Pagina 1 van 1
start slecht!
Geplaatst: ma jan 02, 2012 10:21 am
door Erik
goedemorgen,
Mijn lelijke viertje. Wel weer mooi van versletenheid! Start slecht.
Alle electrische delen vervangen. Punten kap rotor bougies plus kabels condensator bobine.
ALs hij het eenmaal doet dan start hij de gehele dag goed.
Het is niet dat ik hem niet aan de praat krijg maar fijn is anders.
Waar denken jullie aan.
gr erik

Re: start slecht!
Geplaatst: ma jan 02, 2012 11:28 am
door R4F6GTX Automaat
Na het vernieuwen ook de ontsteking afgesteld? Puntjes zelf ook goed afgesteld? drupje vet aan het nokje? Misschien een benzineslang poreus waardoor de benzine terug loopt (tot aan de pomp) en die dat dan weer helemaal op moet pompen... beetje moeilijk te zeggen als je de wagen niet ziet....niet dat ik 'm wil zien...
Re: start slecht!
Geplaatst: ma jan 02, 2012 1:34 pm
door Bertje
Erik schreef:
ALs hij het eenmaal doet dan start hij de gehele dag goed.
Klinkt inderdaad als een brandstofprobleem. Smerig bezinefilter, poreuze slang, slecht membraan in de benzinepomp....
Re: start slecht!
Geplaatst: ma jan 02, 2012 4:07 pm
door roberto
Dat is waarschijnlijk een vocht probleem in de benzine tank, een flesje Dry fuel van Wynns en het probleem is verholpen.

Re: start slecht!
Geplaatst: wo jan 04, 2012 12:54 am
door Bertje
Valt ook te proberen. Hoe kom je eigenlijk aan vocht in je tank? Maw: hoe los je dat structureel op? Rubber bij de vulhals vervangen, nieuwe tankdop? En ik dacht dat je tank altijd redelijk vol hebben ook helpt in dit geval...
Re: start slecht!
Geplaatst: wo jan 04, 2012 12:57 am
door deutz
Controleer de gasklepopening als je de choke er max. optrekt, moet ong. 0.7mm zijn!!
gr.Jan.
Re: start slecht!
Geplaatst: wo jan 04, 2012 12:27 pm
door Willem de Zwijger
Weet je zeker dat die ontsteking goed staat afgesteld?
Re: start slecht!
Geplaatst: wo jan 04, 2012 9:25 pm
door Erik
Dag mensen,
Nieuwe draad Bobine ontsteking gemaakt plus zo'n flesje dry fuel!
En ja hij doet hert weer goed. Moet nog wel een keer met lamp ontsteking bijstellen. Maar heb het nu met lampje gedaan. Dacht dat het dan wel voor 95 % goed staat. Trekt goed en is weer betrouwbaar. (hoop ik)
Durf er nu wel weer mee naar de nieuwjaarsborrel

Re: start slecht!
Geplaatst: do jan 05, 2012 8:01 pm
door Willem de Zwijger
Volgens mij staat het met een lampje misschien voor 25% goed. Net genoeg om te lopen zeg maar.
Re: start slecht!
Geplaatst: zo jan 08, 2012 11:14 am
door Erik
Kijk en dan moet je vertrouwen in je zelf en je lampje en je gehoor hebben. Net met de strobos gecheckt. En het klopt! Vraag me soms weleens af waar ik die lamp voor heb

Alhoewel best handig ding.
Re: start slecht!
Geplaatst: ma jan 09, 2012 10:29 am
door Willem de Zwijger
Volledig overbodige vraag, maar die stroob kijkt ook naar de contacthoek?
Re: start slecht!
Geplaatst: ma jan 09, 2012 1:16 pm
door Erik
Hoi Willem,
Ja met contacthoek! Ik zou wel een toevalstreffer hebben gehad. Maar ja wel fijn dat ik nu weer helemaal lekker aan het cruisen ben.
Kan mijn vriendin met dochter de andere auto weer gebruiken. En hoef ik bij regen niet meer op de fiets.
Re: start slecht!
Geplaatst: ma jan 09, 2012 4:00 pm
door RVIER
@willem
Volgens mij staat het met een lampje misschien voor 25% goed. Net genoeg om te lopen zeg maar.
De volgorde van afstellen is 1) contactpuntafstand --> contacthoek
daarna
2) lampje --> ontstekingstijdstip
Met deze volgorde staat hij 100 % goed. Met de stroboscoop kun je vervolgens centrifugaal en vacuumvervroeging controleren.
Ipv meten van de contacthoek kun je ook met een voltmeter de spanning over de punten meten bij lopende motor. Bij de goede contactpuntafstand geeft de
analoge voltmeter dan (ik dacht) 6,7 volt aan
Voor de Velleman set is het afstellen nog eenvoudiger. Contactpunten moeten openen (afstand eigenlijk onbelangrijk). Tijdstip op gehoor afstellen (hij moet zo mooi mogelijk lopen bij stationair toerental) en langzaam vroeger zetten. Bij starten moet hij net niet terug willen slaan.
vr gr Fons