Remmen geen goede pedaaldruk

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Remmen geen goede pedaaldruk

Bericht: # 135479Bericht deutz »

Het is gelukt; de 1400 zit erin! met LPG op de dubbeltraps Weber, moet nog wel even goed afgesteld worden.
Ook een rembekrachtiger uit een oer5 erin gelepeld, moet nog aan gewerkt worden, ik krijg geen goede
pedaal druk, ook niet na tig keer ontluchten.
Maar het remt geweldig!! Maar ja, je wilt het pedaal wel wat minder vrije slag laten hebben, moet nog eens
kijken hoe ik dat kan bewerkstelligen.
Iemand hier ervaring mee?
Maar ook op benzine geprobeerd, jeminee wat een kanon!!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: gelukt

Bericht: # 135483Bericht schoapke »

foto's ? 8)
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: gelukt

Bericht: # 135494Bericht Tweety »

Remservo kan lastig zijn... ik weet er alles van... 1 ding weet ik wel, ontluchten zonder dat de motor draait, servo dan eerst leeg pompen !! zorgen dat de remdrukbegrenzer niet actief is...dus met het linker achterwiel omhoog geduwt... en dan pas beginnen met ontluchten.
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Re: gelukt

Bericht: # 135498Bericht ms.dageraad »

Ik heb net weer alle remleidingen aangesloten na een grondige lasklus. (zo'n 60 uur). Ontluchten was heel makkelijk met een trukje wat ik van een vriend hoorde. Plaats een hakpotje tussen je stofzuiger en de ontluchtnippel. slangetje van de nippel naar het deksel van het potje en ander slangetje van deksel naar stofzuiger. Werkt als een tierelier! De olie drupt in het potje en komt niet in de stofzuiger. Als je lange slangen neemt, kan je het potje bij de linkerdeur houden, want je moet wel bijremmen. Als het slangetje vol olie staat kan je het nippeltje dichtdraaien.

Groet,
Peter
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: gelukt

Bericht: # 135529Bericht deutz »

Na het opnieuw ontluchten, nu met z,n tweetjes, werkt het weer formidabel!
Wel de pedaalaansluiting op de bekrachtiger aangesloten met het pedaal iets ingedrukt zodat de speling
van de bekrachtiger naar de rempomp niet voelbaar is, nu dus ook een gezonde pedaaldruk!!
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Plaats reactie