chokeklepje

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
jerommeke
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jan 08, 2003 2:00 am
Locatie: oldenzaal

Bericht: # 14603Bericht jerommeke »

Al weken probeer ik de startproblemen van mijn r4'tje 850 cc uit 85 op te lossen. Elke morgen is het het zelfde ritueel. Na talloze startpogingen start hij pas. De eerste paar minuten hoor je alleen de startmotor, op een gegeven moment hoor je dat de motor bijna aanpakt, en na na verloop van tijd pakt de motor steeds beter aan totdat hij start. Dan kan ik er alle kanten mee op. Ook starten is dan geen probleem meer. Maar als hij een paar uur heeft stil gestaan begint het euvel over nieuw. Ik heb de bougies vernieuwd, de verdelerkap, puntjes en rotor vernieuwd. Ik heb de carborateur helemaal schoon gemaakt. De accu laten testen bij de kwik-fit. Mar het helpt allemaal geen sier. Naavraag bij de plaatselijke renault dealer leverde veel problemen op. Ten eerste moest er een oudere monteur gezocht worden, en de gaf zo goed als geen antwoord op mijn vragen. Het enige wat hij vertelde is dat de chokeklep misschien niet goed sluit. Is dit een plausibele verklaring, en zo ja hoe los ik dit probleem op ?
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 14605Bericht Folkert »

JA. Dat is absoluut een plausibele verklaring! Als je het luchtfilter verwijdert, zie je dan dat de chokeklep netjes meebeweegt met de bewegingen van die knop onder je dashboard? Met dit koude weer moet de chokeklep wel dicht, anders is starten (en ook rijden) een serieus drama...
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 14620Bericht Ron »

Dit symptoom kom je ook tegen met kontaktpuntjes die nauwelijks lichten, of een variant daarvan.
Had je al gecheckt.
Maar : weet je het zeker?
jerommeke
Berichten: 19
Lid geworden op: wo jan 08, 2003 2:00 am
Locatie: oldenzaal

Bericht: # 14636Bericht jerommeke »

de kontactpuntjes heb ik bekeken, deze hebben alleen in met midden een streep met corrosie. Ik heb me laten vertellen dat dat vrij normaal is.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 14639Bericht Folkert »

Dan zou ik het toch niet kunnen laten om die even met een nagelvijl te bewerken totdat ze er weer mooi vlak uitzien.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 14703Bericht jbeekmann »

of gewoon voor de zekerheid nieuwe puntjes en GOED op tijd zetten en de lichthoogte goed zetten. Als je het helemaal top wilt doen laat je dat bij de garage doen, die hebben de goeie aperatuur en kunnen ook meteen de carb even netjes afstellen.
Puntjes kosten geen drol.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Jan de Schutter
Berichten: 3
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 2:00 am
Locatie: Poederlee

Bericht: # 14716Bericht Jan de Schutter »

BLIJF ALSJEBLIEF VAN DIE CONTACTPUNTEN TOT JE EERST DE SIMPELSTE WEG HEBT BEWANDELT/ CONTROLEER DIE CHOKEKLEP!!!
IK HAD VOOR KORT NET HETZELFDE VOOR, DE CHOKEKLEP SLOOT NIET HELEMAAL. NU START HIJ VANZELF.

ALS DIT NIET HELPT KAN JE NOG NAAR DIE ONTSTEKING KIJKEN.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 14720Bericht Goof »

je capslock staat aan...
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
The_Underd0g
Berichten: 83
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 2:00 am
Locatie: Vorselaar,.. Belgie

Bericht: # 14727Bericht The_Underd0g »

lol kunt ook eens nakijken of ge geen diezel hebt getankt :smile:
Plaats reactie