Pagina 1 van 1

Geplaatst: za feb 08, 2003 5:53 pm
door jerommeke
Al weken probeer ik de startproblemen van mijn r4'tje 850 cc uit 85 op te lossen. Elke morgen is het het zelfde ritueel. Na talloze startpogingen start hij pas. De eerste paar minuten hoor je alleen de startmotor, op een gegeven moment hoor je dat de motor bijna aanpakt, en na na verloop van tijd pakt de motor steeds beter aan totdat hij start. Dan kan ik er alle kanten mee op. Ook starten is dan geen probleem meer. Maar als hij een paar uur heeft stil gestaan begint het euvel over nieuw. Ik heb de bougies vernieuwd, de verdelerkap, puntjes en rotor vernieuwd. Ik heb de carborateur helemaal schoon gemaakt. De accu laten testen bij de kwik-fit. Mar het helpt allemaal geen sier. Naavraag bij de plaatselijke renault dealer leverde veel problemen op. Ten eerste moest er een oudere monteur gezocht worden, en de gaf zo goed als geen antwoord op mijn vragen. Het enige wat hij vertelde is dat de chokeklep misschien niet goed sluit. Is dit een plausibele verklaring, en zo ja hoe los ik dit probleem op ?

Geplaatst: za feb 08, 2003 6:13 pm
door Folkert
JA. Dat is absoluut een plausibele verklaring! Als je het luchtfilter verwijdert, zie je dan dat de chokeklep netjes meebeweegt met de bewegingen van die knop onder je dashboard? Met dit koude weer moet de chokeklep wel dicht, anders is starten (en ook rijden) een serieus drama...

Geplaatst: zo feb 09, 2003 12:13 am
door Ron
Dit symptoom kom je ook tegen met kontaktpuntjes die nauwelijks lichten, of een variant daarvan.
Had je al gecheckt.
Maar : weet je het zeker?

Geplaatst: zo feb 09, 2003 11:58 am
door jerommeke
de kontactpuntjes heb ik bekeken, deze hebben alleen in met midden een streep met corrosie. Ik heb me laten vertellen dat dat vrij normaal is.

Geplaatst: zo feb 09, 2003 1:17 pm
door Folkert
Dan zou ik het toch niet kunnen laten om die even met een nagelvijl te bewerken totdat ze er weer mooi vlak uitzien.

Geplaatst: ma feb 10, 2003 12:04 am
door jbeekmann
of gewoon voor de zekerheid nieuwe puntjes en GOED op tijd zetten en de lichthoogte goed zetten. Als je het helemaal top wilt doen laat je dat bij de garage doen, die hebben de goeie aperatuur en kunnen ook meteen de carb even netjes afstellen.
Puntjes kosten geen drol.

Geplaatst: ma feb 10, 2003 12:16 pm
door Jan de Schutter
BLIJF ALSJEBLIEF VAN DIE CONTACTPUNTEN TOT JE EERST DE SIMPELSTE WEG HEBT BEWANDELT/ CONTROLEER DIE CHOKEKLEP!!!
IK HAD VOOR KORT NET HETZELFDE VOOR, DE CHOKEKLEP SLOOT NIET HELEMAAL. NU START HIJ VANZELF.

ALS DIT NIET HELPT KAN JE NOG NAAR DIE ONTSTEKING KIJKEN.

Geplaatst: ma feb 10, 2003 3:36 pm
door Goof
je capslock staat aan...

Geplaatst: ma feb 10, 2003 5:30 pm
door The_Underd0g
lol kunt ook eens nakijken of ge geen diezel hebt getankt :smile: