dood?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Hanz
- Berichten: 3133
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
dood?
Voor de winter de vier netjes in de garage gezet, accu losgekoppeld.
Vandaag geprobeerd leven in te blazen, helaas niets. Geen lampje op het dashboard, geen koplampen. Met startkabels ook helemaal niets, ook na beetje trekken en duwen aan de klemmen. Accu losgehaald en thuis gemeten, 13-komma-zoveel Volt.
Wat kan hier nu weer aan de hand zijn?
Vandaag geprobeerd leven in te blazen, helaas niets. Geen lampje op het dashboard, geen koplampen. Met startkabels ook helemaal niets, ook na beetje trekken en duwen aan de klemmen. Accu losgehaald en thuis gemeten, 13-komma-zoveel Volt.
Wat kan hier nu weer aan de hand zijn?
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Re: dood?
massakabel blok-accu of auto-accu wel goed?
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Re: dood?
hmm... apart.
als je een 2e kabel legt vanaf je blok naar de massa
is er dan wel leven?
als je een 2e kabel legt vanaf je blok naar de massa
is er dan wel leven?
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Re: dood?
Jep, even aan alle zekeringen draaien om eventuele corrosie weg te schrapen en het contactslot even losmaken (schroeven en stekker) en binnen wat vertroetelen; kan nooit kwaad.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: dood?
Polen en klemmen schoon? En écht vastgedraaid?
http://www.bouwvalinfrankrijk.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën C15D 1991, Peugeot 205D 1986, Renault 4F4 1108cc 1983, Yamaha XS850-3cil. 1977.
Citroën C15D 1991, Peugeot 205D 1986, Renault 4F4 1108cc 1983, Yamaha XS850-3cil. 1977.
Re: dood?
Nou... daar zeg je wat!
Ik had een keer een pak koekjes in de auto laten liggen.
Kom ik de volgende ochtend; hele pak koekjes pleite.
Start de auto niet, ik onder de kap kijken; ligt daar een verscheurd pak koekjes met allemaal doorgeknaagde draden ernaast...
Ik had een keer een pak koekjes in de auto laten liggen.
Kom ik de volgende ochtend; hele pak koekjes pleite.
Start de auto niet, ik onder de kap kijken; ligt daar een verscheurd pak koekjes met allemaal doorgeknaagde draden ernaast...
http://www.bouwvalinfrankrijk.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Citroën C15D 1991, Peugeot 205D 1986, Renault 4F4 1108cc 1983, Yamaha XS850-3cil. 1977.
Citroën C15D 1991, Peugeot 205D 1986, Renault 4F4 1108cc 1983, Yamaha XS850-3cil. 1977.
- Hanz
- Berichten: 3133
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
Re: dood?
daar stond ik ook even van te kijken ja, tis zo'n stenen stalling voor een stuk of 10, 12 auto's waar aan 1 kant wat wind doorheen waait. Voor de rest was de auto gewoon droog.
maar, grote gloeiende #_*#@($#$(_)$(, vanavond starten en draaien, helaas choke te snel terug en afslaan, daarna WEER helemaal niets, terwijl volgens mij licht en richtingaanwijzer bijvoorbeeld helemaal niet via het contactslot gaan (ik kan rustig zonder sleutel via de lampen de accu leeg laten lopen). Als er dus een beetje spanning op de accu staat moet ik toch iets aan de lampen kunnen zien.
Gecheckt: losse of anderszins verdachte draden aan contact (niet), spanning (13.zoveel), accu aan lader (charged en controle-oogje groen), accupolen (geschuurd), zekeringen (allebei OK en geschuurd)
maar, grote gloeiende #_*#@($#$(_)$(, vanavond starten en draaien, helaas choke te snel terug en afslaan, daarna WEER helemaal niets, terwijl volgens mij licht en richtingaanwijzer bijvoorbeeld helemaal niet via het contactslot gaan (ik kan rustig zonder sleutel via de lampen de accu leeg laten lopen). Als er dus een beetje spanning op de accu staat moet ik toch iets aan de lampen kunnen zien.
Gecheckt: losse of anderszins verdachte draden aan contact (niet), spanning (13.zoveel), accu aan lader (charged en controle-oogje groen), accupolen (geschuurd), zekeringen (allebei OK en geschuurd)