startmotor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 20, 2002 2:00 am
Locatie: Zeist

Bericht: # 14955Bericht Tommy »

gister mijn auto gehaald nu voorzien van allerlei mooi nieus aan de bodem, stop ik bij tankstation, vervolgens wil ik weer weg doet hij het niet meer, na aanslepen rijdt hij wel, dus denk ik startmotor.
wat kost zo'n ding en is het makkelijk te vervangen?

mijn tweede probleem wat ik toen waarnam is dat er een slangetje dat van mijn verdeler naar wat onder mijn luchtfilter loopt gesmolten was waar dient dit voor en kan dit ook de oorzaak van mijn probleem zijn
Alain Prost
Berichten: 158
Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 14963Bericht Alain Prost »

Wat kost zo'n ding ?
Weet ik niet precies! +/- 50 eurootjes,bij de sloop.
En is het makkelijk te vervangen?
Je kunt èèn uurtje rekenen.......je startmotor zit met 3 bouten vast, 2 boven en 1 onder.De onderste is iets moeilijker.De snelste methode.. voor je begint, accu los maken, dan demontage van het spruitstuk incl:carburateur en je stuurstang moet ook losgekoppeld van het stuurhuis.Leuk klusje!! :???: :???:
Alain Prost
Berichten: 158
Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 14964Bericht Alain Prost »

jouw tweede probleem heeft niks met je startproleem te maken...........gewoon een nieuwe slangetje ook bij de sloop halen..... anders loopt je 4 tje niet echt mooi. :smile: :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Franckie op 2003-02-14 17:38 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Franckie op 2003-02-14 17:39 ]</font>
Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 20, 2002 2:00 am
Locatie: Zeist

Bericht: # 14965Bericht Tommy »

oke alvast bedankt, nu snel hopen om warm weer want hij staat wel droog maar niet warm
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 14984Bericht Ron »

En eerst zeker weten dat het je startmotor is, uitroepteken.
Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 20, 2002 2:00 am
Locatie: Zeist

Bericht: # 15029Bericht Tommy »

ik zou niet weten wat het andes kan zijn want hij loopt wel gewoon ik kijk de draden nog even na want verder weet ik het echt niet
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 15031Bericht Bauke »

Tom,
als ie een keer helemaal niks meer doet is het vast niet je statmotor, maar het contact of het relais van je startmotor (om die te vervangen moet je motortje er ook af b.d.w.) o.i.d. Heb je hem als eens een klap gegeven met een hamer? (kan tijdelijke oplossend werken) reken als je gaat vervangen wel op meer dan een uur, voordat alles weer netjes op zijn plek zit...
succes
David
Berichten: 223
Lid geworden op: wo okt 16, 2002 2:00 am
Locatie: Bunde

Bericht: # 15052Bericht David »

Hey Tom! Misschien dom, maar is je accu misschien ver heen? Ik heb ook eens gestaan met zo'n probleem en toen bleek het een versleten accu te zijn! Als je probert te starten, hoor je dan een tik? Zo ja: dan wordt de startmotor wel op de starterkrans gedrukt maar heeft niet de fut om rond te draaien.
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 15125Bericht Ron »

Psies. Met 5 werkende cellen krijg je netjes 10 Volt. Dan denkt iedereen van "de accu is goed, want zelfs mijn groot licht brandt gewoon".
Meten is weten, en voorkomen is beter dan vloeken.
Gebruikersavatar
Tommy
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 20, 2002 2:00 am
Locatie: Zeist

Bericht: # 15167Bericht Tommy »

De wegenwacht heeft hem doorgemeten, dus accu is prima ik ga morgen beginnen met die startmotor hoe weet ik of het relais goed is?
Alain Prost
Berichten: 158
Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 15169Bericht Alain Prost »

Als ik jou was .........zal ik meteen de startmotor vervangen.........klaar
Bauke
Berichten: 450
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 15173Bericht Bauke »

Startmotor vervangen kost wat meer euri, maar dan weet je i.e.g. wel dat het voorlopig goed zit en het scheelt een hoop tijd. Zelf reviseren wordt over het algemeen afgeraden. Maar als je toch wil staat er een handleiding in Het Boek. Je kan trouwens op je gemakkie binnen klussen, want ik heb me laten vertellen dat je (mits aanduwend) gewoon zonder startmotor kan rijden.
Gast

Bericht: # 15174Bericht Gast »

Op 2003-02-19 16:30, schreef Hobbema en Moby:
Startmotor vervangen kost wat meer euri, maar dan weet je i.e.g. wel dat het voorlopig goed zit en het scheelt een hoop tijd. Zelf reviseren wordt over het algemeen afgeraden. Maar als je toch wil staat er een handleiding in Het Boek. Je kan trouwens op je gemakkie binnen klussen, want ik heb me laten vertellen dat je (mits aanduwend) gewoon zonder startmotor kan rijden.
.........nou !!wat wil je eigelijk??
startmotor vervangen of gewoon verder aanduwen...?? :???: :???: :???:
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 15219Bericht jbeekmann »

Heb jij je dat laten vertellen Moby... grappig, zelf geen ervaring? Ik wel! :smile:
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 15224Bericht Goof »

Als ie eenmaal rijdt heb je geen startmotor meer nodig nee. :lol:
Maar aanduwen gaat goed hoor, mits je wat kracht hebt en wat gewicht is ook wel makkelijk.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Plaats reactie