bericht Bertje »

Afwateringsgaatjes zijn niet origineel, maar zeker zinnig. Echt waterdicht krijg je een R4 bijna nooit (zelfde zal wel gelden voor de 6), liever het wat gecontroleerd afvoeren dan dat het zelf afwateringsgaten gaat maken...
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
dirkoosterhoff

Bericht: # 136215Bericht dirkoosterhoff »

Sorry, niet goed gelezen. Dacht inderdaad dat het om een vier ging.
Tweety

Bericht: # 136219Bericht Tweety »

ja water blijft bijna altijd naar binnen komen, en echt leuk is het niet... de parkertje waar de spatborden mee vast zitten is een plek waar 't nog wel een wil lekken... bij de water afvoer voorlangs het schutbord, zelfs door het vooruitrubber (d'r zitten meestal kleine afwaterings gaatjes in..) en dan is er nog het onderscheid dat gemaakt mopet worden tussen lekkage van bovenaf.... dus als de auto stilstaat... en lekkage van voor opzij en van onderen... afwaterings gaatjes zijn in pricipe altijd wel een goed idee, maar maak ze niet te groot... het slangetje van een tectylspuitbus hoeft er eigenlijk alleen doorheen te kunnen, en buig ze een beetje met een schroevendraaier, zodat de voorzijde iets lager is dan de achterzijde... zodoende wordt er door rijwind niets naar binnen geblazen (sterker nog, 't wordt dan naar buiten gezogen...) hou er ook rekening mee dat de loze ruimtes ook soortgelijke problemen kunnen hebben, en dus misschien gebaat zijn bij afwaterings gaatjes....
dirkoosterhoff

Bericht: # 136222Bericht dirkoosterhoff »

M.a.w. het is en blijft een vergiet. Maar wel een leuk vergiet!
Mon Papa 1974

Bericht: # 136226Bericht Mon Papa 1974 »

Alleen heb ik al een vergiet en deze hangt in de keuken;-)
Bertje

Bericht: # 136239Bericht Bertje »

Heb je de rubbers afgekit? Zal denk ik ook wel helpen en er bestaan kits die zacht blijven voor het geval je de bertreffende ramen ooit nog wil kunnen demonteren.
Mon Papa 1974

Bericht: # 136241Bericht Mon Papa 1974 »

Nope.....de rubbers zijn niet afgekit. Het sluit wel allemaal perfect en zit lekker strak. Ook onder de rubbers zat toen alles was los gehaald eigenlijk totaal geen roest.
Bertje

Bericht: # 136283Bericht Bertje »

Tsja, denk dat dat het toch moet zijn. Het is meestal de voorruit omdat die ook bij stilstand het water onder een hoek vangt. Slechte/niet goed sluitende deurrubbers geven denk ik enkel lekkage als je rijdt (of als het hard waait en de wagen staat met zijn zijkant op de wind). Heb wel gehoord dat mensen bij de voorruit alleen de bovenrand (en een stukje om de hoekjes) afkitten; dit zou dan het water buiten houden en weinig problemen geven bij een eventuele latere demontage.
dirkoosterhoff

Bericht: # 136285Bericht dirkoosterhoff »

Heb wel gehoord dat mensen bij de voorruit alleen de bovenrand (en een stukje om de hoekjes) afkitten; dit zou dan het water buiten houden en weinig problemen geven bij een eventuele latere demontage.[/quote]

Bij mijn vorige vier heb ik dat inderdaad ook zo gedaan. Daarna geen lekkage meer gehad.
Plaats reactie