Pagina 1 van 1

Motorkaprestauratie

Geplaatst: wo jan 11, 2012 10:27 pm
door Bertje
De motorkap van mijn F6 begon aardig krokant te worden bij de scharnierpunten...

Afbeelding

Nou had ik sinds een tijdje nog een stuk motorkap liggen waar ik wel een repratiedeel van kon maken:

Afbeelding

Afbeelding

Dus hup, de kap eraf

Afbeelding

Uiteraard was niet alleen de voorste plaat zelf rot, maar ook het framepje erachter...

Afbeelding

Nog meer knippen en plakken...

Afbeelding

Afbeelding

En verder met de voorplaat

Afbeelding
Afbeelding

Wordt al iets...

Afbeelding

Afbeelding

Tada!

Afbeelding

Re: Motorkaprestauratie

Geplaatst: wo jan 11, 2012 11:44 pm
door Marcel77
Ziet er strak uit,huub huub barba truc :wink:

Re: Motorkaprestauratie

Geplaatst: do jan 12, 2012 12:40 am
door Bertje
Jep, kap zit ook al weer op de auto, nou alleen nog aan de slag met commandant om het glimmende einderesultaat te laten zien.

Re: Motorkaprestauratie

Geplaatst: do jan 12, 2012 10:29 am
door Willem de Zwijger
Zit daar niet een hoop dubbel plaatwerk?
En heb je hem op het laatste helemaal gespoten, of alleen de reparatie?

Re: Motorkaprestauratie

Geplaatst: za jan 14, 2012 10:56 am
door Bertje
Het is weer helemaal origineel, dus ja, er zit dubbel plaatwerk: de voorplaat die het aanzicht bepaalt zit gelast tegen een achterplaat die door vorm stevigheid geeft (die noemde ik "frame" bij bovenstaande foto's). Waarschijnlijk waren slechte knipperlichtrubbers schuld aan de roestschade, er loop dan vocht tussen de twee platen. De binnenkanten van beide platen zitten nu zo goed mogelijk in de menie, tot mijn schande moet ik wel erkennen dat er nog geen nieuwe knipperlichtrubbers op zitten... Er zit geen overlap waar ik oud aan nieuw heb gelast, als je dat bedoelt. Dat is ook duidelijk op de foto's te zien.

Spuitwerk was inderdaad alleen het nieuwe stuk, ik heb daar goede ervaringen mee (overvang eigenlijk niet te zien, zeker omdat-ie op de smalle stukken direct naast de gril zit).