Waterpomp vervangen renault 5 GTL

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Henk
Berichten: 1
Lid geworden op: di feb 11, 2003 2:00 am

Bericht: # 14784Bericht Henk »

Ik heb een renault 5 GTL uit 1985.Nu lekt hij koelvloeistof achter de krukaspoullie.Volgens mijn zwager zou dan de waterpomp lek zijn.Hij heeft eens een renault 5 uit 1991 gemaakt, en volgens hem zou er dan iets achter zitten, d.w.z. er zou bij demontage een schroef achter een bepaalde plaat zitten, waardoor je de dynamo ook los zou moeten draaien om er bij te kunnen.
Hoeveel modellen waterpompen zijn er voor deze renault 5 uit 1985.Het is een benzine 3 deurs.
Kun je deze waterpomp zelf makkelijk vervangen, en zonder veel problemen in 1 keer loshalen.
Het is een oud model blok.Heb ik geluk dat er maar 1 model waterpomp oppast.
Ik heb het internet afgezocht naar een pagina waar ik dit kon vinden, maar niets gevonden, vandaar mijn vraag hier.
Alvast bedankt.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk op 2003-02-11 12:01 ]</font>
paul tobé
Berichten: 6
Lid geworden op: zo feb 09, 2003 2:00 am
Locatie: arnhem

Bericht: # 14801Bericht paul tobé »

hoi henk
de waterpompen van de cleon motoren(zo heten deze blokken)zijn gelijk.
Het zijn scheidbare pompen, dat wil zeggen je kunt het voordeksel (met schoepen wiel)
van het huis afdaaien, en gescheiden vervangen.
in jou geval zal de keering wel lekken van de schoepen as.
belangrijk is dat je bij het los halen niet zuinig moet zijn met kruipolie, en op moet passen dat de langere bouten (die in het blok gaan) niet afknappen anders heb je een uitdaging.
als ze niet willen draaien wil het wel helpen als je ze een klap op de kop kunt geven, zo dat ze als nog los schrikken.
suc6 paul
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 14803Bericht Ron »

En we hebben er weer een techneut bij! :smile:
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 14825Bericht Folkert »

Goooooeeeeeed!! Welkom!
Plaats reactie