co-meting
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Yep. Het is serieus leuk rijden in mijn viertje! Overigens heb ik met mn vorige set voorbanden 30dkm gedaan en met mn vorige set achterbanden 38dkm, dus die Toyo 600F3 doen het best leuk. Sinds ik er niet meer zoveel mee rijdt (en dus als ik rijd er altijd lol van heb) en meer op het circuit mee rijd, gaat het harder, maar nog niet overdreven!
Maar wel weer leuk om te lezen dat jij, met jouw rijstijl, dus bijna netzolang doet met een set achterbanden als met een set voorbanden...
Op zich wel begrijpelijk. Toen ik met je meereed nam je niet gewoon de bochten hard, jij trapt je 4 met allevier de banden tegen het randje van schuiven. Net een kart.
Ik geniet nog. Dankjewel.
Nu we het toch over CO-meting hebben ;
heb jij voor mij toevallig een technische tekening van die torsiestaafverbinding? Heb jij dimensies of moet ik zelf maar gaan meten? Beter goed gejat dan slecht gekopieerd.
Op zich wel begrijpelijk. Toen ik met je meereed nam je niet gewoon de bochten hard, jij trapt je 4 met allevier de banden tegen het randje van schuiven. Net een kart.
Ik geniet nog. Dankjewel.
Nu we het toch over CO-meting hebben ;
heb jij voor mij toevallig een technische tekening van die torsiestaafverbinding? Heb jij dimensies of moet ik zelf maar gaan meten? Beter goed gejat dan slecht gekopieerd.
Ik denk dat er met die moderne commonrail-diesels weinig mis is (roetfilters e.d.) en ik ben bang dat onze R4-otto-motorkes beduidend meer rommel de lucht in blazen... Maar als ik hier in de buurt kijk wat sommige stadsbussen eruit gooien....Maar laten we het maar bij viertjes houden: hoeveel verbruikt zo'n 4 GTT nou eigenlijk, 1:8?
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
2 dingen: 1) hebbie wel eens achter een TDI gereden? Dat is de reden dat ze de recirculatiestand hebben uitgevonden. 2) hebbie wel eens in de buurt gestaan van een diesel uit het R4-tijdperk? Dan is het een wonder dat je nog leeft...Ik denk dat er met die moderne commonrail-diesels weinig mis is (roetfilters e.d.) en ik ben bang dat onze R4-otto-motorkes beduidend meer rommel de lucht in blazen...
JG, kan je net als dat met die schijt golfjes niet ook wat doen met diesel??? Laat ik het bij deze verheffen tot een vloekwoord.
Ja, zo'n oertijd-diesel "ruikt" een beetje ja... (!!!!!!!!!!!). Als ik in mijn lesauto (was een astra 1 TDS) flink gas gaf werd het zicht in mijn achteruitkijkspiegel troebel... Ken je nagaan... Toch zijn die nieuwe dieseltjes beter (cdi, hdi etc, rijden in ieder geval erg lekker) maar een oude vertrouwde ottomotor ruikt inderdaad het beste (loopt doorgaans soepeler, sneller, stiller enz enz enz)! Verder niks meer aan toe te voegen eigenlijk... Is er niet ooit een (knutsel)viertje geweest met een dieseltje!?
Ja, een witte (met zwarte achterklep denk ik).
En mijn R4GTT zal nu best 1 op 8 lopen, als je het over het koelwater hebt...
Moet ik verdorie naar de sloop voor een radiateur van een *p*l! Ik denk dat ik iemand anders stuur.
Overigens eerst wat lekdichtingsspul erin kieperen. Misschien gaat dan het vermeende gaatje in de koppakking ook nog dicht.
Je moet ook niet veel te hard gaan rijden op mooie zonnige dagen.
Verders istie best zuinig met benzine. Weet niet hoe zuinig, maar ik hoef niet vaak te tanken.
Waar gaat dit topic over eigenlijk?
En mijn R4GTT zal nu best 1 op 8 lopen, als je het over het koelwater hebt...
Moet ik verdorie naar de sloop voor een radiateur van een *p*l! Ik denk dat ik iemand anders stuur.
Overigens eerst wat lekdichtingsspul erin kieperen. Misschien gaat dan het vermeende gaatje in de koppakking ook nog dicht.
Je moet ook niet veel te hard gaan rijden op mooie zonnige dagen.
Verders istie best zuinig met benzine. Weet niet hoe zuinig, maar ik hoef niet vaak te tanken.
Waar gaat dit topic over eigenlijk?