58 pk uit een 1108-je!??
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Tot nu toe nog rustig aan... Men zegt dat een turbo ingereden moet worden... Daarnaast geldt dat de druk slechts is ingesteld op 0.15 bar overdruk, dus het gaat nog niet zo hard, want ik wil naar 1 bar overdruk. Daar weer naast geldt wel dat mijn viertje een heel leuk karretje is. Bijzonder leuk om mee te rijden, ook als je geen haast hebt...
Ja en nee... Dr zit een standaard R5AT metertje op mn dashboard met "zwart", "geel" en "oranje". Zwart is vacuum tot buitenluchtdruk, geel is van buitenluchtdruk tot standaard overdruk en oranje is meer. Het metertje ging tot een derde van het geel, dus ongeveer een derde van de standaard overdruk, die volgens mij 45kPa zou moeten zijn...
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
- Locatie: Tilburg
Ik denk dat het een utopie is om betrouwbare meters in je auto te hebben... Daarnaast geldt dat het exacte bedrag mij geen klap interesseerd. Als ik aan het rijden ben, ben ik aan het rijden en niet op dat metertje aan het turen... Het is slechts ter info...
Dr zou een verhaal zijn over inrijden van de turbo en dat dat rustig moet gebeuren. Misschien dat mr reparateur hem daarom zo laag heeft afgesteld (of hij heeft hem helemaal niet afgesteld...). Ik reed overigens altijd al met zo'n 0.75bar overdruk en ik ben voor 1bar helemaal niet bang. Slijtage is een subjectief item, daar mijn jaarkilometrage zo nihil is, dat dat niet zoveel uitmaakt... Het is wel jammer als hij zou slijten, maar ik heb liever een hoop lol... Dat is duidelijk hetzelfde als een setje nieuwe banden... Die zitten erop om er lol van te hebben...
Dr zou een verhaal zijn over inrijden van de turbo en dat dat rustig moet gebeuren. Misschien dat mr reparateur hem daarom zo laag heeft afgesteld (of hij heeft hem helemaal niet afgesteld...). Ik reed overigens altijd al met zo'n 0.75bar overdruk en ik ben voor 1bar helemaal niet bang. Slijtage is een subjectief item, daar mijn jaarkilometrage zo nihil is, dat dat niet zoveel uitmaakt... Het is wel jammer als hij zou slijten, maar ik heb liever een hoop lol... Dat is duidelijk hetzelfde als een setje nieuwe banden... Die zitten erop om er lol van te hebben...
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
- Locatie: Tilburg
Zeg Folkert, waarschijnlijk ken je die site al, maar kijk eens op http://www.renault-tuning.com.
Daar gaat het eigenlijk alleen over GGT's en opvoeren van de laaddruk, zelfs tot 1,5 bar (of dat gezond is betwijfel ik maar ok!)
Daar gaat het eigenlijk alleen over GGT's en opvoeren van de laaddruk, zelfs tot 1,5 bar (of dat gezond is betwijfel ik maar ok!)
Zo, ik kan de 140 weer aantikken met mijn nieuwe carburateur...
-
- Berichten: 158
- Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
- Locatie: Tilburg
http://www.renault5alpine.com
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Franckie op 2003-02-18 12:44 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Franckie op 2003-02-18 12:46 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Franckie op 2003-02-18 12:44 ]</font>
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Franckie op 2003-02-18 12:46 ]</font>